۴ دستور شگفت انگیز برای درخشان کردن موها

بشیر قلی‌زاده سرچشمه: این که رنگ موهای شما تیره، قهوه‌ای، بور یا قرمز باشد، تفاوتی برای درخشان‌کردنشان وجود ندارد. شما می‌توانید از مواد شیمیایی موجود در بازار که ممکن است در دراز مدت عوارض پوستی و حتی ریزش مو را به همراه داشته باشد، استفاده کنید. الیته برخی به خاطر آلرژی و حساسیت که به مواد شیمیایی دارند، نمی‌توانند از این گونه مواد برای این مقصود استفاده کنند. اما اگر می‌خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی به این خواسته خود برسید، روش‌های جایگزین دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید از روش‌های کاملا طبیعی برای این کار استفده کنید. باید یاد بگیرید که چگونه از مواد طبیعی داخل خانه بتوانید استفاده درست و بهینه کنید. در ادامه شما را با چنین روش‌هایی آشنا می‌کنیم که با پیروی از آن می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی به موهای درخشان و شاداب دست یابید.

لیمو
۱. استفاده از آبلیمو
۱. یک الی دو عدد لیموی متوسط را با چاقو نصف کنید و با استفاده از انگشتانتان تمامی آب درونش را بفشارید و در یک کاسه بریزید. اگر موهای خیلی بلند و پر پشتی دارید می‌توانید، از تعداد لیموهای بیشتری استفاده کنید.
شما می‌توانید مقداری دارچین به آبلیمو اضافه کنید تا قدرت صاف کردن موهایتان بالا برود و بوی مطبوعی به خودش بگیرد. در ادامه دانه‌هایی که به همراه آبلیمو وارد کاسه شده‌اند را جدا کنید و مایع بدست آمده را درون اسپری تمیز و پاک شده بریزید.
نکته: به هیچ وجه از بطری‌های آبلیمو که در بازار موجود است، به جای آبلیموی طبیعی استفاده نکنید. زیرا این گونه آبایموها دارای مواد نگهدارنده هستند که برای موها مضر بوده از این رو از مصرفشان برای این مورد کاملا اجتناب کنید. مقدار دقیق لیموهای مورد نیاز برای این کار، بستگی به طول و حجم موهایتان دارد.
۲. آب لیمو را به هممراه آب درون اسپری بریزید، سعی کنید مخلوط‌‌ تان از دوقسمت آبلیمو و یک قسمت آب باشد. برای اینکار شما می‌توانید با استفاده از یک لیوان مقدار آبلیمو و آب را بسنجید، سپس با هم مخلوط کنید. به طور مثال دو فنجان آبلیمو را با یک فنجان آب مخلوط کنید. بعد از این مرحله بطری اسپری را خوب تکان دهید تا مخلوط با هم همگن شود و مایعی یکنواخت به دست آید.
آب لیمو
در استفاده از اسپری‌ها دقت کنید اگر اسپری شما قدیمی باشد، خوب آن را تمیز کنید. و در صورت امکان به هیچ وجه از اسپری‌های خالی شده مواد سمی استفاده نکنید. اسپری شیشه شور می‌تواند گزینه مناسبی باشد، در صورتی که خوب شسته و خشک شده باشد.
۳. با توجه به اینکه شما دوست دارید کدام قسمت موهایتان صاف و یا درخشان شود، می‌توانید روی آن‌ها به صورت رشته‌ای و یا دسته‌ای اسپری کنید، این عمل کاملا بستگی به خودتان دارد. اگر راهکار موثرتری می‌خواهید، می‌توانید یک تکه پنبه را بعد از اسپری کردن موها روی موهایتان بکشید تا محلول بصورت یکنواخت روی موهایتان را بپوشاند. مقدار اسپری روی موهای شما باید به اندازه‌ای باشد که موهای‌تان کاملا خیس شود.
۴. برای اینکه موهای‌تان درخشندگی قابل توجه‌ای پیدا کند شما می توانید بعد از اسپری کردن زیر نور خورشید قرار بگیرد. سعی کنید این کار را ۳ الی ۴ بار در طول روز انجام دهید، این‌کار در هر جلسه باید بین ۱ الی ۲ ساعت طول بکشد. وقتی زیر نور خورشید قرار می‌گیرید، سعی کنید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا دست‌ها و گردنتان آفتاب سوخته نشود. استفاده به دفعات از این محلول بستگی به برنامه و وقت خودتان دارد.
۵. بعد از مرحله بالا موهای خود را بشویید. سعی کنید با یک شستشوی دقیق هیچ اثری از آب لیمو روی موهایتان باقی نماند. بعد از خشک شدن موها، صاف و درخشان شدن موهایتان کاملا قابل تشخیص است.
چای بابونه
۲. استفاده از چای بابونه
۱. یک عدد چای کیسه‌ای بابونه را دم کنید برای اینکار از ۳ الی ۴ لیوان آب برای جوش آوردن چای بابونه استفاده کنید. بعد از دم کشیدن چای بابونه صبر کنید تا خنک شود. توجه داشته باشید که چای دم کشیده گرم نباشد. همین که دستتان دمای آن را تحمل می‌کند، کافیست چون قرار است این مایع روی پوست سرتان ریخته شود.
۲. وقتی چای بابونه خنک شد آن را به آرامی روی موهایتان بریزید به نحوی که تمام موی سر شما به این محلول آغشته شود.
شما می‌توانید این محلول را در نواحی خاصی از سرتان که دوست دارید، درخشان و بهتر دیده شود، بریزید. اینکار بستگی به خودتان دارد. همچنین می‌توانید محلول چای بابونه را روی رشته موهای خود نیز بریزید به نحوی که فقط آن رشته‌ها درخشان شوند.
بابونه
۳. بعد از اینکه موهایتان به چای بابونه آغشته شد. برای واکنش دادن آن با موهایتان زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و اجازه دهید تا موهای‌تان زیر نور خورشید خشک شود. زمان دقیقی برای نشستن زیر نور خورشید وجود ندارد. بسته به میزان تحملتان هر چقدر بیشتر بنشینید بهتر است.
۴. در مرحله چهارم موهای خود را به خوبی و بدون شوینده بشویید، به نحوی که هیچ اثری از چای بابونه روی موهایتان باقی نماند. بعد از خشک شدن موها شما اثراتی از درخشندگی را روی موهایتان مشاهده خواهید کرد.
۵. شما اگر مراحل بالا را تکرار کنید به مرور زمان نتیجه بهتری از این روش خواهید گرفت.
عسل
۳. استفاده از عسل
۱. مخلوط عسل با آب: عسل طبیعی دارای پراکسید هیدروژن است، بنابراین یک ابزار بسیار موثر برای درخشنده کردن موهایتان در اختیار دارید.
برای شروع یک قاشق غذا خوری عسل را درون یک کاسه با یک فنجان آب مخلوط کنید. سعی کنید با یک قاشق سس خوری این مواد را به هم بزنید تا یکنواخت شود. برای اینکه آب با عسل خوب و راحت مخلوط شود، می‌توانید از آب گرم استفاده کنید به شرط آنکه تا خنک شدن محلول صبر کنید.
۲. محلول به دست آمده را روی موهای خود بمالید. شما می‌توانید برای این کار از یک برس نرم استفاده کنید و با این روش تمام و یا قسمت خاصی از موی سرتان را با محلول عسل و آب آغشته کنید. به کمک توده‌ای پنبه نیز می‌توانید محلول آب و عسل را روی بخش خاصی از موهایتان که دوست دارید درخشانتر دیده شود بمالید.
عسل
۳. وقتی تمام موهای‌تان را با این محلول آغشته کردید با استفاده از یک کلاه دوش و یا به کمک تکه‌ای پلاستیک و شال موی‌تان را خوب بپوشانید و تا صبح صبر کنید تا مخلوط اثرات خود را روی موهایتان اعمال کند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یک شب صبر کنید، بهتر است اجازه دهید حداقل این ترکیب ۳۰ الی ۶۰ دقیقه روی سرتان بماند. اما به یاد داشته باشید که درخشندگی مویی که یک شب برایش وقت گذاشته‌اید، قابل مقایسه با یک ساعت وقت گذاشتنتان نیست.
۴. وقتی زمان اثر بخشی عسل، روی موهایتان به اتمام رسید، آن را با استفاده از یک شامپوی مناسب مو خوب بشویید. برای این از شامپو استفاده می‌کنیم تا اثرات چسبندگی عسل از روی موها به خوبی پاک شود. شما می‌توانید برای اثر بخشی این روش این موارد را چند بار در زمان‌های کوتاه تر انجام دهید.
حنا
۴. استفاده از حنا
۱. در استفاده از حنا محدودیت وجود دارد، اگر بخواهید از حنای رنگی استفاده کنید بی‌شک رنگ موهایتان تغییر می‌کند، اما اگر بخواهید از حنای بی‌رنگ استفاده کنید باز هم مقداری روی رنگ اولیه موهایتان تاثیر گذار است. حنا ذاتا باعث تیره‌تر شدن موها می‌شود.
۲. برای اینکار ابتدا باید ۳ قاشق سوپ خوری حنا را با مقداری آب جوش مخلوط کنید تا مخلوط شما آماده شود. این مخلوط را در جای امن نگه داری کنید تا خنک شود.
۳. توجه داشته باشید که حنا پوست و لباستان را لکه دار می‌کند، سعی کنید قبل از استفاده از آن این موارد را در نظر بگیرید. شما می‌توانید از دستکش‌های یکبار مصرف برای دست خود و لوسیون و کرم برای گردن و صورت خود استفاده کنید تا حنا این مناطق را رنگی نکند.
حنا
۴. مخلوط حنای تهیه شده را روی موهای خود بمالید. مثل موارد بالا شما می‌توانید رشته‌هایی از موهای خود را که دوست دارید، درخشانتر باشد را با آن آغشته کنید. بعد از این مرحله سر خود را با کلاه پلاستیکی بپوشانید تا حنا روی موهای شما تاثیر خود را بگذارد.
۵. بعد از گذشت ۲ الی ۳ ساعت کلاه پلاستیکی را بردارید و سر خود را با استفاده از یک شوینده مناسب خوب بشویید. وقتی موهای‌تان را خشک کردید، پس از یک دوره شانه زدن از درخشندگی موهای‌تان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا