۴ راهکار برای سبک سفر کردن

هنگامی‌که می‌خواهید چمدان سفرتان را ببندید، همه‌چیز به نظر ضروری می‌آید و باید همه‌چیز را همراه خودتان به سفر ببرید. وقتی به مقصد موردنظرتان می‌رسید و سنگینی چمدان در فرودگاه و تاکسی شما را حسابی کلافه کرده است به این نتیجه می‌رسید که نباید چمدانتان را این‌قدر سنگین می‌کردید. پس از اتمام سفر هم متوجه می‌شوید نیمی از وسایلی که همراه خود برده بودید بی‌استفاده ماند. پس چه باید کرد؟ در ادامه این مطلب را به نقل از کجارو بخوانید.

چگونه سبک سفر کنیم؟
باهدف وسایلتان را جمع کنید

«سامانتا سیترو» (Samantha Citro) از سهام‌داران برند آرایشی بهداشتی Immunocologie، به اقتضای شغلش در هرماه چندین بار سفر هوایی دارد. او در رابطه با شغلش و سفرهایی زیادی که مجبور است برود می‌گوید:

بسیاری از افراد از من سؤال می‌پرسند که سفر زیاد تو را خسته نمی‌کند و من در جواب تنها یک پاسخ می‌دهم، من عاشق کارم و عاشق مسافرت‌های کاری هستم!

او تنها فردی نیست که برای کارش مجبور است ماهانه چندین سفر برود، «کوین اوکانر» (Kevin O. Connor) سرآشپز بزرگی است که معمولا میان ملبورن و آمریکا در سفر است. او این سفر را برای برداشت زیتون و خرید روغن‌زیتون تازه برای آشپزخانه‌اش انجام می‌دهد. کوین در رابطه با سفرهایش می‌گوید:

 من همیشه با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنم، چون در ماه چندین بار به سفر می‌روم، هر چیز غیرضروری را از لیست وسایل سفرم حذف می‌کنم.
لباس‌های سبک‌وزنتان را در طول سفر نپوشید!
در طول سفر شما باید چند دست لباس بردارید. مدیریت وزن بار‌ها در حین سفر یعنی شما بدانید چه لباسی را باید در چه موقعیتی بپوشید. در بار شما لباس‌های سنگین‌وزن و سبک‌وزنی وجود دارد. در سفر باید لباس‌های سنگین‌وزن خود را بپوشید و لباس‌های سبک را داخل چمدان یا کیف خود قرار دهید تا حمل وسایلتان آسان‌تر باشد. اگر به سفر کاری می‌روید و مجبور هستید کت‌وشلوار بپوشید، کت‌وشلوار را در مسیر به تن کنید و آن را در کیف خود قرار ندهید تا کیف شما سنگین نشود.
لوازم‌آرایشی بهداشتی خود را در کیف‌های سنگین حمل نکنید. سعی کنید آن‌ها به بسته‌بندی‌های سبک تبدیل کنید و نیازی نیست هر چیزی که در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید را در کیفتان بگذارید.

جیب لباس‌های شما یکی از بهترین گزینه‌ها برای جا دادن وسایل سنگین‌وزن است. «تال وینتر» (Tal Winter) از بنیان‌گذاران شرکت BKR است. این شرکت در زمینه تولید بطری‌های شیشه‌ای با پوشش پلاستیکی رنگی فعالیت می‌کند. وینتر در رابطه با استراتژی کاری‌اش در تولید بطری‌های آب می‌گوید:

بطری‌های شیشه‌ای ما در بسیاری از مناطق جهان طرفدار دارد. در فصل زمستان هدف اصلی تولیدکنندگان این است که بطری‌هایی با پوشش پلاستیکی سبک‌تری تولید کنند تا افراد بتوانند راحت‌تر آن را با خود به نقاط مختلف حمل کنند.

نکته دیگری که در سفر کردن باید در نظر داشته باشید، ممکن است در سفر مجبور باشید لباس‌هایی با پارچه‌های ظریف و حساس حمل کنید. این لباس‌ها سبک‌وزن هستند و مشکلی در حمل‌ونقل آن‌ها نیست. باید دقت کنید که لباس‌های ظریف را دربسته‌بندی پلاستیکی قرار دهید و سپس در چمدان یا کیفتان بگذارید.

«ویکتوریا تسای» (Victoria Tsai)، بنیان‌گذار برند Tatcha است که همیشه در سفر میان شهرهای سان‌فرانسیسکو، کیوتو و توکیو است. تسای روش سفرش را این‌گونه توضیح می‌دهد:

من همیشه در سفر هستم و در سفر‌ها به جلسه‌های کاری رسمی می‌روم که باید لباس‌های رسمی بپوشم و به‌اضافه باید لپ‌تاپ خود را در سفر‌ها همراهم داشته باشم. به همین دلیل من لپ‌تاپی سبک از برند HP خریده‌ام تا حمل‌ونقل آن برایم سخت نباشد. همیشه یک دست لباس رسمی با خود همراه دارم و سعی می‌کنم این یک لباس را تمیز و مرتب نگه دارم.

از محصولاتی چندمنظوره استفاده کنید

اگر بخواهید سبک سفر کنید باید از بسیاری از وسایل فاکتور بگیرید و بسیاری از لوازم را با خود حمل نکنید؛ اما اگر مجبور بودید چند وسیله ضروری و سنگین را حمل کنید به دنبال نمونه‌های چندمنظوره و جایگزین برای آن‌ها باشید. برای اینکه بهتر متوجه شوید مسئله را با یک مثال ساده توضیح می‌دهیم، اگر می‌خواهید برای شستشوی مو و بدن و لباس‌هایتان سه ماده شوینده حمل کنید، بهتر است مواد شوینده‌ای را انتخاب کنید تا بتواند همه این قابلیت‌ها را داشته باشد و با استفاده از آن‌هم بتوانید لباس‌هایتان را بشویید و هم به حمام بروید، بدون شک در این صورت شما باید یک شامپوی سر معمولی را انتخاب کنید.
خرید سوغاتی
سوغاتی خریدن قسمت سخت ماجرا است. سعی کنید در خرید سوغاتی هم راهکار خاص خود را داشته باشید، سوغاتی‌هایی با بسته‌بندی‌های سبک و ترجیحا ارزان‌قیمت خریداری کنید تا هم حمل‌ونقل آن‌ها ساده باشد و هم پول کافی برایتان باقی بماند. سعی کنید پول زیادی برای خرید سوغاتی اختصاص ندهید و در صورت لزوم، اشیا کوچکی خریداری کنید که به‌راحتی قابل حمل باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا