رئیس اداره فنی و حرفه‌ای فریدونکنار:

فریدونکنار باید قطب مهارتی منطقه باشد/ مخالفت برخی از اعضای شورای شهر با راه‌اندازی مراکز فنی

بصیر، ایمان حسن‌زاده رئیس اداره فنی و حرفه‌ای فریدونکنار در نشست خبری با خبرنگاران فریدونکنار اظهار کرد: با توجه به اینکه به صورت نمایندگی در فریدونکنار حضور داریم این اداره با کمبود نیروی انسانی روبه رو است.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت ۲ سال از وجود این اداره در فریدونکنار هنوز شهروندان این شهرستان با این اداره آشنا نیستند خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم وظیفه اصلی ما را نمی‌شناسند و این ضعف ازسازمان ما است که در متن جامعه حضور ندارد.

رئیس اداره فنی وحرفه‌ای فریدونکنار تصریح کرد: تغییر نگرش فرهنگی ازمدرک‌گرایی به مهارت‌آموزی دغدغه اصلی این سازمان است و باید ازمدرک‌گرایی به سوی مهارت‌آموزی حرکت کنیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه فریدونکنار باید قطب مهارتی منطقه باشد اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه می‌شود از خروج سرمایه‌ها در این شهر جلوگیری کرد.

وی خواستار تلاش برای برندسازی یک محصول در فریدونکنار شد و افزود: پس از ۲ سال موضوع آسانسور در این شهرستان نهادینه شده است و از سوی اداره فنی و حرفه‌ای نخستین سمینار آسانسور در فریدونکنار برگزار شد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای فریدونکنار یادآور شد: در حال حاضر ۱۷ حرفه را در فریدونکنار آموزش می‌دهیم و جوانان این شهرستان می‌توانند این آموزش‌ها را فرا گیرند.

حسن‌زاده با بیان اینکه انعکاس خبر از سوی خبرنگاران می‌تواند بسیار برای اداره مفید باشد، افزود: این انتظار از خبرنگاران بود که پس از ۲ سال با انتقادهای سازنده ما را برای رسیدن به اهداف یاری کنند چراکه پس از انتقادها و فشار بیشتر می‌توان آن‌ها را انتقال داد.

وی بر لزوم راه‌اندازی صنعت گردشگری در فریدونکنار تاکید کرد و گفت: در حال راه‌اندازی کارگاه کشاورزی و کارگاه فنی بوده‌ایم اما با مخالفت یکی از اعضای شورا جلوی این کار گرفته شد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای فریدونکنار اظهار کرد: آموزش مهارتی کلید اشتغال‌زایی کشور است و موحب رفع بیکاری می‌شود و نقش سازمان فنی و حرفه‌ای در این امر می‌تواند بی‌نظیر باشد.

حسن‌زاده با بیان اینکه ۱۲ آموزشگاه خصوصی در فریدونکنار فعال است خاطرنشان کرد: مجموع آموزش‌های دولتی و خصوصی در این شهرستان هزار و ۱۷۳ نفر دوره بوده و در طول یک سال ۱۲۸ شغل ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار باید در روستاها نهادینه شود تصریح کرد: در سه روستای حیدرکلا، بنه‌کنار و ازباران صنایع پرورش قارچ، چرم‌دوزی و و لامپ کم مصرف ایجاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا