امام جمعه فریدونکنار:

پذیرش سند ۲۰۳۰ توسط آموزش و پرورش‌ یک امر نامطلوب بود

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در جمع مسئولان شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: وجود یک جامعه جوان و پیشرفته در کشور و شناخت استعدادها در کشور لازم است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و معلمان دارای مسئولیت سنگین که همان رسالت انبیا یعنی تقوا و تزکیه بوده را دارا هستند و باید آن را اساس کار خود قرار دهند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه تخصص در همه دنیا وجود دارد، افزود: تقوا و تعهد دینی و انسانی از جمله مسئله مهمی بوده که کمتر در دنیا وجود دارد و آثار وجود نداشتن آن تبعات و هنجارهایی در سرار دنیا از جمله کشورها بوده است.

جلالی به داشتن تقوا و تعهد دینی و انسانی در جامعه تاکید کرد و گفت:  پذیرش سند ۲۰۳۰ توسط آموزش و پرورش‌های کشور یک امر نامطلوب بوده و اگر در افکار برخی ازمسئولان نگرش به این سند نامطلوب دیده شود باید نظارت عمیق و دقیق‌تری را در راستای این موضوع داشته تا به طور کامل از کشور ریشه کن شود.

وی با اشاره به کنسل شدن سند ۲۰۳۰ و کمکار بودن مردم در انقلاب در راستای آموزش، یادآور شد: همه مردم فرزندان اسلام بوده و به قرآن معتقد هستند و خود را در مقابل قرآن، پیامبر و ائمه اطهار و شهدا مسئول دانسته و باید به گونه ای رفتار کنند که در راستای عرف اسلامی و دینی حرکت کرده باشند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه هیچ مکتب و مذهبی به اندازه اسلام برای کسب علم و آموزش تلاش نکرده است، گفت: آموزش و پرورش‌های کشور باید با توجه به مسئله استعداد در جوانان ایرانی فرهنگ سازی کرده تا در راستای اهداف و آرمان‌های اقتصادی کشور حرکت کرده تا ناهماهنگی، کج سلیقگی و قدرت طلبی از کشور ریشه کن شود.

جلالی به کشته شدن استعدادهای ایرانی از جمله بانوی ریاضی ایران مریم میرزاخانی اشاره کرد و گفت: مسئولان باید تحت امر آموزش و پرورش و شناخت استعدادها نظارت کرده تا سبب پیشرفت و ارتقا و کمال در جوان ایرانی شوند تا یک جامعه پیشرفته با نیروی جوان در کشور داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا