تحلیل AFC از ناکامی الاهلی مقابل پرسپولیس

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحلیل بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و الاهلی عربستان پرداخته است و دلایل ناکامی الاهلی و موفق شدن پرسپولیس اشاره کرده است که به شرح زیر است:

الاهلی عربستان با وجود اینکه عمر السومه و لئوناردو ده‌سوزا دو عنصر هجومی خود را پس از جلو افتادن ۲ بر صفر مقابل پرسپولیس خارج کرد و عناصر دفاعی به میدان آورد ولی موفق نشد این نتیجه را حفظ کند و در نهایت پرسپولیس در دقایق پایانی بازی را به تساوی کشاند.

پرسپولیس در بازی موفق شد بیش از ۶۰ درصد توپ و میدان را در اختیار داشته باشد اما الاهلی از فرصت‌های به دست آمده در ضد حملاتش استفاده نکرد و در نهایت تیم ایرانی قدرتش را در ۱۲ دقیقه ثابت کرد و ۲ گل خورده را جبران کرد.

*تاثیر فوری لئوناردو ده‌سوزا

امضا قرارداد الاهلی با لئوناردو ده‌سوزا، مهاجم برزیلی خیلی زود تاثیرش را بر تیم گذاشت. او در دیدار با پرسپولیس ۶۶ دقیقه بازی کرد و عملکرد موفقی داشت. این مهاجم برزیلی در این بازی با زدن اولین گل در لیگ قهرمانان آسیا و خلق ۳ موقعیت خوب برای همبازی‌هایش تاثیر زیاد و چشم گیر خود را در به دست آمدن تساوی در این بازی نشان داد.

* دفاعی بازی کردن الاهلی باعث برگشتن پرسپولیس شد

الاهلی با وجود اینکه در نیمه دوم بازی با نتیجه ۲ بر صفر جلو بود، پرسپولیس شروع به فشار زیاد به تیم میهمان کرد و در نتیجه مالکیت توپش نیز بالا رفت تا جایی که در دقایق ۶۰ تا ۷۵ بازی به ۷۲ درصد رسید.

با افزایش فشار خط حمله پرسپولیس شاهد اشتباهات خط دفاعی الاهلی بودیم و علی رغم اینکه تیم عربستانی با نتیجه ۲ بر صفر جلو بود ولی در ۳۰ دقیقه پایانی بازی شاهد اشتباهات فردی در خط دفاعی الاهلی بودیم.

میان دقایق ۷۲ تا ۸۴ پرسپولیس از ۱۲ بار تلاشی که برای زدن گل انجام داد ۶ بار به طرف دروازه رقیب شوت زد و الاهلی در این مدت با وجود خارج کردن عناصر هجومی خود و آوردن عناصر دفاعی موفق نشد جلوی پرسپولیس را بگیرد.

* السومه کماکان گلزن ظاهر شد

عمر السومه، مهاجم سوری الاهلی بعد از گذشت تنها دو دقیقه بازی موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند ولی در کل بازی حضوری موفق نداشت. اگرچه او ۸۲ دقیقه بازی کرد ولی تنها ۳۳ بار توپ را لمس کرد و نسبت موفقیت او در پاس‌ها ناامید کننده بود زیرا ۱۸ پاس تنها ۴۴ درصد آنها را به مقصد رساند. در بسیاری از مواقع او توپ را از دست داد تا جایی که در نهایت تعویض شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا