تشخیص احساسات درونی افراد با کمک امواج وای فای ممکن شد

دانشمندان با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی شیوه‌ای جدید برای خواندن احساسات افراد و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی ابداع کرده اند که اساس این فناوری بر پایه استفاده از امواج بی سیم Wi-Fi و هوش مصنوعی AI برای خواندن احساسات و عواطف انسانی است.

در این شیوه پالس امواج الکترومغناطیس بی سیم به بدن فرد برخورد می‌کند و می‌تواند ضربان قلب او در حالت‌های مختلف را شناسایی کند.

انسان‌ها به طور معمول در اثر حالات مختلف از جمله شادی، غم، اندوه، هیجان و خشم دچار احساسات مختلف می‌شوند و ضربان قلب آنها تغییر می‌کند، همچنین ضربان قلب افراد زمانی که دچار مشکلات قلبی از جمله سکته و حمله قلبی می‌شوند نیز متفاوت است که استفاده از این الگوریتم می‌تواند علاوه بر شناسایی احساسات فرد در صورت بروز حمله قلبی به آنها و کادر پزشکی اطلاع رسانی انجام دهد.

این شیوه جدید شناسایی و درک احساسات توسط دانشمندان دانشگاه MIT در آمریکا پایه گذاری شده است.

در فناوری درک احساسات با کمک وای فای یک فرستنده RT مانند دستگاه روتر که در خانه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شود، وجود دارد و نکته قابل توجه بی نیازی  این فناوری به اتصال به بدن انسان است و در این حالت تنها با برخورد امواج اینترنت بی سیم به بدن انسان ضربان قلب و احساسات او شناسایی می شود.

این الگوریتم و تجهیزات فیزیکی همراه با آن مانند دستگاه الکتروکاردیوگرام (EKG / ECG) کار می‌کند که یک وسیله ارزشمند برای جلوگیری از مرگ و میر و بروز معلولیت در اثر سکته قلبی به ویژه در سالمندان است.

فناوری درک احساسات به کمک امواج وای فای می‌تواند برای کمک به کنترل نوزادان توسط والدین، کادر پزشکی و جلوگیری از بروز حوادثی مانند سندرم مرگ ناگهانی نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین از این وسیله می‌توان برای اتصال با کامپیوتر یا تلفن همراه استفاده کرد و به این ترتیب برنامه هایی مانند رادیو یا موسیقی ای متناسب با وضعیت روحی فرد و بدون اینکه کاربر فرمان دهد، برای او برنامه یا ترانه مورد نظر را پخش می‌کند.

با وجود تمام مزایای این شیوه شناسایی احساسات، در استفاده از آن باید حریم شخصی افراد کاملاً حفظ شود و اطلاعات در خصوص سلامت یا احساسات آنها در اختیار افراد دیگر بدون مجوز قرار نگیرد.

گفتنی است؛ تحقیق بر روی فناوری درک احساسات به کمک امواج وای فای و گسترش آن توسط دانشمندان در دست انجام است و آنها امیدوارند این فناوری روزی برای کمک به سلامت و نجات  افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا