کارگری قهرمان کشتی آسیا در کارگاه کفاشی+ عکس

علی اصغر جبلی آزادکار گلستانی کشتی ایران که مدال طلای نوجوانان آسیا در سال ۲۰۰۹ و طلای جوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ به همراه برنز جام دانکلوف بلغارستان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد این روزها در میان بی توجهی مسئولان ورزشی استان گلستان به کار در کارگاه کفاشی مشغول شده و از این طریق امرار معاش می کند.

جبلی ۲۵ ساله کشتی را از شهر نوکنده به عنوان شهری کشتی گیر پرور در درگز استان گلستان جایی که بزرگانی همچون مرحوم رمضان خدر، یحیی مردانی، رحیم شربتی، سرالله شربتی، اویس ملاح و … را به کشتی ایران و جهان معرفی کرده، زیر نظر عیسی کاویانی آغاز کرد و بارها در اردوهای تیم ملی بزرگسالان از جمله پیش از رقابت های جهانی و المپیک حضور پیدا کرد.

شهر نوکنده و استان گلستان علی رغم سهم بزرگی که در کشتی ایران ایفا کرده و با داشتن استعدادهایی ناب در کشتی اما هیچگاه آنطور که شایسته است مورد توجه مدیران ورزشی قرار نگرفته و ورزشکاران و مربیان این استان با انواع و اقسام مشکلات و محدودیت ها دست به گریبانند.

بی توجهی به کشتی در این استان باعث شده سال ها خبری از حضور کشتی گیران گلستانی در تیم های ملی و سطح اول ورزش کشور نباشد تا جایی‌که حتی تنها کشتی گیر شاخص گلستانی نیز مجبور است برای امرار معاش به کارگری در کفاشی مشغول شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا