امام جمعه فریدونکنار

آمریکا بیش از همه در دنیا ناقض حقوق بشر است /قانون کاپیتولاسیون یعنی قانون جنگل

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از حرکت های مهم سیاسی که در قبل از انقلاب رخ داد و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شده است، قضیه ۱۶ آذر است.

وی افزود: بعد از ۲۸ مرداد ۳۲ امپریالیسم ها و استکبار جهانی که توانستند مزدور و خائن سر سپرده خود را بار دیگر به کشور برگردانند بعد از چند ماه، معاون رئیس جمهور آمریکا در آن زمان تصمیم گرفت به ایران بیاید و قرار بود در دانشگاه حضور پیدا کند،دانشجویان  پرورش یافته در مکتب اسلام و قرآن،دانشجویانی که از اربابشان اباعبدالله الحسین شعار هیهات من الذله را آموخته بودند حاضر نبودند زیر ذلت استکبار و دیکتاتوری ستمکاران وقت قبول ذلت نکردند و دست به تظاهرات زدند.

جلالی اذعان داشت: شعار و فریادشان را بلند کردند و اعتراضشان را به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در ایران به گوش جهانیان رساندند و گارد شاهنشاهی آن زمان وارد دانشگاه شد و جمعی را زخمی کرد و عده ای را دستگیر و سه تن را به شهادت رساند.

امام جمعه فریدونکنار اظهار داشت: این سبب شد که از آن روز به بعد ۱۶ آذر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به روز دانشجو نامگذاری شود تا یاد و خاطر آن دانشجویان قهرمان تجدید شود و یک الگویی برای دانشگاهیان و دانشجویان امروز ما باشد.

دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاست زده

جلالی ادامه داد: دانشگاه و دانشجو در نظام اسلامی یک رکن و قطب اساسی هستند، آنها باید اهل سیاسیت باشند تا دنیار ابشناسند، جایگاه اسلام را بدانند و جایگاه دشمن و توطئه های ابرقدرت ها و منافقین را درک کنند و به عبارت ساده تر دانشجوی سیاسی یعنی قدرت تحلیل مسائل سیاسی را به درستی و با بصیرت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه امروز ما آنچه که خواسته مقام معظم رهبری و دین است، آن دانشگاهی است که در عین حرکت در مسیر علم و ابتکار جنبش سیاسی داشته باشد، اگر قدرت تحلیل سیاسی در نسل جوان تحصیل کرده های ما نباشد، بهترین و عالمترین رهبر همچون امیرالمومنین(ع) بزرگترین ظلم بر او وارد و مظلومترین افراد دنیا می شوند.

جلالی افزود: آنهایی که افراد حضرت علی بودند غالبشان قدرت تحلیل نداشتند و بصیرنبودند و مسائل سیاسی را درک نمی کردند، تحلیل سیاسی داشتن به غیر از سیاست بازی و سیاست زدگی است، سیاستگر باشند نه سیاست باز، این استکبار غرب و شرق سیاست بازی می کنند نه سیاست مداری، یک عده ای چون امل های بی اراده اعراب سیاست زده و خودباخته اند و از خود استقلالی ندارند، درک شعور سیاسی آنها در حد پائینی است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: آنچه که می خواهیم این است که نسل جوان و دانشجویان ما آنچنان قدرت بینش داشته باشند که در تصمیمات مهم دیپلماسی دنیا چه نسبت به سوریه، مصر، بحرین و چه نسبت به مسائل هسته ای و موضع گیری های بعد از مذاکرات استکبار حق را درک کنند و مظلوم را از ظالم تشخیص دهند، دانشجویان باید بتوانند این چنین قدم بردارند که مایه عزت و افتخار انقلاب اسلامی گردند.

آمریکا با نقض حقوق بشر به دنبال سلطه جهانی است

 جلالی با اشاره به ۱۹ آذر سال ۱۹۴۸ میلادی عنوان داشت: بعد ازجنگ جهانی دوم که استکبار جهانی آن همه جنایت و اعمال کثیف را به بار آوردند و در تاریخ ثبت شد برای اینکه این ننگ زدوده شود تا خود را در زمره انسان ها قرار دهند و طرفدار بشر و انسانها و حقوق بشر قرار دهند آمدند طرح اعلامیه حقوق بشر را عنوان کرده اند.

امام جمعه فریدونکنار گفت: شما که بشر را نشناختید تا حقوق آن را بشناسید، تو چه میدانی انسان از چه منزلت و جایگاهی برخوردار است تا جایگاه آن را تضخیص دهید، اگر می خواهید اعلامیه حقوق بشر را تصویب کنید به هزار و چند صد سال قبل مراجعه کنید، نامه امیرالمومنان علی (ع) به مال اشتر را مطالعه نمائید، دنیای مطالب در باره حقوق بشر است.

وی اظهار داشت: آنها به دلیل جبران اعمال ننگین خود به دنبال ارائه اعلامیه حقوق بشر هستند، آنها در جنگ جهانی میلیون ها آدم را کشتند و مراکز علمی و بیمارستان ها را به آتش کشیدند و ویران کردند حالا طرفدار حقوق بشر شدند و قانونی به عنوان طرفداری از حقوق بشر را تصویب کنند و همه دنیا را ملزم به اجرای این قانون کردند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام طرفدار حقوق بشر است، ما حتی به حقوق حیوانات هم احترام میگذاریم و انسان ها در راس قرار دارند، همان حقوقی را که در سازمان ملل تمام این ممالک دنیا امضا کرده اند را چه کسی نقض کرده است، چه کسی هواپیمای مسافربری را هدف موشک قرار داده است، چه کسی بدون هیچ دلیل وارد کشورهای منطقه شده است و حقوق بشر را به تمسخر کشیده است.

جلالی ادامه داد: آمریکا به دنبال گرفتن امضای کاپیتولاسیون از افغانستان هستند، آنها باید آگاه باشند که کاپیتولاسیون یعنی قانون جنگل، یعنی جنایتکاران آمریکایی در افغانستان هر غلطی بکنند و هیچ افاغنه ای حق اعتراض نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا بیش از همه در دنیا ناقض حقوق بشر است، تصریح کرد: چه کشوری پهباد های بی سرنشین را به آسمان پاکستان می فرستد، سلفی های مزدور را چه کشوری مسلح کرده است که در سوریه این همه جنایت به بار آورده بیاورد.

جلالی ادامه داد: مسئله انرژی هسته ای را بهانه قرار داده اند و آنچه آنها می خواهند سلطه جهانی است، زندان گوانتانامو و ابوغریب از نقض حقوق بشر کدام کشور است، تبعیض نژادی در کجا حاکم می باشد و مسائل جنسی و غیراخلاقی و ازدواج همجنسی که حرکت قبیح اخلاقی است به غیر از این کشورها در کجا حاکم می باشد.

وی تصریح کرد: آنها از حکومت کودتایی و غیرقانونی مصر حمایت میکنند، مردم همواره در این کشور در خیابان ها هستند و این حکومت را قبول ندارند اما مدعیان حقوق بشر ساکت اند، شاید معنی حقوق بشر چیز دیگری است که ما نمی دانیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا