فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

پروژه کمربندی فریدونکنار شایسته نظام و دولت تدبیر نیست

بصیر، حسین منفردی در جلسه صمیمی مدیران فریدونکنار که با حضور استاندار مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: قطب اقتصادی فریدونکنار کشاورزی است و با توجه به این امر دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به این بخش کرده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در بخش کشاورزی در فریدونکنار، خاطرنشان کرد: برای تجهیز و نوسازی ادوات کشاورزی، یکپارچه سازی اراضی، احداث پمپاژ، مبارزه بیولوژیک و لاینینگ کردن اراضی کشاورزی در فریدونکنار مبلغ ۱۲۳ میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریال هزینه شده است.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: احداث واحدهای مرغداری و دوره های متعدد آموزشی از جمله اقدامات دیگر در زمینه کشاورزی بوده است.

منفردی با اشاره به اقدامات دولت برای بندر فریدونکنار گفت: در چهار ماهه نخست امسال درآمد بندر ۳۹ میلیارد ریال بوده که حدود ۱۴۵ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش درآمد داشته است.

وی یادآور شد: در زمینه آب روستایی بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای احداث یک حلقه چاه، توسعه شبکه آبرسانی، اصلاح شبکه آبرسانی و احداث پکیج حذف کدورت آب اعتباراتی انجام شده که ۲۲ روستا از آن بهره مند شدند.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اقدامات و عملکرد بخش فرهنگی و آموزشی اظهار کرد: کسب ۷ رتبه برتر استانی در طرح معلم پژوهنده توسط فرهنگیان فریدونکناری و راهیابی ۲ طرح به مرحله کشوری، رتبه اول استان و رتبه ۲ کشوری گروه سرود فرهنگیان، رتبه اول پیشرفت تحصیلی استان، رتبه دوم و سوم مسابقات رباتیک کشور و رتبه سوم جشنواره جابرابن حیان از جمله اقدامات و عملکرد بخش فرهنگی و آموزشی دولت تدبیر در فریدونکنار بوده است.

منفردی خاطرنشان کرد: در این دولت حداقل ۴ اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، پزشکی قانونی، فنی و حرفه ای و سلامت در فریدونکنار مستقر شدند و در همین هفته اداره محیط زیست هم در این شهرستان استقرار پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به جانبازان و خانواده شهدا در دولت تدبیر و امید از اهمیت بسیاری برخوردار است تصریح کرد: ساختمانی در مساحت ۸۰۰ مترمربع برای اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار تاسیس شده است.

فرماندار فریدونکنار گفت: اجرای طرح های هادی روستا، زیرسازی و آسفالت روستاها و بازنگری طرح هادی انجام شده است و آسفالت آخرین روستای فریدونکنار هم امروز به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

منفردی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات روستائیان گرفتن سند مالکیت بوده است گفت: در این دولت  ۵۰۰ جلد سند در روستاهای فریدونکنار صادر شده است.

وی با اشاره به آمار غرق شدگان در طرح دریای فریدونکنار اظهار کرد: ۶۶ درصد نسبت به سال گذشته شاهد کاهش غریق در دریای فریدونکنار هستیم.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه این شهرستان به عنوان یک شهر ارزشی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: امسال هم مانند سال های گذشته برنامه های فرهنگی خوبی در پارک ساحلی لاله در حال اجرا است که از این بابت فریدونکنار دارای رتبه نخست در میان شهرهای ساحلی و رتبه دوم در کل استان را دارا است.

منفردی با اشاره به اینکه تحولی خوبی در زمینه بهداشت در فریدونکنار صورت گرفته است تصریح کرد: با تجهیز و نوسازی بسیاری از دستگاه های بیمارستان امام خمینی رتبه نخست خدمات دهی را کسب کرده است و کلینیک تخصصی آن هم افتتاح شد.

وی یادآور شد: در زمینه ورزش  بیش از ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برای بهره برداری از سالن های ورزشی و تجهیز آن هزینه شده است.

فرماندار فریدونکنار از تاخیر ۱۵ ساله افتتاح پروژه کمربندی این شهرستان گلایه کرد و افزود: بیش از ۱۵ سال از عمر پروژه کمربندی فریدونکنار گذشته و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده که نیاز به توجه جدی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی برای به سرانجام رسیدن آن است.

منفردی با اشاره به اینکه پل کمربندی فریدونکنار شایسته نظام و دولت تدبیر و امید نیست گفت: پس از بارها وعده دادن از سوی مسئولان هنوز این پروژه نیمه کاره رها شده است.

وی خاطرنشان کرد: فریدونکنار یک شهرستان ارزشی و فرهنگی است اما متاسفانه با توجه به کمبود منابع و امکانات فرهنگی از مشکلات زیادی رنج می‌برد

فرماندار فریدونکنار گفت: به دلیل فرسوده بودن شبکه لوله های آبرسانی در شهرهای گروه الف شهروندان فریدونکناری با آب گل آلود مواجه هستند که نیاز به نصب ۳ ژنراتور است.

منفردی در پایان خاطرنشان کرد: اگر پست برق فریدونکنار از حالت کمپکت به پست باز تبدیل شود تا ۲۰ سال آینده مشکل برق فریدونکنار برطرف می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا