رونمایی از پردازنده جدید شرکت هواوی

شرکت هواوی یکی از شرکت هایی است که طی سالهای اخیر به خوبی توانایی خود را در ساخت گوشی های هوشمند نشان داده است و این قابلیت را دارد که در آینده ای نزدیک به جمع شرکت های بزرگ این عرصه بپیوندد و رقابت خود را با آنان آغاز کند.

«ریچارد یو» مدیرعامل شرکت هواوی عصر روز گذشته دوم سپتامبر ( ۱۱ شهریور ) در خلال مراسم اختصاصی این شرکت در جشنواره IFA ۲۰۱۷ از تراشه جدید هواوی با نام «کرین ۹۷۰» را رونمایی کرد.

ریچارد یو در این مراسم اعلام کرد “ما با ساخت و عرضه تراشه کرین ۹۷۰، سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند را وارد بازار خواهیم کرد”. او همچنین گفت تراشه کرین ۹۷۰ نشانه نبوغ و هوش بالای شرکت هواوی است و آینده گوشی های هوشمند را تغییر خواهد داد.

تراشه جدید شرکت هواوی از دو پردازنده ۴ هسته ای تشکیل شده است. پردازنده ۴ هسته‌ای «Cortex-A۷۳» با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و پردازنده ۴ هسته‌ای «Cortex-A۵۳» با ۱.۸ گیگاهرتز، تراشه کرین ۹۷۰ را تشکیل می‌دهند. پردازنده گرافیکی کرین ۹۷۰ نیز، Mali-G۷۲MP۱۲ است.

گفتنی است؛ احتمال دارد شرکت هواوی در ساخت گوشی هواوی میت ۱۰ که در اواخر مهرماه عرضه می‌شود، برای اولین بار از پردازنده کرین ۹۷۰ خود استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا