نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی

نظام و مجلس مخالف موضوعاتی چون مادر مذاکرات است/ اولویت ایران برای ایجاد روابط با دولت‌های همسایه‌ است

بصیرنیوز، ولی‌الله نانوا‌کناری سومین نشست خبری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرماندار فریدونکنار، اظهار کرد: قلم از سوی خداوند به بزرگی یاد می‌شود تا بشر را به سوی رشد و آگاهی هدایت کند.

وی با بیان اینکه رسالت مطبوعات در نوشتن به وسیله خبرنگاران صورت می‌گیرد تا آگاهی در جامعه افزایش یابد، تصریح کرد: با دانستن و عمل کردن بشر به مقصد اصلی خود می‌رسد و این مسئولیت از سوی خبرنگاران نسبت به سایر مردم جامعه سنگین‌تر است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید به خبری که می‌نویسند عمل کنند، خاطرنشان کرد: اگر قرار است جامعه‌ای به سوی مطلوبیت حرکت کند باید پندار، گفتار و رفتار نیک را در دستور کار خود قرار دهد.

نانواکناری در پاسخ به این پرسش که تیم اقتصادی پیشنهادی دولت آیا توان رفع معضلات را دارد، با بیان اینکه کشور در عرصه اقتصادی با مشکلاتی رو به رو است که باید برطرف شود، تصریح کرد: نباید نسبت به معرفی وزیر پیش داوری کرد بلکه نمایندگان باید تحلیل و بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه تیم معرفی شده از وزرا خانم‌ها کسی نیستند اما در معاونان وزر و رئیس جمهور افرادی هستند، گفت: از لحاظ کمیت میزان حضور بانوان کمتر از دوره گذشته نیست.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس در پاسخ به این پرسش که شهر آستانه نو در دولت دوازدهم افتتاح می‌شود یا خیر، گفت: مازندران در جذب توریست داخل کشور در رتبه‌های نخست قرار دارد اما از ایران توریستی که به خارج از کشور می‌رود حدود ۲٫۵ میلیارد دلار خارج می‌شود که جای نرانی دارد.

نانواکناری تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا شهر آستانه نو در دهفری، باقرتنگه و عزیزک بابلسر در دولت دوازدهم افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: کمربندی فریدونکنار، جاده عزیزکف جاده اوجاکسر از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و از هفته آینده ادامه فعالیت کمربندی این شهرستان آغاز می‌شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس در پاسخ به اینکه معضل دپوی زباله چگونه برطرف می‌شود، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مجمع نمایندگان مازندران معضل محیط‌زیست و زباله است.

نانواکناری با اشاره به اینکه در مازندران معضل دپوی زباله دامن‌گیر مردم شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع در حال بررسی است و به دنبال ورود سرمایه‌گذران و شرکت‌های خصوصی در استان هستیم.

وی افزود: دو نقطه در ساحل فریدونکنار و بابلسر در دپوی زباله مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که در آینده نزدیک باید این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس به بحث منطقه آزاد اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که سه منطقه امیرآباد، بابلسر و فریدونکنار و نوشهر و چالوس منطقه آزاد مازندران معرفی شوند.

نانواکناری با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال ایران هراسی به وسیله عربستان و دیگر کشورها بود، تصریح کرد: نظام و مجلس مخالف موضوعاتی چون مادر مذاکرات است و منظور روحانی به عنوان رئیس جمهور در زمینه تحریم‌های هسته‌ای بود.

وی افزود: اولویت ایران برای ایجاد روابط با دولت‌های همسایه‌ است و باید این دیپلماسی را در حوزه همسایگی و فرامنطقه‌ای تقویت کنند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان شمال کشور به مسئولان درباره واردات برنج به کشور، اظهار کرد: در توزیع برنج با نگرانی رو به رو هستیم.

نانواکناری گفت: اگر برنج خارجی در منطقه وجود داشته باشد با متخلفان برخورد به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه برای خبرنگارانی که شغل خبرنگاری را انتخاب کردند بیمه شدند، تصریح کرد: اگر خبرنگاری که بیمه نشده است اطلاع دهد تا بحث بیمه آنها پیگیری شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس گفت: تا به امروز روند ورود زائران به حج مناسب بود و معتقدم باید با افزایش ارتباط با همسایگان تنش زدایی کرد تا بیگانگان از دوردست در این منطقه ورود پیدا نکنند.

نانواکناری با اشاره به سخنان ترامپ درباره برجام، اظهار کرد: در برجام هم منافعی بود و اشکالاتی نیز وجود داشت اما در هر صورت پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: بر اساس اظهارات بازرسان، ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است و به دنبال آن هستیم که اروپا نیز همسو با ایران باشد.

نانواکناری با اشاره به اینکه آمریکا تنها کشوری بود که به برجام متعهد نبود، گفت: هوشیاری مسئولان ایران در این زمینه بسیار مهم است و افکار عمومی جهان نیز بدعهدی آمریکا را نکوهش می‌کند.

وی افزود: طرح‌های مقابله‌ای با تحریم‌های سنا به تصویب رسید که در هفته آینده در صحن علنی مجلس به رای کذاشته می‌شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا باید مسئولان استان تغییری کنند یا خیر، گفت: اگر وزیر کشور رای اعتماد آورد باید منتظر تغییرات وسیع در استان و در سطح مدیران کل نیز باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا