مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار تاکید کرد

لزوم هدایت ۶۰ درصد دانش‌آموزان فریدونکناری به مدارس فنی و حرفه‌ای

بصیر، سید عظیم اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به اینکه  ۵۰ درصد فضاهای آموزشی فریدونکنار قدمت بالای ۴۰ سال دارند، اظهار کرد: یکی از نیازهای دانش‌آموزان این است که در یک فضای نوساز درس بخوانند و انتظار از رسانه‌ها این است که در این بخش کمک حال آموزش و پرورش بوده و در ورود خیرین برای ساخت مدارس نوساز و فضاهای آموزشی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: از چالش‌هایی که در فریدونکنار وجود دارد، بودجه بسیار ناچیز آموزش و پرورش در بخش فرهنگی، مشاوره و پرورشی است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار افزود:  در حالی که همه اعتقاد دارند کارهای مجازی آلوده از تهاجم فرهنگی دشمن است اما در این بخش بودجه بسیار ناچیز به آموزش و پرورش داده شده است.

اسماعیل‌زاده بر لزوم هدایت ۶۰ درصد دانش‌آموزان فریدونکناری به مدارس فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: در حالی که این امر بسیار ضروری است اما امکانات آموزش و پرورش شهرستان در بخش فنی و حرفه‌ای بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف آموزش و پرورش در بخش فنی و حرفه ای، ادامه داد: بیشترین توان مدیران شهرستان فریدونکنار صرف جمع آوری هزینه‌ها و مشارکت‌هایی برای هزینه‌های جاری است که درصد زیادی از بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق فرهنگیان می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار یادآور شد: در گذشته، این شهرستان دارای دبیرستان‌های غیردولتی پسرانه و دخترانه نبود و امروز آموزش و پرورش فریدونکنار رتبه ۱۰ استان را در قبولی کنکور سراسری داشته است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه آموزش یک تعامل سه گانه بین خانه، مدرسه و دانش آموز است، اظهار کرد: مسائل فرهنگی باید در این شهرستان بیش از پیش ترویج و تبیین شود و یکی از مشکلاتی که در بخش آموزشی وجود دارد این است که نظام آموزشی

امروزه در دست استان نبوده و از طرف وزارت آموزش و پرورش کشور دستور می‌گیرند و البته نظام آموزشی ما تکنیک محور است و مفهوم محور نیست و به عبارتی نظام آموزشی امروزه متن محور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا