زائران زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرند

رئیس سازمان حج و زیارت از حضور بیش از ۵۲ هزار زائر ایرانی تا پایان امروز در شهرهای مکه و مدینه خبر داد.

حمید محمدی در مدینه منوره گفت: مجموع حجاج ایرانی که تا پایان وقت امروز ۲۵ مردادماه وارد شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره می شوند ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد بود.

وی افزود: از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مدینه منوره و حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مکه مکرمه استقرار خواهند داشت.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد که به جز موارد معدودی ویزای همه ۸۶ و ۳۰۰ نفر حجاج عزیز اخذ شده و در این خصوص هیچ‌گونه تاخیری وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت که برای رسیدگی به فرآیند ارائه خدمات در مدینه منوره بسر می‌برد، در خصوص میزان رضایتمندی زائرین از روند ارائه خدمات گفت: در جریان سرکشی به هتل‌ها و حضور در مسجد شجره در شب گذشته حجاج عزیز از خادمین خود ابراز رضایت کرده و ما هم تلاش می‌کنیم نواقص حتی جزئی که بعضا در کار پیش می‌آید به سرعت برطرف شود.

محمدی در رابطه با وضعت سلامت حجاج نیز تاکید کرد: بحمدالله علیرغم شدت گرما وضعیت سلامت حجاج خوب است و باز هم تاکید می‌کنیم که حتما تذکرات بهداشتی را رعایت کنند و به غیر از موارد ضروری از رفتن در فضای باز و نور خورشید در روز پرهیز کنند.

رئیس سازمان در خصوص ادامه پرواز حجاج نیز گفت: انشاءالله بقیه حجاج که حدود ۴۰ در ۱۰۰ می‌باشند؛ نیز طبق برنامه ریزی انجام شده حدود ۷۵ درصد توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی و ۲۵ درصد هم توسط هواپیمایی سعودی تا ۳۰ مرداد به مدینه و تا ۳ شهریور به جده اعزام خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا