فرمانده کل سپاه در جمع دانشجویان بسیجی یزد

تقلب در انتخابات ۸۸ بهانه‌ای برای ایجاد شکاف در نظام بود

به گزارش بصیر به نقل از تسنیم، نشست دانشجویان بسیجی استان یزد با سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران،  در سالن اجتماعات الغدیر یزد برگزار شد.

سرلشکر جعفری در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران به‌ویژه شهیدان هشت سال دفاع مقدس و امام خمینی(ره)، در ارتباط با ماموریت و نقش بسیج و بسیجی به ویژه نسل جوان و دانشجوی بسیجی، اظهار کرد: کلمه مقدس بسیج با انقلاب اسلامی گره خورده و فلسفه وجودی بسیج حفظ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی ایران، افزود: انقلاب اسلامی هم با نظام اسلامی گره خورده و نظام اسلامی بدون انقلاب اسلامی معنا ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر قرار باشد ما یک حکومت در ایران داشته باشیم که فقط به فکر اداره جامعه و معیشت و رفاه خود و مردم باشیم، همه حکومت‌های دیگر هم این وظیفه را بر عهده دارند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: نظام انقلاب اسلامی غیر از این وظایف، توسعه و ترویج دین خدا و پیاده‌سازی اسلام و دستورات الهی در جامعه و در جهان را هم بر دوش دارد.

وی بیان کرد: این همان رسالت سنگینی است که بر دوش پیامبر گرامی اسلام هم بود و ایشان هم در دوران رسالتشان اسلام را در میان افراد مختلف و با آیین‌های متفاوت ترویج کردند.

هدف انقلاب اسلامی ترویج دین اسلام در جهان است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام خمینی(ره) بنیان آن را گذاشتند، همین بوده و نظام اسلامی باید در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کند.

سرلشکر جعفری افزود: آن چیزی که سپاه و بسیج وظیفه دارند انجام دهند، استمرار و حفظ انقلاب اسلامی در مسیر خود و کمک به مقام معظم رهبری برای پیشبرد اهداف والای نظام انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: در بسیج اقشار مختلفی وجود دارد، همه اقشار در بسیج حضور دارند و یکی از مهمترین اقشار بسیج، بسیج دانشجویی است که سرنوشت آینده این نظام و انقلاب اسلامی به دست آن سپرده شده است.

مسیر امروز انقلاب همان راهی است که امام خمینی(ره) بنیان نهادند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجوی بسیجی همین نقش را به صورت مضاعف همراه با اعتقاد و با توجه به باور به انقلاب اسلامی و باورهایی که این نظام را در ایران برپا کرده است، بر عهده دارد.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: وقتی به صورت کلان به انقلاب اسلامی ایران نگاه می‌کنیم، حرکت و مسیر انقلاب الان در همان مسیری است که امام خمینی(ره) بنیان آن را گذاشتند و همه تلاش مقام معظم رهبری هم بر این است که هیچ انحرافی در این خط ایجاد نشود.

در سال‌های اخیر رابطه بین امت و امام امت بیش از پیش شده است

وی بیان کرد: شاهد هستیم به ویژه در سال‌های اخیر، رابطه بین مردم و رهبری یا امت و امام امت که موتور اصلی انقلاب است، بسیار عمیق‌تر و مستحکم‌تر شده و شاید هم این از معجزات الهی و عنایات خاص امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و عنایات خاصه خداوند به این انقلاب باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی مردم حرکتشان پشت سر رهبری و در حمایت از رهبری است، مقام معظم رهبری هم حرفی و عملی غیر از خواست دین و خداوند بیان نمی‌کنند، البته یک سری مشکلاتی به صورت جزئی در بدنه نظام و رفتار برخی وجود دارد و این ربطی به موضوع کلان و اقدامات کلان ندارد.

سرلشکر جعفری افزود: وقتی در یک جامعه ۷۵ میلیونی، مبارزه اعتقادی با دشمنان به میزان زیادی در حال انجام است، در واقع همان اصل نظام اسلامی و انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: این همان حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی است که تا‌کنون حفظ شده و انقلاب را در روند خود به پیش می‌برد، و البته سختی‌های زیادی هم پشت سر گذاشته شده و مردم این سختی‌ها را تحمل کرده و تحمل می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان قسم خورده اسلام که نظام سلطه و استکبار هستند هرچه در توان داشتند استفاده کردند تا بر سر راه موفقیت این انقلاب مانع‌تراشی کنند.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: دشمنان در ۱۰ سال اول انقلاب توطئه‌های مختلف نظامی و امنیتی را برای سست کردن پایه‌های انقلاب و جلوگیری از صدور آن به جهان انجام دادند.

وی تصریح کرد: این اقدامات نه تنها خواسته‌های آنها را انجام نداد بلکه بر عکس عمل کرد و نقطه مقابل خواسته‌های دشمنان شد، انقلاب اسلامی هم به خوبی مرحله اول خود را به تعبیر مقام معظم رهبری پشت سر گذاشت و هم در مرحله دو که تثبیت انقلاب بود کاملا موفق شد.

ریشه‌های انقلاب در جنگ قوی شد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جنگ سبب شد ریشه‌های انقلاب قوی شود و انقلاب اسلامی ایران در همان جنگ به کل جهان صادر شود.

سرلشکر جعفری افزود: بعد از جنگ هم دشمنان توطئه‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف و با شبیخون‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی انجام دادند و سعی بر مشکل‌تراشی برای ایران و انقلاب اسلامی ایران کردند.

وی بیان کرد: آنها در سال‌های مختلف از جمله سال‌های ۷۸ و ۸۸ با توطئه‌ها و فتنه‌هایی که صورت گرفت و با پوشش و حمایت کامل شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف، سعی در شکست انقلاب داشتند که این توطئه‌ها هم نتیجه معکوس برای آنها داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقداماتی که در فتنه ۸۸ صورت گرفت، گفت: فتنه ۸۸ با حمایت نظام استکبار جهانی و فعالیت ضد انقلاب در داخل کشور و با پوشش رسانه‌ای قوی رسانه‌های خارجی راه خود را شروع کرد.

تقلب در انتخابات بهانه‌ای برای ایجاد شکاف در نظام/ پیام ۹ دی پیام پیروزی مردم در آزمون بزرگ الهی

سرلشکر جعفری تصریح کرد: موضوع تقلب در انتخابات در این فتنه بهانه‌ای بود برای اینکه در نظام انقلاب اسلامی شکافی ایجاد کرده و مقام معظم رهبری را به عنوان سکان‌دار این انقلاب تضعیف کنند.

وی حضور مردم در ۹ دی ماه ۸۸ را حماسه بزرگی دانست و گفت: ۹ دی پایان این فتنه بود، پیام مردم به ضد انقلاب و مخالفان داخلی و دشمنان خارجی در این روز، پیام بسیار عمیق و در واقع پیام پیروزی مردم ما از یک آزمایش الهی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: بعد از ۸۸، نقطه عطفی در پیشرفت انقلاب اسلامی ایران پدید آمد و انقلاب اسلامی ایران بیش از پیش صادر شد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: بعد از سال ۹۰، بیداری اسلامی گسترش پیدا کرد و اعتماد مستضعفین و محرومان و حق طلبان و به ویژه آنها که نظام سلطه بر آنها تسلط داشت به انقلاب افزون شد و این افراد شروع به توسعه کردند.

وی تاکید کرد: این انقلاب به حدی پیش رفت که شعارهای بیداری اسلامی که مخالفت با نظام سلطه بود، حتی در اروپا هم اثر گذاشت و سیستم داخلی آنها را به هم ریخت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه دشمن در این مرحله هم به ناکارآمدی تاکتیک خود پی برد، تصریح کرد: بعد از فتنه ۸۸ دشمن وارد فاز شدید تهدید اقتصادی و تحریم‌ها علیه ایران شد و با بهانه‌گیری موضوع هسته‌ای ایران، تهدید اقتصادی و تحریم را شدید‌تر کرد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه هدف این اقدام دشمن بریدن حمایت مردم از انقلاب بود، گفت: نتیجه این راه هم برای دشمنان شکست را در پی داشت و حماسه‌سازی‌های مردم سبب ناکارآمدی تاکتیک فشار اقتصادی دشمن شد.

حماسه‌های سیاسی ۹۲ نشانگر شکست دشمن در توطئه اقتصادی

وی افزود: حضور پرشور مردم در یوم الله‌های سال ۹۱ به ویژه در ۲۲ بهمن سال ۹۱ که با وجود فشارهای شدید اقتصادی صورت گرفت، حماسه سیاسی سال ۹۲، حضور پرشور مردم در انتخابات امسال نشان‌گر شکست دشمن در این عرصه بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه برای این موفقیت‌ها سختی‌های زیادی هم توسط مردم تحمل شده، افزود: انقلاب اسلامی در عمر خود تا به حال توانسته به اینجا برسد و این موفقیت‌ها را کسب کند.

سرلشکر جعفری افزود: سپاه به عنوان یک نهاد رسمی موظف و بسیج به عنوان یک نهاد غیر رسمی و غیرموظف داوطلب، یک موضوع مشترک داریم و موضوع مشترک همه ما انقلاب اسلامی است و باید از انقلاب به بهترین نحو پاسداری کنیم.

وی افزود: یک بسیجی و پاسدار یا مجموعه بسیج و سپاه، باید این دغدغه را داشته باشند که پاسداری از انقلاب اسلامی در هر مقطع زمانی چگونه باید باشد و چه الزاماتی دارد و ما چگونه باید خودمان را آماده کنیم که در این راستا نقش‌آفرینی بهتری داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت شناخت تهدید‌ها و پاسداری از انقلاب اسلامی، اضافه کرد: یکی از موارد غفلت این است که پاسداری و نگهبانی را به صورت نظامی تلقی کنیم در حالی که با برآوردهایی که ما داریم، عملکرد نظامی و دفاعی و امنیتی در مرحله آخر اقدامات دشمن قرار دارد.

سرلشکر جعفری ضمن بیان اینکه دشمن فهمیده نمی‌تواند از راه نظامی با ایران وارد نبرد شده و نتیجه بگیرد، تاکید کرد: آنها می‌دانند که چنین اقداماتی را هرچه انجام دهند، ملت ایران بیدار‌تر و منسجم‌تر می‌شوند و پشتیبان ولایت فقیه باقی می‌مانند.

یگان‌های نظامی ایران در آمادگی کامل هستند

وی افزود: البته اینکه دشمن این راه را در مرحله آخر قرار داده به منزله آمادگی یگان‌ها نیست، تمام یگان‌های ما برای دفاع کامل در آمادگی به سر می‌برند و این آمادگی یک ضرورت است و به آن موضوع مرتبط نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید مجدد بر اینکه انقلاب اسلامی ایران سال‌هاست که با تهدید امنیتی و نظامی جدی روبه‌رو نبوده، عنوان کرد: دشمن با تهدید‌های فرهنگی اعتقادی، سیاسی اعتقادی و تهدید اقتصادی انقلاب اسلامی ایران و ذهن‌های مردم که پشت سر این انقلاب قرار گرفته‌اند را هدف گرفته است.

سرلشکر جعفری موفقیت انقلاب اسلامی را در گرو حضور و پشتیبانی ملت دانست و گفت: اگر مردم پشت سر این انقلاب نباشند و به دنبال تحقق اهداف انقلاب حرکت نکنند، انقلاب اسلامی تعطیل می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن تمام توان خود را بر این گذاشته که دل‌ها و ذهن‌های مردم را نسبت به پاسداری از انقلاب سست کند، این همان جنگ نرم بوده و خطاب جنگ نرم هم بیشتر به دانشجویان است.

تهدید بزرگ امروز تهدیدهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آنچه آینده ایران را تهدید می‌کند، همین تهدید‌های فرهنگی اعتقادی، سیاسی اعتقادی و تهدیدهای اقتصادی است.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: رسالت نسل جوان برای حفظ این دستاورد عظیم، با توجه به خون‌ها و شهیدان زیادی که از صدر اسلام تاکنون تقدیم شده بسیار سنگین است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز حاصل خون همه شهیدان از جمله شهیدان کربلا و امام حسین علیه السلام و یاران باوفای آن حضرت است، امروز ما وارث خون این شهیدان هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با چنین وضعی به دست ما رسیده اما هنوز این انقلاب به هدف نهایی خود دسته پیدا نکرده است.

دشمنی دشمنان روز به روز بیشتر می‌شود/ شناخت دوست از دشمن در این دوران سخت است

سرلشکر جعفری با تاکید بر ضرورت حراست از اهداف انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: راه زیادی در پیش رو داریم و دشمنی‌های دشمنان هم هر روز نسبت به روزهای قبل بیشتر و سخت‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چه پیش می‌رویم، با این مشکل مواجه می‌شویم که در شناخت حق و باطل مسیر دشوارتری پیش روی ما قرار می‌گیرد، ما باید بتوانیم به درستی مسیر درست و حق را شناسایی کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هرچه انقلاب اسلامی ایران جلوتر می‌رود، دانه‌های قربالش ریزتر می‌شود و ماندن در این راه و نشاختن حق از باطل سخت‌تر می‌شود، به همین دلیل است که برخی در این برهه از زمان مسیر را اشتباه می‌گیرند و در مقابل اهداف و آرمان‌های انقلاب موضع می‌گیرند.

سرلشکر جعفری افزود: در تهدید‌های نظامی و امنیتی دوست و دشمن کاملا مشخص هستند و اشتباهی در آن صورت نمی‌گیرد اما در جنگ نرم این‌ها معلوم نیست و نمی‌توان به راحتی تفاوت میان دوست و دشمن را درک کرد.

وی با اشاره به اینکه باید سعی کرد به این شناخت دست پیدا کرد، گفت: یکی از کارهای سخت شما به عنوان دانشجویان بسیجی باید این باشد که این تفاوت میان دوست و دشمن را بشناسید.

پنهان شدن برخی افراد در پس پرده نفاق

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی از افراد برای حفظ منافع خود اقدام به روی آوردن به نفاق کرده‌اند، عنوان کرد: الان عده‌ای به دلیل اینکه اگر مخالفت خود را مشخص و علنی کنند، در اقلیت محض قرار می‌گیرند، مجبور به نفاق هستند و خود را انقلابی و مدافع رهبری نشان می‌دهند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: شناختن این افراد کار سختی است اما ما باید این افراد را بشناسیم، البته باید به این موضوع هم توجه داشت که عده‌ای ممکن است فریب خورده باشند و ناآگاهانه از اقدامات خصمانه آنها از جمله فتنه ۸۸ حمایت کرده و در این اقدامات حضور پیدا کنند.

وی افزود: عده‌ای هم از همان ابتدای انقلاب اسلامی، ولایت مطلقه فقیه را طبق تعریف امام خمینی(ره) قبول نداشتند اما خود را در نظام جای دادند و با نفاق به ظاهر نشان دادند که پیرو و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه تعریفی از ولایت فقیه و ضرورت وجود ولایت مطلقه فقیه خاطرنشان کرد: ما با چنین مشکلی مواجه هستیم و نیاز به شناخت درست از شرائط داریم.

ضرورت شناسایی و تمایز میان فریب خوردگان از منافقان و دشمنان

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: یک عده‌ای هستند که بحث می‌کنند و صحبت‌هایی ارائه می‌دهند اما اساس ولایت فقیه و نظام انقلاب اسلامی را قبول دارند، ما باید این افراد را از منافقانی که اساس را قبول ندارند بشناسیم.

وی گفت: بنا به تعریفی که مقام معظم رهبری از مراحل انقلاب اسلامی ایران بیان فرموده اند، انقلاب الان در سومین مرحله خود قرار گرفته و این مرحله همان اسلامی شدن دستگاه‌های نظام است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تا زمانی که ما این مرحله را به صورت کامل انجام ندهیم، نمی‌توانیم وارد مرحله چهارم که اسلامی شدن جامعه است پیش برویم.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: انقلاب در این مرحله متوقف نشده اما سرعت حرکتش هم به کندی انجام می‌شود، دستگاه‌های ما هنوز به صورت کامل اسلامی نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که نسل جوان باید در سه عرصه حرکت کند و حفظ و حراست از انقلاب و اسلام را در این سه عرصه قرار دهد.

عرصه‌های سه گانه حراست از انقلاب/ افزایش امکان انحراف بدون تزکیه نفس

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عرصه اول این مراحل، تزکیه است، ما باید خودمان را بسازیم، خود سازی معنوی شرط اصلی در این زمینه است، اگر این خودساز را نداشته باشیم، با نخستین مشکل ممکن است منحرف شویم و قدرت تشخیص حق علیه باطل به ویژه با وجود سختی‌های پیش رو را نداشته باشیم.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: ما به میزانی که تقوا داریم می‌توانیم حق را تشخیص دهیم و در امتحانات الهی که بسیار هم زیاد برایمان اتفاق می‌افتد، سربلند و موفق باشیم و در دوراهی‌ها مسیر اشتباه را نرویم.

وی بیان کرد: دومین اقدامی که باید انجام دهیم، موضوع دانش و جهاد علمی است که مقام معظم رهبری هم به کرات و در مراسمات مختلف و در جمع دانشجویان و مردم به آن تاکید کرده‌اند.

علوم غربی فقط برای کسب نمره و آگاهی از نظریات غرب مطالعه شوند / نظام آموزشی ما مشکل دارد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید جهاد علمی را در علومی که مورد نیاز و مورد تائید جامعه اسلامی است انجام دهیم نه به علوم غربی روی آوریم.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: نگاه اسلام به موضوعات مختلف از جمله اقتصاد، سیاست، جامعه و غیره با غرب تفاوت بسیاری دارد و در برخی موارد حتی روبروی هم قرار دارند.

وی افزود: بسیاری از مواردی که در دانشگاه‌ها بیان می‌شود، علوم غربی است و فقط باید برای نمره و اینکه با نظریات آنها آشنایی داشته باشیم بخوانیم و نباید آنها را قبول کرده و بدان عمل نماییم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات ما در دانشگاه‌ها عدم کار اجرایی مناسب است، به دانشجویان توصیه کرد در کنار تحصیل خود حتما به انجام کار هم بپردازند و گفت: نظام آموزشی ما مشکل دارد، یک جوان قبل از ۳۰ سالگی دکتر می‌شود اما وقتی به کار وارد می‌شود، ضعیف نشان می‌دهد.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه باید دانشجویان برای حضور در عرصه کار هم آماده شوند، بیان کرد: کارآموزی در کنار آموزش دانشگاه‌های ما ضعیف مانده است.

پذیرش مدیریت در عرصه‌های مختلف لازمه تقویت توان مدیریتی

وی افزود: سومین اقدام و الزام سوم در این عرصه، کسب توان مدیریتی است، یعنی اثرگذار‌ی در یک جامعه و سازمان که این اثرگذاری از طریق مدیریت محقق می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدیریت الزام اصلی برای نسل جوان انقلاب است که بتواند توان مدیریت و اداره یک مجموعه را مطابق با ظرفیت و توان خود به درستی در وجودش پرورش دهد.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: پرورش دادن این مدیریت هم با قبول کردن و پذیرفتن مدیریت در سطوح مختلف است که می‌توان آن را از مدرسه شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام این عرصه‌ها با روحیه جهادی محقق می‌شود، گفت: این سه عرصه جهاد هستند و باید ما جهاد با نفس، جهاد علمی و جهاد در عرصه عمل را در خود قوی کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت عمل جهادی در امور خاطرنشان کرد: در هیچ کجای قرآن ایمان به تنهایی نیامده و عمل صالح همیشه در کنار ایمان قرار گرفته است به این معنا که ایمان زمانی تاثیر خود را دارد که در عمل هم قرار گیرد.

سرلشکر جعفری افزود: هر چه عمل مناسب و صالح داشته باشیم، خدا به ما بیشتر می‌آموزد همانطوری که امام علی علیه السلام می‌گویند “کسی که به آنچه می‌داند عمل کند، خداوند به او آنچه را که نمی‌داند می‌آموزد.

روایت سرلشکر جعفری از توجه خاص رهبر معظم انقلاب در احترام به والدین

سرلشکر با اشاره به اینکه برای این نشست برنامه‌ریزی قبلی انجام نشده بود، اظهار کرد: این سفر من به استان یزد به دلیل سرزدن به مادرم اتفاق افتاده است.

وی افزود: از آنجا که برای گرفتن مرخصی و سرزدن به مادرم خدمت مقام معظم رهبری می‌رسم، ایشان از اینکه مدتی است به مادرم سرنزدم اطلاع داشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: دفعه آخری که خدمت ایشان رسیدم، حضرت آقا از من در ارتباط با زمان حضور در منزل مادرم سئوال کردند و من هم عرض کردم که مدت زیادی گذشته است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه دستور مقام معظم رهبری سبب حضور در یزد شد، گفت: ایشان زمانی که این پاسخ من را شنیدند، به من فرمودند که به یزد برو و به مادرت سر بزن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا