نامه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران به روحانی

آقای رئیس جمهور! ما معلمیم،تاجر نیستیم!

به گزارش بصیر، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران با ارسال نامه ای سرگشاده به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشور خواستار توجه ویژه به اعتلای فضای آموزشی کشور وهمچنین انتظارات در حوزه های مختلف اجتماعی،اخلاقی و .. شدند. متن این نامه که نسخه ای از آن به پایگاه اطلاع رسانی بلاغ ارسال شد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در زمینه  حماسه سیاسی و اقتصادی، آموزش و پرورش نقش آفرین است چه بسا دانش آموزی که خود او هنوز در موقعیت قانونی برای رای دادن نیست اما می تواند خانواده ی خود را برای ورود در این میدان،برای انجام مسئولیت،تحت تاثیر قرار دهد. این تعدادکثیر معلمین در سرتاسر کشور، هم در این مسئله انتخابات که مصرع برجسته ی سیاسی است هم در بخش حماسه ی اقتصادی می توانند تاثیربگذارد،می توانند نقش آفرینی کنندک”مقام معظم رهبری_اردیبهشت ۹۲″

آری به راستی ۲۴ خرداد:ترسیم حماسه ای ملی و تاریخی بود که با حضور پرشور بی مانند آحاد ملت انقلابی ایران توانست بلوغ ورسش نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین الملل به نمایش بگذارد.همراهی خانواده بزرگ فرهنگیان با فوج حماسه آفرینی که بر ساحل تدبیر و امید رسید. به پشتوانه ی دریایی از جد و ایثار بود که تنها در ۸ سال دفاع مقدس نه تنها در تقدیم جان به محراب شهادت ،بلکه در حضور هر روزه ی آنان در راهسر افرازی ، رفاه و غنای کشور، یعنی علم وتفوق علمی جلوه گر شده است. همان گونه که  مقام معظم رهبری فرموده اند:

معلم تراوش دهنده ی گوهر انسان های آینده است. او کسی است که شکل دهنده و پرداخت کننده شخصیت آیندگان است اما پیش از آن باید شخصیت خود او ساخته شود و دانشگاه فرهنگیان جایی است که شخصیت معلمان در آن ساخته می شود.

حال که تربیت نسل های آینده بر دوش معلمان است که امروز در دانشگاه فرهنگیان سنگر های علم و دانش را میسازد. بدیهی است بهبود فضای آموزشی ،خود میتواند به عنوان زیر ساخت محکمی برای توسعه و پیشرفت میهن عزیز اسلامی مان باشد.

این خواسته نه تنها در جهت اعتلای فضای آموزش و پرورش کشور است، بلکه پرورش و باروری را برای آینده مصور خواهد کرد.این امر،همان عملیاتی شدن سند تحول است که موضوعی دقیق ،نیازمند تامل و تدبر است وبا حمایت شما در دولت و همچنین مجلس محترم شورای اسلامی محقق خواهد شد.نگاه مسئولانه امروز برای تیین فضای باز سیاسی که در آن تضارب آرا و آزادی تقید وجود داشته باشد می تواند معلمانی توانمند ،معتقد و متعهد در زمینه ی عرف و اخلاق اسلامی ، به عرصه ی دانش و تمدن عظیممان عرضه نماید. امری که مستلزم سرمایه گذاری و درک روشن از مسیر متعالی آموزش و پرورش است.در این راه کمترین خواسته دانشجویان ،ممانعت از امنیتی شدن گفتمانهای دانشجویان است که شخصیت و تفکر معلمان را شکل خواهد داد. و بنیان فکری شان را مستحکم خواهد ساخت . چراکه به فرمایش مقام معظم رهبری،معلم ابتدا باید شخصیت خود را بسازد  تا بتواند نسلی فهمیده،عاقل،خردمند و متفکر به جامعه ارائه نماید.پس طبق فرموده ایشان باید به معلم احترامی قلبی، شایسته مقام تعلیم و تربیت گذاشته شود. این مساله باید بر حفظ حریم خصوصی دانشجویان در خوابگاه ها نیز ناظر باشد.

آقای رئیس جمهور، ما معلمیم، تاجر نیستیم!!.در دستان ما میراث اسلامی و بشری است که هرگز آن را به تاراج نخواهیم گذارد. هرچند این مسئله با خواسته دست یافتن به فضیلت لازم در جامعه اسلامی مغایر نیست اما در درجه اول ما نگران آینده تک تک فرزندان این مرز و بوم هستیم.

به فرموده مقام معظم رهبری،استعداد بشری در جامعه ایرانی ، یک استعداد انبوه و سرشار است.این استعداد باید امکان بروز پیدا کند.

بنا بر این ما به دنبال احترام به جهانیان برای فرد فرد مردم غیور ایران هستیم امیدواریم که شما بتوانید همچون موفقیت در مذاکرات هسته ای، موفقیت در شکوفایی و توسعه تعلیم و تربیت نیز دست یابید.

آقای رئیس جمهور!

ما خواستار به ثمر نشستن تدابیری هستیم که بتواند به ما معلمان آینده راهی برای امید بخشیدن به کودکانی که در قبال آنها مسئول خواهیم بود(در زمینه ی اشتغال) ، رفاه فردی و ازدواج و … نشان دهیم.

امیدی که با بهبود وضع معیشتی مردم ، تضمینی برای سر بلندی و استقلال کشورمان در تمامی عرصه ها باشد.ما ایرانیان میتوانیم و باید در زمینه فرهنگی و هنری رشد کنیم تا در کنار پیشرفت علم و تخصص،جایگاه اصلی خود را در جامعه جهانی پیدا کنیم.

آقای رئیس جمهور اظهار چنین خواسته هایی، بی شک به آمادگی ما در یاری رساندن به شما همراه خواهد بود که در این برگ از صفحه تاریخ ملت شریفمان نام ما و شما با عزت و سر بلندی و اعتلای ایران اسلامی گره بخورد.

صراحتاً عرض کنیم انتظارمان جز مسائل فرهنگی بیان می شود:

انتظارات مذهبی:

من به عنوان یک دانشجو از ریاست محترم جمهور خواستارم که با استفاده از تعالیم قرآنی و اسلامی که نتیجه اسش تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی در سایه سار مقام معظم رهبری و هدفش همان خدمت به مردم و رضایت خداوند متعال است عمل کند.وبه این مطلب مهم که مردم ایران در سختی ها و تحریم ها فرزندان رمضان و در جنگ ها فرزندان محرم و عاشورا هستند عنایت داشته باشند.

انتظارات سیاسی:

به نظرم رئیس جمهور کشورم نباید در مسائل و مشکلات سیاسی به دنبال مسکن های کوتاه مدت باشد. باید راهکار های اساسی ارائه شود. کشور جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی، نه غربی، فقط جمهوری اسلامی قیام کرده و تصمیمات عمده اش بر مبنای متکی بودن به مردم می باشد نه دولت های غیر… تاریخ اثبات کرده است همواره اعتماد به کشور های استعمارگر غربی و شرقی برای ما آبستن ایام های جبران ناپذیر شده است پس چرا تجدید خطا کنیم؟ کشورمان در عرصه های سیاسی میتواند پیشرو باشد پس مطمئنیم مردم ایران همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

انتظارات اقتصادی:

اقتصاد هر مملکتی شاخص ترین نشانه موفقیت دولت می باشد و نمود این امر مهم در زندگی مردم مستتر نیست و زمینه بسیاری از تحرکات سیاسی و اجتماعی از مسائل اقتصادی نشات می گیرد.لذا از رئیس محترم جمهور خواستاریم که به بیانات خویش مبنی بر مسائل اقتصادی عمل کنند.و برنامه ریزی اقتصادی بالقوه به تحولات اقتصادی بالفعل تبدیل گردد.چند ماهی است فشار اقتصادی بر روی ملت مان بسیار زیاد شده است و نمیتوان گفت تحریم ها به هیچ وجه تاثیری در زندگی روزمره شان نداشته است.مردم ایران در جای جای تاریخ نشان داده اند در سختی ها بسیار کوشاتر و قانع تر هستند.ما در قبال بهترین ملت دنیا و متعهد ترین مسلمانان جهان و گفته های خودمان و قول های خود مسئولیت سنگینی داریم. و آن تحقق زندگی به نحو مطلوب و لایق مردم ایران می باشد.و این را بدانیم که امت اسلام در همین تحریم ها به بهترین جایگاه های سیاسی ، اقتصادی، علمی و… رسید. حال بنگریم اگر زندگی اقتصادی مردم محیا باشد به چه افتخاراتی  دست خواهیم یافت.

انتظارات اجتماعی:

در مسائل اجتماعی باید گفت ما اگر خواستار نظامی هماهنگ ، هدفمند و پویا هستیم باید به این قسمت عنایت ویژه ای داشته باشیم از اولین نهاد اجتماعی جامعه (خانواده) تا کل مجموعه اجتماعی باید تحت نظارت دولت باشند. البته با حفظ حریم شخصی افراد .در این بین دانشگاه ها هم نقش موثری دارند زیرا دانش جویان سرنوشت ساز فردای مملکت مان هستند.

انتظارات اخلاقی:

که از مهم ترین آنها پشتیبانی از ولایت فقیه و پیروی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.و البته وفای به عهد خود اصل مهمی در رضایت مندی مردم و پیشرفت کشور بشمار می رود.رئیس محترم جمهور باید خود الگوی جوانان در مسائل مختلف باشد.عدل و شجاعت نیز بسیار مهم اند. و مطلب بعدی مشورت با کارشناسان خبره و استفاده از تفکرات نخبگان و اندیشمندان  خلاق هر چند جوان  هم امتیاز مثبت یک رئیس جمهور موفق میباشد.

انشاء الله خداوند شما را در انجام این امور مهم یاری رساند .

علیرضا توکلی و سجاد خواجوند به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران

آذر ماه ۱۳۹۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا