بودجه امداد کفاف افزایش مستمری را نداد

فاطمه رهبر در رابطه با قطع افزایش مستمری برخی از مددجویان کمیته امداد‌،گفت: تا اسفندماه سال گذشته یک مستمری وجود داشته که به همه مددجویان پرداخت می‌شده و از ۵۳ هزار تومان مبنای یک نفره تا ۱۰۰هزار تومان به خانوارهای ۵ نفره به بالا داده می‌شد.

وی ادامه داد: از فروردین ماه بر اساس برنامه ششم توسعه و مصوبه مجلس افزایش مستمری مددجویان را داشته‌ایم که در قالب یارانه به حساب یارانه مددجویان مبالغی واریز شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: این مبلغ از ۹۴ هزار تومان تا ۳۶۵ هزار تومان برای خانوارهای ۵ نفره به بالا پرداخت شد، بنابر این دو لیست از مددجویان ایجاد شد.

رهبر تصریح کرد: در این اقدام دولت از ما خواسته شد افرادی که در نوبت دریافت مستمری هستند را نیز معرفی کنیم تا در سامانه ایجاد شده با ورود  نیازمندان زیادی روبه‌رو شدیم.

وی گفت: با وعده‌هایی که دولت در این زمینه داده بود ما پشت نوبتی‌ها را به این لیست مستمری وارد کردیم و به تعداد یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۰۰ خانوار مستمری را که دولت در مرحله دوم پرداخت می‌کرد را واریز کردیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: بنابر این مابه‌التفاوت مرحله اول و دوم مستمری، ۵۳ هزار خانوار شد که در بودجه سنواتی کمیته امداد برای این تعداد مستمری اول را ندیده بودیم در حالی که داشتند یارانه دوم را می‌گرفتند.

رهبر تصریح کرد: در این جا دو لیست ایجاد شد و برای اینکه بتوانیم رقم مستمری را افزایش دهیم و به مستمری‌بگیران مرحله اول این رقم‌ها را بپردازیم طی سه ماه نوسانات اعتباری داشتیم و این هفته با هماهنگی‌هایی که شده چالش چند میلیاردی‌مان را مرتفع کرده و ان‌شاءالله در این ماه افزایش مستمری را پرداخت خواهیم کرد و به همه مددجویان مستمری به صورت یکسان و یکنواخت داده خواهد شد.

وی گفت: این بحث مستمری مرحله اول است که در اعتبارات کمیته امداد وجود دارد و باید از سوی این نهاد پرداخت شود و دولت هم افزایش مرحله دوم را می‌پردازد و کسری ایجاد شده در مابه‌التفاوت افراد معرفی شده را امداد باید تأمین کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در هر صورت چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم افزایش مستمری را به یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۰۰ خانوار در تیرماه پرداخت می‌کنیم و مشکل پیش آمده را حل خواهیم کرد.

رهبر ادامه داد: این قطع افزایش مستمری به دلیل کمبود منابع مالی بوده که مستمری اول با دوم منطبق نبوده است، ۵۲ هزار خانوار تفاوت آماری بوده که ۶۰ میلیارد تومان هزینه مستمری آنها می‌شود که کمیته تقبل کرده آن را تأمین کند.

وی افزود:‌تأمین این اعتبار هم باید از جابه‌جایی منابع دیگر صورت گیرد که این کار اکنون انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا