رئیسی: هر بخششی به معنی کرامت نیست

تولیت استان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) حامی کرامت انسانی است، گفت: در فکر، سیره و رفتار خود باید به کرامت انسانی توجه کنیم، هر بخششی به معنی کرامت نیست چراکه باید بخشش برای رضای خدا باشد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش در اختتامیه پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی، با اشاره به اینکه برخی کرامت را بخشش می‌دانند، اظهار کرد: انسان نسبت به سایر حیوانات کرامت دارد به دلیل عقل و علمی که خداوند به انسان نسبت به سایر موجودات اعطا فرموده است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند نخست تعلیم قرآن را تاکید فرمودند و بعد خلقت انسان را، یادآور شد: چراکه جز قرآن و پیامبر کریم، انسان نمی‌تواند کرامت کسب کند.

تولیت استان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۷ میلیارد نفس کش به نام انسان هستند اما باید بدانیم کدام یک برای ولایت مناسب هستند، متذکر شد: تمام بیان بلند امام رضا(ع) آزادگی انسان فقط در پرتو عبودیت و بندگی است.

رئیسی با اشاره به اینکه تمام جایگاه رفیع انسانی در پرتو عبودیت و بندگی است که امام رئوف به ان اشاره کردند، اضافه کرد: در این مرحله فکر و اندیشه انسان آزاد شده، در نتیجه اقتصاد، سیاست و موضوعات مختلف بر اساس توحید، ارتباط با خود، دیگران، جهان و خداوند پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نشست باشکوه نمادی بزرگ به همه خردورزان و عالمان است که همه فعالیت‌های خود را با محوریت امام رضا(ع) انجام داده اند، بیان کرد: سیره و زندگی امام رضا(ع) می‌تواند مسیر را به ما نشان دهد.

تولیت استان قدس رضوی ادامه داد: ما به عنوان نظام اسلامی پرچم‌دار کرامت انسانی هستیم و از مظلومین در کشورهای یمن، فلسطین و غیره دفاع می‌کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) حامی کرامت انسانی است، تاکید کرد: در فکر و سیره و رفتار خود باید به کرامت انسانی توجه کنیم، هر بخششی هم به معنی کرامت نیست چراکه باید بخشش برای رضای خدا باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم از سه خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا