ذوالفقارنسب: طارمی و مسلمان باید حرمت می‌گذاشتند

بیژن ذوالفقار نسب کارشناس فوتبال ایران درباره هفته اول لیگ برتر گفت : واقعیت این است که لیگ امسال با حواشی و حرف و سخن زیاد آغاز شد.

برخی تیم ها کاملا نا آماده بودند و شرایط خوبی نداشتند مثل تیم نفت تهران که مربی، مدیر و حتی بازیکن برای شروع لیگ برتر نداشت یا استقلال که به خاطر مصدومیت و محرومیت بازیکنانش با شرایط مناسبی لیگ را آغاز نکرد.

دکتر ذوالفقارنسب در ادامه با اشاره به آمار بالای تغییرات در تیم ها گفت:« بارزترین نکته در لیگ برتر امسال تغییر و تحولات زیادی است که باشگاهها در تیم خود اعمال کرده اند. در این فصل به طور تقریبی ۸ تا ۱۲ بازیکن در هرتیم تغییر کرده اند که این آمار در مقایسه با فوتبال روز دنیا آماری عجیب است.

ذوالفقار نسب با اشاره به سطح کیفی هفته اول لیگ برتر گفت: سطح کیفی هفته اول مسابقات شاید نسبت به سال قبل بهتر نبود اما در مقایسه با سالهای پیش از آن می توان گفت سطح فنی مسابقات امسال هم خوب بود.» مدافع سالهای دور پرسپولیس درباره شرایط این تیم همچنین اضافه کرد : « برای پرسپولیس در اولین بازی مهم این بود که فصل را با سه امتیاز شروع کند. واقعیت این است که پرسپولیس همیشه تیم خوبی بوده و هست و به نظر من شروع خوبی هم در لیگ داشت. هرچند معتقدم این تیم به خصوص در ساختار دفاعی می تواند بهتر از این هم باشد ضمن اینکه اضافه شدن منشا قدرت خط حمله پرسپولیس را افزایش خواهد داد.

ذوالفقارنسب در رابطه با بازی پرسپولیس در هفته دوم مقابل تراکتور و طلسم برانکو مقابل تیم هایی که یحیی گل محمدی هدایت آنها را به عهده دارد نیز گفت: این موضوع که چرا برانکو نمی تواند مقابل تیم های گل محمدی نتیجه بگیرد در مباحث روانشناسی و روانشناسی ورزشی جایی ندارد. به نظر من آن چه در فوتبال ما به این شکل وجود دارد حاصل خیال بافی ها و تصویرسازی های نادرست است.

او همچنین درباره بازی پرسپولیس برابر تراکتورسازی که روز پنجشنبه برگزار می شود گفت: تراکتورسازی تیم خیلی خوبی است و در شهر خودش هم بازی می کند و تماشاگران خونگرمی هم دارد. به نظرم در بازی روز پنجشنبه هر نتیجه ای می تواند رخ دهد اما پرسپولیس تیم با برنامه ای است که می تواند از این بازی هم با دست پر خارج شود.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران درباره موضوع محسن مسلمان و مهدی طارمی و صحبت هایشان درباره باشگاه پرسپولیس بعد از بازی برابر فولاد خوزستان گفت: این باشگاه است که بازیکن را باید در یک چارچوب انضباطی و مسئولیت پذیری قرار بدهد تا بازیکن نتواند خارج از محدوده کاری اش اظهار نظر بکند.

او در این رابطه که اگر سرمربی پرسپولیس بود چه واکنشی به این اتفاقات داشت هم اضافه کرد: این وظیفه باشگاه است هرچند مربی هم می تواند در مسایل انضباطی نقش داشته باشد. اما بازهم معتقدم که برخورد با این بازیکنان وظیفه باشگاه است و ما هم خبر نداریم شاید باشگاه با آنها برخورد کرده باشد. شاید آنها در کمیته انضباطی باشگاه پاسخگو بوده اند و ما خبر نداریم.

ذوالفقارنسب افزود: به نظرم کاری که مسلمان و طارمی کردند نباید رخ می داد چرا که یک باشگاه مثل یک خانواده است و مسایل درون خانوادگی نباید به بیرون درز کند.

مدافع دهه پنجاه پرسپولیس درباره مسلمان و طارمی گفت: مسلمان و طارمی دو بازیکن مستعد هستند که در یکی دو سال گذشته خوب رشد کردند و برای تیمشان مفید بودند. به خصوص طارمی که در این دو فصل پیشرفت زیادی کرده است. به نظرم این دو باید حرمت باشگاهی که در آن رشد کردند را حفظ می کردند.

دکتر ذوالفقار نسب که سابقه هدایت استقلال را هم دارد درباره عملکرد این تیم در فصل جدید هم گفت: به نظر من استقلال در این فصل می تواند تیم بهتری نسبت به سال گذشته باشد. این تیم فصل گذشته را هم با نتایج بد شروع کرد اما دیدیم که آرام آرام اوج گرفت و نیم فصل دوم عملکردی فوق العاده داشت.

او درباره علیرضا منصوریان و آینده او در این فصل هم گفت: استقلال امسال ظرفیت های خوبی برای موفقیت دارد و این باخت نمی تواند در موفقیت این تیم در فصل جدید تاثیرگذار باشد.» او در انتها هم گفت: « علیرضا منصوریان مربی جوان و بسیار خوبی است اما باید یادمان باشد که تیم را یک نفر نمی سازد بلکه مجموعه ای از عوامل هستند که در موفقیت یک تیم سهیم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا