حضور غیرقانونی فامیل کفاشیان در فدراسیون با حقوق میلیونی

مسئول یکی از بخش‌های مهم فدراسیون فوتبال که به سبب نسبت خانوادگی با رئیس پیشین این فدراسیون، سال‌ها فعالیت می‌کرد با وجود گذشت بیش از یک سال از تغییرات در فدراسیون همچنان در این پست مشغول فعالیت است.

این فرد که به دلیل رفاقت و نسبت خانوادگی با علی کفاشیان به صورت غیر قانونی به دلیل بازنشستگی در هشت سال ریاست وی در فدراسیون حضور داشت، در این مدت با وجود عدم ارتباط شغلی به صورت تقریبی در تمام سفرهای تیم ملی بزرگسالان این تیم را همراهی می‌کرد و از این راه درآمد سرشاری از محل دریافت پاداش‌های تیم ملی و سایر دریافتی‌ها کسب کرده است.

جابجایی دلارهای تیم ملی و فدراسیون فوتبال از طریق مجاری مختلف و واریز به حساب‌های مختلف در خارج از کشور به بهانه تحریم بانکی شرایطی را برای این فرد فراهم آورده که امکان بررسی حساب‌های وی را تا حدود زیادی غیر ممکن کرده است.

دریافت دلار و یورو از کنفدراسیون فوتبال آسیا و و فیفا و ثبت آنها در مقاطع زمانی متفاوت به صورت ریالی در دفاتر مالی فدراسیون بدون توجه به نرخ ارز از جمله مسائل غیر شفاف مالی دیگری است که در هشت سال گذشته در فدراسیون فوتبال شائبه‌های فراوانی را ایجاد کرده تا جایی که حدود دو سال گذشته دفتر کار وی توسط نهادهای نظارتی مورد بازرسی قرار گرفته است.

با وجود حضور بیش از یک ساله مهدی تاج در مسند ریاست فدراسیون فوتبال، هنوز وی قدرت جابجایی این فرد را پیدا نکرده و با وجود گرفتن تمام مسئولیت های مالی از وی؛ این فرد همچنان با دریافت حقوق چند میلیونی گاهی اوقات به فدراسیون تردد می‌کند و این در حالی است که سازمان بازرسی کل کشور نیز بارها بابت موضوع ممنوعیت اشتغال بازنشسته‌ها به فدراسیون‌های ورزشی تذکر جدی داده است.

حال باید دید پرداخت ده‌ها میلیون تومان از جیب بیت المال به واسطه نسبت خانوادگی به فردی که هیچگونه فعالیتی در فدراسیون فوتبال ندارد با کدام یک از اصول اخلاقی و قانونی ریاست فدراسیون همخوانی دارد و آیا رئیس فدراسیون حاضر است حقوق ماهیانه وی را از جیب خود پرداخت کند.

نکته پایانی اینکه فساد در فوتبال ایران ابعاد مختلفی دارد که از دید و منظر مردم و اهالی فوتبال پنهان مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا