زن باوری ایرانیان

روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

دو اتفاق ناگوار درباره زنان کشورمان در چند روز گذشته، بازتابی گسترده در افکار عمومی داشته‌اند؛ یکی ماجرای مرگ خانم مریم میرزاخانی نابغه ریاضی که براثر ابتلا به سرطان تسلیم مرگ شد و دیگری، حادثه تلخ پارس آباد مغان که آتنا دختر ۷ ساله قربانی جنایتی دهشتناک شد. هردوی این رویداد، واگویه ای مشترک دارند و آن اهمیت و جایگاه زن امروز و دغدغه مندی جامعه نسبت به بانوان این سرزمین است.

نظیر این رویداد در کشورهای دیگری هم اتفاق می افتد اما بازتاب‌ها و همراهی مردمی با آن، به چنین گستردگی نیست.

بپذیریم که بخش عمده‌ای از این همدلی و همدردی، به نقش و جایگاهی بازمی‌گردد که زن در جامعه ایرانی پیدا کرده است؛ نقش و جایگاهی که با بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه و منطقه، فرسنگ‌ها فاصله دارد. ایران اسلامی اما زن را حرمت می‌نهد و با وجود حرمت شکنی‌های بی شمار نسبت به زنان حتی، در کشورهای پیشرفته، زن ایرانی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی، جایگاهی مؤثر و تحسین‌برانگیز دارد.

نباید دچارخود کم بینی شد؛ همین دیروز در خبرها آمده بود که برگزاری کنسرت‌های مختلط در سوئد به دلیل بروز چندین مورد تجاوز و هتک حرمت زنان، لغو شده است !

اینجا که دیگر یکی از به اصطلاح پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست و مردم این منطقه در صدر کشورهای دنیا از نظر «رفاه» قرار دارند. بگذریم؛ غرض از این مقایسه توجه و باور به اهمیت بی بدیل جایگاه زن ایرانی است و انتظار توامان از مردم و دولتمردان برای قدرشناسی بیش از پیش از زن ایرانی و نقش و جایگاه اوست.
یادآوری این نکته هم به دولت دوازدهم شاید بی مناسبت نباشد که وعده‌های انتخاباتی خود را درباره زنان از یاد نبرد و با سپردن یکی، دو وزارتخانه به زنان، این قشر را از حاشیه به متن دولت بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا