قهرمانی جوانان وزنه بردار ایران در آسیا

مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های جوانان و نوجوانان در نپال برگزار شد و تیم جوانان ایران قهرمان شد و تیم نوجوانان کشورمان در رده سوم ایستاد.

رده بندی تیمی در رده سنی جوانان:
۱- ایران
۲-چین
۳- اربکستان
۴- عربستان
۵- ویتنام

رده بندی تیمی در رده سنی نوجوانان:
۱- ازبکستان
۲- تایلند
۳-ایران
۴- چین تایپه

ملی‌پوشان پایه ۲۵ مدال از آوردگاه آسیایی به دست آوردند

پنجمین و آخرین روز مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی سالن ارتش شهر کاتماندو نپال، رقابت‌های اوزان ۸۵، ۹۴، ۹۴+، ۱۰۵ و ۱۰۵+ کیلوگرم برگزار شد.

در ابن اوزان مهدی پاپی، امیر رضا عسگری دون، عباس زندی، حمیدرضا زارع، رضا بیرالوند، حسین ساکی، محمد شهاب انداز، رحمان اورامه، قاسمعلی محمدپور و محسن ایمانی ملی‌پوشان کشورمان به روی تخته رفتند و موفق به کسب ۱۸ مدال شدند.در اوزان ۶۹ و ۷۷ کیلوگرم نیز در دو روز گذشته ملی‌پوشان کشورمان ۷ مدال را بدست آورده بودند.

دسته ۸۵ کیلوگرم نوجوانان:

مهدی پاپی ملی‌پوش دسته ۸۵ کیلوگرم تیم نوجوانان، در حرکت یکضرب وزنه ۱۲۳ کیلوگرم را مهار کرد، در حرکت دوضرب ۱۵۸ کیلوگرمی را بالای سر برد و در مجموع با ۲۸۷ کیلوگرم درجایگاه پنجم قرار گرفت.

امیر رضا عسگری دون دیگر وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم تیم نوجوانان، در حرکت یکضرب ۱۴۰ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۱۶۵ کیلوگرم را به ثبت رساند تا در مجموع با ۳۰۵کیلوگرم به دو مدال نقره حرکت یکضرب و مجموع دست یابد و در حرکت دوضرب چهارم شد.

دسته ۸۵ کیلوگرم جوانان:

عباس زندی عضو تیم جوانان در وزن ۸۵ کیلوگرم، توانست درحرکت یکضرب وزنه ۱۴۶کیلوگرمی را به نام خود ثبت کرد و در حرکت دوضرب ۱۶۵وزنه کیلویی را بالای سر برد و در مجموع با وزنه ۳۱۱ کیلوگرم در جایگاه چهارم ایستاد.

دسته ۹۴ کیلوگرم نوجوانان:

حمیدرضا زارع دیگر ملی‌پوش کشورمان که در گروه B دسته ۹۴ کیلوگرم شرکت داشت، در حرکت ۱۲۳یکضرب، در حرکت دوضرب۱۵۲ کیلوگرم و مجموع ۲۷۵ کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

دسته ۹۴ کیلوگرم جوانان:

رضا بیرالوند ملی‌پوش دسته ۹۴ کیلوگرم جوانان کشورمان، در حرکت یکضرب وزنه ۱۶۶کیلوگرم را مهار کرد و به مدال طلا دست یافت، اما در حرکت دوضرب سه بار پیاپی وزنه ۲۰۶ کیلویی را نتوانست مهار کند تا از دو مسابقه حذف شود.

دسته ۹۴+ کیلوگرم نوجوانان:

حسین ساکی در حرکت یکضرب وزنه ۱۶۰ کیلوگرم را مهار کرد، در حرکت دوضرب ورنه ۱۸۸ کیلوگرمی را بالای سر برد و در مجموع با ثبت وزنه ۳۴۸ کیلوگرم در دسته ۹۴+ کیلوگرم به دو مدال طلا یکضرب و مجموع دست یافت و در حرکت دوضرب نقره گرفت.

محمد شهاب انداز در حرکت یکضرب وزنه ۱۳۷ کیلوگرم مدال برنز، در حرکت دوضرب وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی را به نام خود ثبت کرد و طلا گرفت تا در مجموع ۳۲۸ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

دسته ۱۰۵ کیلوگرم جوانان:

رحمان اورامه وزنه برداری که در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به مصاف حریفان رفت، در حرکت یکضرب وزنه ۱۵۲کیلوگرم را مهار کرد و نقره گرفت، در حرکت دوضرب وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی را بالای سر برد و در مجموع با ۳۶۰ کیلوگرم به دو مدال طلا دسته ۱۰۵ کیلوگرم دست یافت.

دسته ۱۰۵+ کیلوگرم جوانان:

قاسمعلی محمدپور وزنه بردار دسته ۱۰۵+ کیلوگرم تیم جوانان، در حرکت یکضرب وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را مهار کرد، در حرکت دوضرب وزنه ۲۰۰کیلوگرمی را بالای سر برد و در مجموع با ثبت وزن ۳۶۲کیلوگرم، به سه مدال طلا دست یافت.

محسن ایمانی ملی‌پوش فوق سنگین جوانان کشورمان، موفق به مهار وزنه۱۵۸ کیلوگرمی در حرکت یکضرب شد، در حرکت دوضرب وزنه ۱۸۶ کیلویی را به نام خود ثبت کرد تا در مجموع با ۳۴۴ کیلوگرم به سه مدال برنز دست یابد.

پیش از این نیز؛ روح اله بیرالوند (دسته ۶۹ کیلوگرم رده سنی نوجوانان دو مدال نقره در حرکت دوضرب و مجموع)، حسین سلطانی (دسته ۶۹ کیلوگرم رده سنی جوانان دو نشان برنز حرکت دوضرب و مجموع)، افشین طاهری (رده سنی نوجوانان دسته ۷۷ کیلوگرم دو گردن آویز نقره در حرکت یکضرب و مجموع)، حسین غزالیان (دسته ۷۷ کیلوگرم رده سنی جوانان یک مدال نقره یکضرب) بدست آورده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا