جلال طالبی: تیم ملی برابر کره استرس ندارد

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در نهمین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا روز پنج‌شنبه ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه جام جهانی سئول مهمان تیم‌ ‌ملی این  کشور است. این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که شرایط نسبت به چهار سال گذشته کاملا برعکس شده و ایران مجوز جام جهانی را گرفته است و کره‌ای‌ها به دنبال فرار از ناکامی و جا ماندن از جام جهانی هستند.

جلال طالبی، سرمربی تیم‌ ‌ملی ایران در جام جهانی ۹۸ و جام ملت‌های ۲۰۰۰ لبنان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم‌ ‌ملی برای دیدار با کره جنوبی، اظهار کرد: امیدوارم که این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. کار ما راحت نیست. کره جنوبی تیم سال‌های گذشته نیست و مانند گذشته ما را اذیت نمی‌کند. از طرفی بازیکنان ما به دلیل صعود به جام جهانی استرس و نگرانی ندارند و می‌توانند بهتر بازی کنند و راحت‌تر به فکر تدابیر هجومی باشند. البته کره جنوبی انگیزه‌های زیادی برای پیروزی دارد و از تمام پتانسیل‌ خود برای شکست تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران استفاده می‌کند. کادر فنی تیم‌ ‌ملی هم مانند چهار سال قبل استرس ندارد و می‌تواند بهتر بازیکنان را هدایت کند.

سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با اشاره به وضعیت کره جنوبی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت‌: آنها نیاز به پیروزی دارند و بعد از این بازی باید در تاشکند به مصاف ازبکستان بروند. اگر از این بازی امتیاز نگیرند کارشان دشوار خواهد شد و به مشکل می‌خورند. بازی سختی در انتظار ما است اما فکر می‌کنم که راحت‌تر از بازی‌های قبل به میدان می‌رویم و بازیکنان استرسی نداشته باشند.

او در ادامه‌ درباره دعوت شدن روزبه چشمی و امید نورافکن به تیم‌ ‌ملی فوتبال، گفت‌: روزبه چشمی و امید نورافکن لیاقت حضور در تیم‌ ‌ملی را داشتند و در این دو بازی می‌توانند توانایی‌های خودشان را اثبات کنند. کارلوس کی‌روش می‌تواند در تمرینات و بازی‌ها با خصوصیات فنی، روحی و روانی آنها آشنا شود. دعوت از آنها کار درستی بود و می‌تواند به تیم‌ ‌ملی کمک کند. شاید در این بازی به آنها فرصت نرسد اما می‌توانند در بازی با سوریه به میدان بروند. تیم‌ ‌ملی شانس پیروزی بیشتری نسبت به سوریه دارد و می‌توان از بازیکنان جوان در مقابل این تیم استفاده کرد.

طالبی با بیان این که نباید همه بازیکنان با تجربه از ترکیب تیم‌ ‌ملی خارج شوند، تاکید کرد: ما نیاز به چند بازیکن با تجربه داریم که در بازی‌های حساس به ما کمک کنند. البته تیم ما دارای بازیکنان جوان است که در سال‌های گذشته توانسته‌اند تجربیات خوبی را کسب کنند. دیگر مانند ۲۰ سال پیش این طور نیست که در طول سال چهار بازی هم نداشته باشیم، در حال‌ حاضر تیم ما در سال چند بازی دوستانه و رسمی را انجام می‌دهد. فکر می‌کنم که میانگین سنی ۲۴ تا ۲۷ سال برای تیمی که به جام جهانی می‌رود ایده‌آل باشد. البته سن مهم نیست و عملکرد یک بازیکن است که عیار او را مشخص می‌کند. زمانی که یک بازیکن با تجربه بهتر از بازیکنان جوان کار می‌کند، باید به تیم‌ ‌ملی دعوت شود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در پایان، گفت‌: امیدوارم که تیم‌ ‌ملی در دو بازی پیش رو موفق باشد و رکوردهای خود را تداوم ببخشد. این تیم واقعا پیشرفت کرده است و

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا