سبقت مردان ازدواج نکرده از زنان

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران که از سرشماری سال ۱۳۹۵ استخراج شده است در کل کشور ۶۶ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۸۹ زن و مرد ۱۰ ساله و بیشتر وجود دارند که از این میزان ۳۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۱۲ نفر مرد و ۳۲ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۳۷۷ نفر زن هستند و به این ترتیب ۷۰۳ هزار و ۲۳۵ مرد ۱۰ ساله و بیشتر از زنان بیشتر هستند.

همچنین اطلاعات موجود حاکی از آن است که در کل کشور ۴۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۷۹۲ زن و مرد ۱۰ ساله و بیشتر همسر دارند که از این میزان تعداد ۱۱۸ هزار و ۷۴۶ مرد بیشتر از زن است. تعداد مردهای دارای همسر ۲۱ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۲۶۹ نفر هستند و تعداد زنان دارای همسر ۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۲۳ نفر هستند.

در کل کشور دو میلیون و ۷۲۸ هزار و ۱۸ نفر در شرایط «فوت همسر» زندگی می‌کنند که دو میلیون و ۳۹۸ هزار و ۹۸۷ نفر زن و ۳۲۹ هزار و ۳۱ نفر مرد هستند. به این ترتیب تعداد زنانی که پس از فوت همسر خود مجرد مانده‌اند، دو میلیون و ۶۹ هزار و ۹۵۶ نفر بیشتر از مردان‌ هستند.

همچنین مجموع زنان و مردانی که پس از طلاق همسر تنها زندگی می‌کنند معادل یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۶۶ نفر است که از این میزان ۳۹۹ هزار و ۸۴ نفر مرد و ۷۱۲ هزار و ۷۸۲ نفر زن هستند. به این ترتیب ۳۱۳ هزار و ۶۹۸ زن بیش از مرد پس از طلاق تنهایی را برگزیده‌اند.

اطلاعات مرکز آمار حاکی از آن است در کل کشور ۲۰ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۶۲۶ زن و مرد هرگز ازدواج نکرده وجود دارد که از این میان ۱۱ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۳۷ نفر مرد هرگز ازدواج نکرده و هشت میلیون و ۵۹۶ هزار و ۷۸۹ زن هرگز ازدواج نکرده‌اند. به این ترتیب تعداد مردانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند دو میلیون و ۹۶۱ هزار و ۴۸ نفر بیش از زنان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا