عراقچی:

مصوبه اخیر آمریکا اقدامی دشمنانه و خصمانه/برجام بنا نبود دشمنی آمریکا را کاهش دهد/در زمین ترامپ بازی نخواهیم کرد

بصیر، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس ستاد پیگیری برجام در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما درباره مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ یک اقدام دشمنانه و خصومت آمیز علیه ایران است. قانون جدیدی است و حرف‌های جدیدی زده ولی ادامه دشمنی‌های آمریکاست و دشمنی آمریکا ادامه داشته و خواهد داشت و مقابله ما با خصومت‌های آمریکا ادامه داشته و خواهد داشت.

وی افزود: برجام بنا نبود این دشمنی را کاهش دهد. کسی نباید توقع داشته باشد برجام دشمنی آمریکا علیه ایران را کاهش دهد.

معاون وزیر خارجه گفت: یک حرکت دشمنانه علیه ایران صورت گرفته و واکنش ما با قاطعیت و متناسب با آن خواهد بود. ۳۸ سال است در مقابل همه دشمنی‌های آمریکا ایستاده‌ایم و کماکان خواهیم ایستاد. تا وقتی آمریکا، آمریکا و نظام سلطه گر هست ما در مقابل آن خواهیم ایستاد.

عراقچی افزود: کاری که کنگره کرد یک حرکت خصمانه بود. آمریکایی‌ها فکر می‌کنند در اثر برجام ایران قدرتمندتر و سیاست آن در منطقه تهاجمی‌تر شده و سیاست هایش و رفتارش نسبت به آمریکا عوض نشده و معتقدند این وضعیت باید عوض شود. حرف از سیاست به عقب راندن ایران می‌زنند.

وی گفت: آنها می‌خواهند منافع ایران از برجام را کاهش بدهند با ایجاد فضای سنگین روانی علیه ایران که کسی با ایران کار نکند و در اثر فضای منفی شرکای اقتصادی ایران و بانک‌ها با ایران کار اقتصادی کنند.

معاون وزیر خارجه افزود: براساس برجام نمی‌توانند تحریم جدیدی بگذارند اشخاص را می‌گذارند که آنها را از کار با ایران بترسانند و به این خاطر ما معتقدیم نقض برجام است.

عراقچی اظهار داشت: ترامپ و آمریکا به دنبال کنار گذاشتن برجام هستند ولی می‌خواهند شرایط را به گونه‌ای بگذارند که ایران برجام را کنار بگذارد.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: ایران تا زمانی به برجام پایبند خواهد بود که از منافع برجام بهره‌مند شود. در مقابل دشمنی آنها حتما واکنش نشان خواهیم داد ولی واکنش ما هوشمندانه و حساب شده خواهد بود حتما در زمین ترامپ بازی نخواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا