بصیر

عاقبت جهاد نکاح دختران فریب خورده نروژی

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، “گیر لیپستاد” وکیل خانواده خواهران جنگجوی نروژی به خبرگزاری “ان آر کی” در این کشور گفت، خواهر کوچکتر که تنها ۱۶ سال سن دارد در جنگ با ارتش سوریه مجروح شده و به محض بهبودی به همراه خواهر ۱۹ ساله‌اش به نروژ بازخواهند گشت.

 
پیش از این پدر این دو دختر پس از اینکه از یافتن آنها توسط اینترپل ناامید شد، به سوریه سفر کرد و در سوریه نشانی از آنها به دست آورد، اما نتوانست آنها را پیدا کند. در زمان سفر وی به سوریه، فعالان در شهر “اعزاز” نزدیک مرزهای ترکیه که آن زمان تحت کنترل یکی از شاخه های القاعده قرار داشت، به وی اعلام کردند که آنها دو دختر جوان با مشخصات مورد نظر را دیده‌اند که سوار بر خودرو به سوی حلب به راه افتاده‌اند.
 
سخنان وکیل این خانواده تاکید می‌کند که این دو خواهر در سوریه حضور دارند و خواهر کوچکتر به ضرب گلوله مجروح شده است.
 
این دو از خانواده سومالیایی الاصل هستند و در ماه اکتبر پس از ترک خانه به خانواده خود اطلاع دادند که برای کمک به جنگجویان به سوریه می روند. در پایان ماه اکتبر پدر این دختران گفت که آنها در پیامی اینترنتی به او گفته اند بر خلاف میلشان، جنگجویان شورشی آنها را وادار به ماندن کرده‌اند.
 
پیش از این سایت خبری ایلاف اعلام کرده بود که این دو خواهر نروژی برای “جهاد نکاح” به سوریه رفته بودند.
 
وکیل خانواده این دختران می گوید، پدر آنها اطمینان یافته که این دو به زودی آزاد خواهند شد.سازمان اطلاعات نروژ می گوید دست کم بین ۳۰ تا ۴۰ تن از شهروندان این کشور برای نبرد در کنار گروه‌های مسلح به سوریه رفته‌اند.
 
گفته می‌شود دو دختر مذکور از طریق اینترنت با برخی از تکفیری های که در حال حاضر در سوریه در حال جنگ هستند، ارتباط برقرار کرده و جذب عملیات تروریستی شده اند. این دو با ارسال ایمیل به یکی از نزدیکانشان دلایل سفرشان را شرح داده و اعلام کرده بودند که:”دیگر، در منزل ماندن و ارسال کمک‌های مالی به سوریه کافی نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای کمک به سوریه برویم و با همه آنچه در توان داریم کمک کنیم.”
 
اما به نظر آنچه که در سوریه بر سرشان آمد آنها را مجبور به بازگشت کرد، بازگشتی که با مخالفت تروریست‌ها مواجه شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا