کی‌روش حق دارد اما مثل همیشه ناسپاس است

پیرو تساوی تیم ملی در کره جنوبی بیانیه مشترکی از سوی بازیکنان تیم ملی در اینستاگرام های شان منتشر شد تا به بی توجهی مسئولان فدراسیون اشاره ای به ظاهر غیر مستقیم داشته باشند اما کارلوس کی روش در فیس بوکش بیاینه ای نوشت که به صراحت باز هم فدراسیون فوتبال را زیر سئوال برد و همه چیز را به باد انتقاد گرفت. او خود و تیم ملی ایران را تنها توصیف کرد و فدراسیون را بی توجه به همه آنها!

امیر حاج رضایی در گفت و گو با ما، درباره اتفاقات اخیر پس از پایان مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره در مسیر بازگشت و پیام مشترک بازیکنان همچنین پیام سرمربی تیم ملی برای مسئولان فدراسیون، همچنین مصاف پیش رو مقابل سوریه صحبت کرد.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*نوع خاصی از فوتبال را در ایران داریم

دانسته هایم براساس مطالب رسانه هاست. نزدیک به مقامات تصمیم گیرنده نیستم و بر اساس این بخش قضاوت می کنم. فوتبال اصولا در دنیا ذاتی پر تنش و حواشی خیلی زیادی دارد اما در ایرانِ ما نوع خاص خودش را داراست. هر روز ما در فضای مجازی و رسانه های مکتوب مطالبی را می خوانیم که باعث حیرت مان می شود. به عنوان مثال یک خانمی در یک باشگاه با ۸۰۰ میلیون تومان از کشور گریخته است!

*آمار تیم ملی کم نظیر است

تلاش بازیکنان و کادر فنی تیم ملی و فدراسیون فوتبال غیر قابل انکار است. آنها توانستند رفتن به جام جهانی را برای مردم دور از هول و هراس انجام بدهند و آمارهای جالبی را هم برجای گذاشته اند که در دنیا کم نظیر است. همه اینها مایه مباهات ما و تقویت حوزه صنفی سرمربی مان است. بحث برپایه پاداش ها و دستمزدها و کم لطفی هایی که در این مورد شده مطرح شده است. اینکه افرادی که قول دادند به تعهدات شان عمل نکردند. در اینکه بازیکنان باید پاداش بگیرند و قدردانی شایسته ای از آنها شود جای هیچ تردیدی وجود ندارد.

*کی روش بعد از هر موفقیتی گلایه می کند!

منتهی یک مسأله ای هست که پس از این مسیر موفقیت آمیز بعد از هر مسابقه ما با پست ها و نوشته های گلایه آمیز سرمربی تیم ملی مان مواجه می شویم که در آن از عدم حمایت، تنهایی و مشکلات فراوان یاد می کند و اینکه ما دست خالی هستیم و تمام موفقیت ها را به بازیکنان و کادر فنی اختصاص می دهد. در اینجا ما با یک مشکل مواجه هستیم. در اینکه آنها زحمت می کشند شکی نیست و باید فوتبال بازی کرده باشید تا بدانید که چه ورزش سختی است. اینکه ایشان بگوید دست خالی و بدون حمایت، یک مقدار سئوال برانگیز است. ایشان همواره از موضع بالا صحبت می کنند و پس از هر موفقیتی در پی چیزهای دیگری هستند در پرتو همان موفقیت!

*قرارداد بسیار بالای کی روش از کیسه مردم است

ما نقایص زیادی در فوتبال مان داریم به آن معتقدیم، منتقدش هستیم و به آنها می پردازیم. اما اگر به شرایط کی روش و قراردادش توجه کنیم می بینیم که او از یک شرایط مالی بسیار بالایی در ایران برخوردار است که از کیسه همین مردم پرداخت شده است. اینکه می گویم دست خالی در واقع واژه درستی نیست. به شخصه در حوزه فنی و مدیریتی نظر کاملا مثبتی نسبت به ایشان دارم دوست داشتم که در بیانیه های شان منصفانه تر به فضای فوتبال ایران نگاه می کردند. نمی خواهم امتیازاتی که ایشان از آن برخوردارند را سیاهه کنم و لیست کنم. به هر حال ایشان قرارداد دارند و باید چیزهایی که وعده شده به ایشان تعلق بگیرد.

*انحصاری جلوه دادن موفقیت ها منصفانه نیست

این بیانیه ها می تواند در فوتبال تنش ایجاد کند. ایجاد تردید و شک کند. همواره بیانیه های ایشان و نوشته های شان تنش آمیز بوده است. به نوعی این موفقیت ها را انحصاری برای خودشان و بازیکنان جلوه می دهند. برای بار صدم تأکید می کنم که هیچ کس در زحمات هر دو گروه کادر فنی و بازیکنان تردیدی ندارد اما اینکه واقعا هیچ چیزی هم در این وسط نبوده است یک مقدار غیر منصفانه است و ما دائما وارد تنش هایی می شویم که بعضا لزومی به ایجادش نیست.

*کی روش هم در خیلی مسایل حق دارد

تیمی که در سئول جانفشانی کرده مستحق یک استقبال شایسته است یا قرار بوده هر بازیکنی پس از صعود ۳۰ هزار دلار بگیرد اگر الان امکان پرداختش نیست آن هواپیمای چارتر می توانست آنها را راحت تر به تهران برساند تا با ریکاوری بهتری برای دیدار با سوریه آماده شوند. نمی خواهم مطلق به موضوع نگاه کنم. خیلی جاها حق با کی روش و بازیکنان است و خیلی جاها هم غیرمنصفانه برخورد می شود.

*پست جدید کی روش مثل همیشه بوی ناسپاسی می داد

همواره معتقدم آدمی حتی کسی را که دوست ندارد باید درباره اش قضاوت عادلانه کند. نمی شود که فردی بیاید و افتخارات زیادی کسب کند و این افتخارات را مصادره کند و سهمی برای دیگران قایل نشود. همه می دانیم در کشور در شرایط بد اقتصادی زندگی می کنیم. حداقل در اکثریت. در این فشار اقتصادی زندگی می کنیم و دلخوش فوتبال هستیم و از برد تیم ملی شاد می شویم از شکست تیم کشتی مان غمگین. من شخصا هیچ غرضی ندارم که اگر داشته باشم از معلمی ساقط می شوم. آنچه می بینم و از آن آگاهی دارم بر اساس آن قضاوت می کنم. نمی توانم بطور سپید سپید و مطلق نگاه کنم. اگر سپید بود حتما می گفتم ولی بخش هایی هست که سپید نیست. فدراسیون فوتبال هم زحمت کشیده است. مگر می شود که یک تیم ملی به جلو برود و فدراسیون فوتبال از آن حمایت نکند. ممکن است کمک ناقص باشد اما وقتی پست جدید ایشان راخواندم دیدم که مقداری بوی ناسپاسی می دهد که البته همیشه هم موضع شان اینگونه بوده است. هرچقدر در فاز فنی قدرتمند و توانمند هستند در این حوزه پرخاشگر و ستیزه جو و طلبکار!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا