روایت کره‌ای ها از مشت‌های گره‌ کرده کی‌روش

چوسان کره‌جنوبی نوشت: تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی نیاز مبرمی به پیروزی برابر ایران دارد تا برای نهمین‌بار در تاریخ  به جام‌جهانی صعود کند. البته ایران پیش از این صعود خود را به جام‌جهانی ۲۰۱۸ قطعی کرد تا پس از روسیه میزبان و برزیل از قاره آمریکای جنوبی سومین تیم حاضر در این رقابت‌ها باشد.

این رسانه‌کره‌ای در ادامه با اشاره به شهرت کارلوس کی‌روش در این کشور و بازی تاریخی در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل که منجر به پیروزی و صعود  ایران با گل رضا قوچان‌نژاد شد نوشته است: کارلوس کی‌روش با مشت‌های گره کرده به مصاف کره‌جنوبی آمد و هر ۲ سرمربی پیش از آغاز بازی نبرد استرس‌آوری داشتند. بازیکنان کره‌جنوبی و هواداران فوتبال رفتارهای کی‌روش را ناپخته  دیدند. هر چند این سرمربی پرتغالی در نشست خبری بازی دوستانه در سال ۲۰۱۴ میلادی در تهران از این رفتارش اظهار پشیمانی کرد اما از او خاطره و احساس خوبی در اذهان کره‌ای‌ها باقی نخواهد ماند.

سایت چوسان سپس با بررسی حضور کارلوش کی‌روش از سال ۲۰۱۱ میلادی در ایران آورده است: کی‌روش برای دومین‌بار متوالی تیم ملی فوتبال ایران را روانه جام‌جهانی کرد و سال‌هاست صدرنشین رنکینگ آسیا است. او قهرمان اصلی تیم ملی فوتبال ایران است که ترکیب این تیم را عوض کرد. کی‌روش نگاهش را متوجه استعدادهای فوتبال ایران در اروپا از جمله آلمان، هلند، سوئد و …کرد.

این رسانه‌ کره‌ای در خاتمه به انتشار سوابق مربیگری کی‌روش در سطوح باشگاهی و ملی از جمله همکاری با آلکس فرگوسن پرداخت.

تیم‌های ملی فوتبال کره‌جنوبی و ایران پنجشنبه هفته جاری در بازی هفته نهم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه از گروه A آسیا به مصاف هم می‌روند. ایران ۲۰ امتیازی پیش از این به عنوان صدرنشین گروه صعود خود را به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه قطعی کرد و کره‌جنوبی نیز با ۱۳ امتیاز در رده دوم جای دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا