۶۰ سال مرگ بر آمریکا در ایران

یوسفی: «مرگ بر آمریکا» یک شعار ماندگار در ماهیت جنبش دانشجویی است

به گزارش بصیر به نقل از فارس، امیرحسین یوسفی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر پیرامون ویژگی‌های جنبش دانشجویی گفت: ۱۶ آذر نمادی از اعتراض به استکبار و استکبار ستیزی دانشجویان کشور است که اولین بار در سال ۱۳۳۲ و در اعتراض به حضور نیکسون و مداخله امریکا در کشور اتفاق افتاد و از همان روز شعار مرگ بر امریکا از زبان دانشجویان شنیده شد و باعث شد از آن روز ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو تلقی شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در مبارزه با استکبار، ایران در ۱۶ آذر با تقدیم کردن سه شهید دانشجو قدم محکمی را در مبارزه با دشمنان که آمریکا نماد آشکار آن بوده و هست، برداشت.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر افزود: البته امروز افرادی سعی بر از بین بردن ماهیت ضد امریکایی دانشجویان و مردم را دارند که نه تنها در کار خود موفق نشده اند بلکه به روحیه ضد استکباری آنان رنگ و رویی تازه بخشیده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا نیز ماهیتی ماندگار و پا برجا خواهد داشت.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هزاران سال هم از این واقعه مهم بگذرد، این شعار مرگ بر امریکا و ماهیت ضدامریکایی و استکباری حفظ خواهد شد و جنبش دانشجویی در کل کشور به عنوان یکی از پاسداران این ماهیت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا