زنگ خطر برای طارمی و دانیال ماهینی

روزبه وثوق احمدی امروز (دوشنبه) در نشست خبری در رابطه با فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان نکته مهمی را بیان کرد. او با بیان اینکه فسخ یک طرفه می‌تواند تبعات سنگینی برای بازیکنان داشته باشد گفت: فسخ یک جانبه یک تیغ دو لبه است. درست است که فسخ قرارداد بازی بازیکنان مهیا شده اما اگر به محض اینکه بازیکن اعلام کند فصل تمام شده و به دلیل دریافت نکردن پول، قراردادش را فسخ کند، باشگاه مبدا می‌تواند شکایت کند که او نمی‌توانسته طبق قانون این کار را انجام دهد چرا که به تعهداتشان عمل کرده‌اند و در این لحظه بررسی‌ها انجام می‌شود و اگر فسخ غیر موجه باشد، بازیکن جریمه می‌شود.

او افزود: ما نمی‌توانیم جلوی بازیکن را بگیریم که فسخ نکند تا بررسی‌ها انجام شود. مثال بارز آن هم مهدی طارمی است. او فسخ کرد و برای پرسپولیس هم بازی کرد اما کماکان پرونده شکایت ریزه اسپور در فیفا باز است. اگر فسخ کنند و غیر موجه باشد غرامت وجود دارد و میزان غرامت به شرایط و سن و سال و پارامترهای زیادی بستگی دارد. کمیته تعیین وضعیت بر اساس آن، رای صادر می‌کند. اگر فسخ قرارداد غیر موجه باشد به محرومیت چهار ماه و شش ماه منجر می‌شود. باشگاه جدید هم چون این بازیکن را تحریک کرده، دعوت می‌شود و برای این موضوع سوال می‌شود و می‌تواند تا دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود. باید خیلی دقت کنند که حق فسخ را به هر نحوی استفاده نکنند. ممکن است تاوان سنگینی داشته باشد.

به این ترتیب خطر محرومیت چهار تا شش ماهه برای طارمی به دلیل فسخ یک طرفه با ریزه اسپور تورکیه و دانیال ماهینی که استقلال خوزستان مدعی است فسخش غیرقانونی بوده وجود دارد و از طرفی حتی باشگاه سایپا هم در ماجرای دانیال ماهینی می‌تواند متضرر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا