درخواست رئیس شبکه هپاتیت کشور از بیمه‌ها

رئیس شبکه هپاتیت ایران در نامه‌ای به سازمان‌های بیمه‌گر کشور خواستار حمایت بیشتر و هدفدار از درمان و ریشه کنی هپاتیت “سی” در ایران شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه هپاتیت ایران، در این نامه خطاب به سازمان‌های بیمه‌گر آمده‌است:

« همانطور که استحضار دارید ریشه کنی هپاتیت سی در ایران تا سال ۱۴۱۰ جزء اهداف نظام سلامت است. خوشبختانه دانش فنی، نیروی انسانی مجرب، امکانات تشخیصی و درمان‌های دارویی موثر و ارزان تولید شده در داخل کشور به راحتی در دسترس بوده و امکان تحقق این امر بیش از پیش میسر شده‌ است. خوشبختانه در حال حاضر دستورالعمل نحوه تشخیص و درمان در کشور مورد استفاده پزشکان و مورد تایید بیمه‌ها قرار گرفته و هزینه کمتری برای بیماران تحمیل می‌شود. با در نظر گرفتن نگاه اقتصادی به دستورالعمل و کاهش هزینه‌ها موارد مهمی که در صورت اجرا می‌توانند ما را به هدف ریشه کنی هپاتیت “سی” نزدیک کنند عبارتند از:

۱. کم کردن تعداد انجام پی سی آر به سه مورد، قبل و بعد درمان با روش کیفی.

۲. حمایت بیشتر مالی از این سه تست کیفی پی سی آر و انجام تعیین ژنوتیپ.

۳. مشارکت پزشکان متخصص داخلی، عفونی و فوق گوارش در درمان بیماران حایز اهمیت است، اما پیشنهاد می‌شود تا امر تشخیص و درمان در موارد غیر سیروز و با ۱۲ هفته طول درمان از پزشکان عمومی و خانواده استفاده شود و در موارد شدید و همراه با سیروز کبدی و ۲۴ هفته درمان از پزشکان متخصص و فوق تخصص استفاده شود.

۴. تعیین شدت آسیب کبد با فیبرواسکن مقدور بوده اما متاسفانه در حال حاضر بیمه‌ها آن را پوشش نمی‌دهند.

در خاتمه به استحضار می‌رساند که در بررسی‌های علمی این شبکه در سراسر کشور، تمام انواع برندهای دارویی موجود تولید داخل از شرکت‌های مختلف، “سوفوسبوویر” تنها و همراه “لدیپاسوویر” و “داکلاتاسوویر” و “ریباویرین” از نظر اثربخشی مورد تایید هستند و در بیش از ۹۸ درصد به ریشه کنی هپاتیت سی منجر می‌شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا