جالب‌ترین فناوری‌ها در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ +عکس

ایفا (IFA) نام یک نمایشگاه الکترونیک و لوازم خانگی است که هر ساله در کشور آلمان برگزار می‌شود. در این رویداد شرکت‌های بزرگ فناوری، از جمله سامسونگ، سونی، ال جی و غیره، اقدام به برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی کرده و جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را معرفی می‌کنند. امسال نیز نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ در شهر کلن آلمان برگزار شد و چندین و چند محصول جدید در آن رونمایی شدند. حال با توجه به اتمام نمایشگاه، در مطلب پیش رو قصد داریم تا به صورت خلاصه به معرفی جالب‌ترین و هیجان انگیزترین محصولاتی که در این نمایشگاه معرفی شدند، بپردازیم. پس در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

تلویزیون «بیوویژن ایکیلیپس» (Bang & Olufsen BeoVision Eclipse)

شرکت بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) همچون سال گذشته، در ایفا ۲۰۱۷ نیز یک تلویزیون جدید را به معرض نمایش گذاشت. این تلویزیون جدید که بیوویژن ایکیلیپس نام دارد، یک وسیله لوکس محسوب شده و دارای صفحه نمایشی بسیار باکیفیت، سیستم صوتی سه کاناله و همچنین پایه متحرک می‌باشد.

سیستم گیمینگ «ایسر پردیتور اوریون ۹۰۰۰» (Acer Predator Orion 9000)

پردازنده ۱۸ هسته‌ای از سری Core i9 اکستریم اینتل، کارت گرافیک رادئون آر ایکس وگا (Radeon RX Vega) یا دو کارت گرافیک جی‌فورس GTX 1080 Ti، حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم چهار کاناله DDR4 و خنک کننده مایع، همگی از ویژگی‌های سیستم گیمینگ جدید ایسر پردیتور اوریون ۹۰۰۰ هستند که در نمایشگاه ایفا (IFA 2017) معرفی شد و با قدرت بسیار بالای خود توانست نظر گیمرها را به خود جلب کند.

نوت‌بوک‌های ایسوس

ایسوس دو نوت‌بوک جدید را با خود به نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ آورده بود که هر دوی آن‌ها مجهز به کارت گرافیک مجزا و همچنین بدنه‌ای بسیار باریک، بودند. لپ‌تاپ دوکاره «فلیپ ۱۴» (Flip 14) دارای کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GT 1030 می‌باشد، در حالی که مدل ROG Strix SCAR Edition بسیار قدرتمندتر بوده و صفحه نمایشی ۱۴۴ هرتزی دارد.

سامسونگ گیر اسپورت (Samsung Gear Sport)

همان‌طور که انتظار می‌رفت سامسونگ در ایفا ۲۰۱۷ از جدیدترین مدل ساعت‌های هوشمند خود پرده‌برداری کرد. این ساعت که «گیر اسپورت» نام دارد، هم به عنوان یک ابزار ردیاب سلامتی و تناسب اندام عمل کرده و هم از قابلیت کنترل از راه دور (جهت کنترل سایر ابزارهای هوشمند موجود در خانه) برخوردار می‌باشد.

ال جی وی ۳۰ (LG V30)

برخلاف سامسونگ که معمولاً گوشی‌های رده‌بالای خود را در ایفا معرفی نمی‌کند، رقیب هم وطنش یعنی ال جی در ایفا ۲۰۱۷ نیز حضور پرقدرتی داشت و جدیدترین پرچمدار خود با نام «وی ۳۰» را رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش بزرگ با حاشیه‌های بسیار کم در اطراف، برخوردار بوده و دوربین پشتی آن نیز از قدرت و کیفیت بسیار خوبی بهره‌مند می‌باشد.

لنوو یوگا ۹۲۰ (Lenovo Yoga 920)

نمایشگر ۴K تقریباً بدون حاشیه، اولین چیزی است که در مواجهه با نوت‌بوک دو کاره «یوگا ۹۲۰» بلافاصله توجه شما را به خود جلب می‌کند. در واقع، یوگا ۹۲۰ دارای صفحه نمایشی لمسی در اندازه ۱۳٫۹ اینچ است که ضخامت حاشیه‌های کناری آن تنها ۵ میلی‌متر می‌باشد. این نمایشگر لمسی IPS قابلیت چرخش تقریباً ۳۶۰ درجه‌ای را بر روی لولای آلومینیومی دارد که همین مسئله یکی از نکات مثبت یوگا ۹۲۰ به شمار می‌آید. پردازنده نسل هشتم Core i7 اینتل، حافظه رم ۸ تا ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت (از نوع SSD)، از دیگر مشخصات سخت‌افزاری یوگا ۹۲۰ است.

هدست‌های واقعیت ترکیبی (Mixed reality headsets)

شرکت‌هایی مانند ایسوس و دل در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ از جدیدترین هدست‌های واقعیت ترکیبی خود برای سیستم عامل ویندوز، رونمایی کردند. این دستگاه‌ها همچنین با پلتفرم واقعیت مجازی استیم (Steam) و کنترلرهای واقعیت مجازی مایکروسافت، سازگاری کامل دارند.

سونی اکسپریا (Sony Xperia)

سونی امسال هم با دست پر به نمایشگاه آمده بود و با معرفی سه گوشی جدید از خانواده اکسپریا توانست حسابی دل طرفداران را به دست آورد. گوشی‌های معرفی شده در ایفا ۲۰۱۷ عبارت بودند از: گوشی پرچمدار «ایکس زد وان» (XZ1) و محصول میان رده «ایکس ای وان پلاس» (XA1 Plus) و یک مدل کوچک‌تر و جمع و جورتر به نام «ایکس زد وان کامپکت» (XZ1 Compact). مورد سوم با اینکه از لحاظ ابعاد کوچک‌تر از XZ1 است اما از لحاظ کارایی چیزی از آن کم ندارد و تنها چند قابلیت جزئی در این مدل حذف شده است.

ریزر باسیلیسک (Razer Basilisk)

شرکت نام آشنای ریزر (Razer) نیز در ایفا ۲۰۱۷ موس گیمینگ جدید خود را رونمایی کرد. این ماوس زیبا که از قابلیت‌های سفارشی سازی بالایی نیز برخوردار است، بیشتر مخصوص گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های شوتر اول شخص طراحی شده است.

فیت‌بیت آیونیک (Fitbit Ionic)

فیت‌بیت که در چند سال اخیر به سبب تولید دستبندهای ردیاب سلامتی خود به شهرت خوبی دست پیدا کرده، در ایفا ۲۰۱۷ نیز یک ساعت هوشمند جدید با نام آیونیک (Ionic) را معرفی کرد. از ویژگی‌های بارز این ساعت هوشمند می‌توان به ضد آب بودن، فضای ذخیره‌سازی داخلی، سرویس پرداختی فیت‌بیت پِی، سیستم اعلان‌های هوشمند، فناوری بهبود یافته تشخیص ضربان قلب و طول عمر بالای باتری اشاره کرد.

موتو ایکس ۴ (Moto X4)

گوشی هوشمند میان‌رده جدید موتورولا که با نام «موتو ایکس ۴» معرفی شد با وجود قیمت نسبتاً پایینی که دارد، از قابلیت‌های خوبی مانند پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا و دوربین پشتی دوگانه، بهره‌مند می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا