۸ اشتباه رایج کارآفرینان که باعث شکست در کسب و کار می‌شود

شما باید در نظر داشته باشید، هنگام ارائه محصولتان، به دنبال راه حل‌های کاملا بی عیب و نقص نباشید و در عین حال هم بدون آمادگی وارد بازار نشوید. شما باید سریعا محصولات خود را راه اندازی کنید، همچنین باید به رشد و توسعه‌ٔ آن‌ها هم سرعت ببخشید. باید بدانید که هر مشکلی با استخدام حل نمی‌شود، استخدام نیروی کار جدید زیاد (به ویژه کارکنان ناسازگار) باعث اختلال در فرهنگ جوان یا بودجه‌ٔ شرکت شما می‌شود. بودجه‌ای که با تمرکز بیش از حد بر سودهای کوتاه مدت یا توجه به ویژگی‌های بی‌اهمیت محصولات شما، به سختی آسیب می‌بیند. در اینجا به چندین اشتباه رایج کارآفرینان در اتخاذ تصمیمات که بر کسب و کارشان تاثیر سوء می‌گذارد، اشاره می‌شود. پرهیز از این اشتباهات تاثیر مثبت قابل توجهی بر کسب و کار ما می‌گذارد.

۱. وقت گذاشتن بسیار بر روی طراحی
زمان مانند پول ارزشمند است. بنابراین شما باید برای ساخت محصول خود در اسرع وقت اقدام کنید وگرنه شخص دیگری آن را انجام خواهد داد. سعی کنید یک کارآفرین واقعی باشید و فرآیند تبدیل ایده‌ٔ خود به محصول یا خدمات را تسریع کنید.
اشتباهات رایج کارآفرینان در اتخاذ تصمیمات مهم
۲. محاسبه کردن همه چیز توسط خودتان
اینکه بخواهید همه چیز را خودتان انجام دهید، به نوعی هدر دادن وقت است. تقسیم کارها و برونسپاری آنها به شما فرصت می‌دهد که بر روی فعالیت اصلی تمرکز بیشتری داشته باشید.
۳. منصرف شدن قبل از اینکه همه‌ٔ جوانب را در نظر بگیرید
ناامیدی و منصرف شدن در سال‌های اول کار ممکن است برای هر کارآفرینی رخ دهد. اما کاملا اشتباه است. همواره امیدوار بودن و انگیزه داشتن از رموز اصلی کسب موفقیت است، پس هرگز دست از کار و اهداف خود برندارید.
۸ اشتباه رایج کارآفرینان در اتخاذ تصمیمات مهم
۴. داشتن تعصب بیش از حد به ایده خود
کارآفرینان به طور طبیعی نسبت به ایده‌های خود مطمئن هستند؛ اگر آنها این چنین فکر نکنند، ایده‌هایشان را دنبال نخواهند کرد. با این حال، با توجه به اینکه اکثریت تلاش‌ها ناموفق هستند، باید بدانیم که اکثر ایده‌های ما ناقص هستند. همیشه تعصب ذاتی خود را به یاد داشته باشید و نظرات خود را با در نظر گرفتن آن‌ها به صورت بی‌طرفانه اعتبار ببخشید.
۵. بی‌احتیاطی در تصمیم گیری با کسی که با آن کار می‌کنید
کسی که با او کار می‌کنید، مهم‌ترین چیز در ابتدای استارت آپ است. یاد بگیرید که به خوبی استخدام کنید و با افرادی که با آنها همکاری می‌کنید، محتاط باشید. اگر می‌خواهید یک شریک داشته باشید، یک وکیل شرکتی خوب را برای نوشتن توافقنامه عملیاتی فراگیر و مقررات شرکتی استخدام کنید و برای سازمان خود فرهنگ ایجاد کنید.
 اشتباهات رایج کارآفرینان در اتخاذ تصمیمات مهم
۶. تصمیم گیری فوری در مورد به کارگیری افراد بیشتر برای حل یک مسئله
به کارگیری افراد بیشتر برای حل یک مسئله، همیشه راه حل مناسبی نیست. استخدام کارمندان تنها به عنوان آخرین راه حل – زمانی که تحت فشار زمانی هستید یا خودتان به تنهایی از عهده‌ٔ مسائل بر نمی آیید – کارساز است.
۷. تمرکز بر نتایج کوتاه مدت به جای بلند مدت
از دیگر اشتباهات رایج تمرکز بر نتیجه گیری در کوتاه مدت است. بهتر است که کمی کندتر حرکت کنید و زمان، انرژی و تلاش را برای انجام درست کار با تمرکز قوی بر کیفیت انجام دهید.
 اشتباهات رایج کارآفرینان در اتخاذ تصمیمات مهم
۸. عدم هماهنگی اولویت‌ها
تصمیم گیری‌های به موقع و درست تاثیر به سزایی در هماهنگی اولویت‌ها دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا