ربیع‌خواه: یکسری از بیرون فقط دنبال مقصر هستند

پرسپولیس در شرایطی بازی ۲ بر صفر باخته به الاهلی را با مساوی عوض کرد که برانکو ایوانکوویچ بعد از اینکه تیمش ۲ بر صفر عقب افتاد، تصمیم گرفت یکی از هافبک‌های نفوذی‌اش را از زمین بیرون کشیده و هافبک دفاعی جایگزین او کند، اتفاقی که ممکن است در بازی برگشت هم رخ دهد.

یکی از بازیکنانی که در بازی رفت با الاهلی بیش از حد در زمین دوید محسن ربیع‌خواه بود تا حدی که برانکو یک تنه مقابل منتقدان او ایستاد و تأکید کرد هافبک‌های نفوذی تیمش در این مسابقه به اندازه کافی به ربیع‌خواه کمک نکردند. هافبک بی‌حاشیه و کم حرف سرخپوشان در مورد مسائل مختلف پیرامون تیمش به سوالات مطرح شده پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

از تعطیلات لیگ چقدر بهره بردید و شرایط تیم برای بازی با گسترش فولاد چطور است؟
تمرینات و بازی‌های دوستانه خوبی در تعطیلات داشتیم و اوضاع تیم به مانند قبل از تعطیلات مساعد است. بازی با گسترش هم شرایط خاص خود را دارد و کاملاً آماده‌ایم تا با یک بازی خوب به نتیجه‌ای که می‌خواهیم، برسیم.

طبیعی است که همه فکر ذهن‌تان بازی برگشت با الاهلی باشد، این‌طور نیست؟
درست است که حساسیت بازی با الاهلی بالاست، اما منطق می‌گوید باید روی بازی با گسترش فولاد تمرکز کنیم، چرا که این بازی هم به اندازه کافی حساس است. نگاه ما به بازی‌های لیگ به این شکل است که برای هر بازی اهمیت زیادی قائلیم و فقط برای برد به میدان می‌رویم.

بعد از بازی رفت با الاهلی سکوت اختیار کردی وشاید دلیلش انتقاداتی بود که متوجه خط هافبک پرسپولیس شد؟
به عقیده من قضاوت خوبی نسبت به عملکرد خط هافبک تیم در این بازی نشد. واقعیت این بود که در بازی رفت با الاهلی ما گل زودهنگام دریافت کردیم و چون عادت به گل خوردن قبل از گلزنی نداشتیم، شرایط در ادامه بازی برای‌مان سخت شد. با این حال در نیمه اول بر بازی تسلط کامل داشتیم و یکی دو فرصت خوب گلزنی هم به دست آوردیم. در نیمه دوم هم روی یک ضدحمله دروازه‌مان باز شد که خوشبختانه در ادامه بازی تمرکزمان را حفظ کردیم و توانستیم دو گل به حریف بزنیم. مطمئن باشید اگر بازی پنج دقیقه دیگر ادامه پیدا می‌کرد، گل سوم را هم به ثمر می‌رساندیم.

به نظر می‌آمد در بای با الاهلی بیشتر از ۱۰ کیلیومتر دویدی؟
حساب نکردم چند کیلومتر شد، اما واقعاً خیلی دویدم. به‌هر حال تفاوت بازی‌های بین‌المللی با دیگر بازی‌ها همین است و در سطح بالایی برگزار می‌شود.

خط هافبک پرسپولیس در بازی با الاهلی تا چه اندازه روی گل‌های دریافتی مقصر بود؟
چرا باید مقصر را هافبک‌های تیم بدانیم؟ این طور قضاوت نکنید، چرا که ما یک تیم هستیم و هر گلی دریافت می‌کنیم و یا به ثمر می‌رسانیم، همه در آن نقش دارند.

بعد از بازی با الاهلی از تو انتقاداتی شد و برانکو به دفاع از تو پرداخته و تأکید کرد هافبک‌های نفوذی در کارهای دفاعی شرکت نداشتند و ربیع‌خواه به نوعی تنها بود. در این مورد صحبتی داری؟
نمی‌خواهم راجع به این مسائل حرفی بزنم. همه بازیکنان در زمین مسابقه به اندازه خودشان تلاش می‌کنند و اگر هم برانکو این حرف را زده به من لطف داشته است. حقیقت این است که یکسری از بیرون وقتی تیم نتیجه خوبی نمی‌گیرد دنبال مقصر می‌گردند و به سراغ بازیکنانی می‌روند که کمتر صحبت می‌کنند و سرشان به کار خودشان است. من بدون توجه به این مسائل کارم را می‌کنم و سعی‌ام این است که خواسته‌های کادرفنی را در زمین اجرا کنم.

بازی رفت با الاهلی نشان داد پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا کار بسیار سختی دارد، قبول داری؟
بله. بدون شک هر چه به جلوتر می‌رویم تیم‌ها قوی‌تر می‌شوند. تیم‌های عربی بازیکنان چند میلیون دلاری به خدمت می‌گیرند و در این زمینه رقابت تنگاتنگی باهم دارند، اما ما هم پرسپولیس هستیم و تا اینجای رقابت‌ها نشان داده‌ایم که یک مدعی جدی برای قهرمانی هستیم و لیاقت آن را هم داریم. همه تلاش‌مان این است که ان‌شاءالله به فینال آسیا راه پیدا کنیم.

به نظر می‌آید برانکو در نظر دارد از این پس تیمش با دو هافبک دفاعی بازی کند، همین‌طور است؟
در مورد مسائل تاکتیکی تیم برانکو تصمیم‌گیرنده است و ما بازیکنان هم تابع او هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا