وقوع سالانه حداقل ۹۰ هزار کودک آزاری در آمریکا

کارشناسان بهداشتی کشور آمریکا باور دارند، اکثر کودکان قربانی تجاوز جنسی توسط کسی که می‌شناسند و به او اعتماد دارند، مورد تعرض قرار می‌گیرند.

طبقه‌بندی بین‌المللی آماری بیماری‌ها (ICD)، میل تعرض جنسی به کودکان را به صورت «ناهنجاری شخصیتی یا رفتاری در بزرگسالان» تعریف می‌کند که در آن از نظر جنسی، ترجیح بیمار به کودکان نابالغ یا اوایل سن بلوغ است.

محققان آمریکایی باور دارند، سوء استفاده جنسی از کودکان یک جنایت ویرانگر است که قربانیان آن کسانی هستند که نمی‌توانند از خود دفاعی کنند یا حتی از خودشان محافظت کنند؛ ضمن اینکه مرتکبین این جنایت اکثراً مجرمان تکراری هستند.

علاوه بر این تحقیقات میدانی ثابت کرده است که سوء استفاده جنسی از کودکان به میزان قابل توجهی کمتر از بقیه جرائم گزارش می‌شود؛ از طرفی گاهی اثبات جرم نیز سخت و دشوار است.

مرکز حقوقی «قربانیان جنایت» آمریکا  آماری از سوء استفاده جنسی کودکان منتشر کرده که گستردگی دامنه سوءاستفاده جنسی کودکان در ایالات متحده را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش این سازمان، تمام کودکان در معرض خطر هستند و نیاز به مراقبت بیشتر دارند؛ این مرکز حقوقی باور دارد هیچکس بهتر از والدین نمی‌تواند از فرزندشان مراقبت کند و مسئولیت نگهداری آنها را به عهده بگیرد.

آمار این اداره حقوقی نشان داده است، سالیانه ۹۰ هزار کودک‌آزاری در آمریکا رخ می‌دهد که کارشناسان اظهار می‌کنند در واقع آمار بسیار بالاتر از ۹۰ هزار قربانی است.

آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان اظهار می‌کند که کودک‌آزاری‌ها گزارش نمی‌شود؛ چون خیلی از اوقات حتی والدین هم متوجه نمی‌شوند چه اتفاقی برای فرزندشان افتاده است؛ کودکان نیز از بازگو کردن اینکه چه اتفاقی برای آنها رخ داده می‌ترسند.

تخمین زده می‌شود که ۲۵ درصد دختران و ۱۶ درصد پسران آمریکایی تا سن قبل ۱۸ سالگی مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند.

سازمان‌های اجرای قانون می‌گویند: «۶۷ درصد قربانیان زیر ۱۸، ۲۴ درصد زیر ۱۲ سال و ۱۴ درصد زیر ۶ سال سن داشته‌اند»؛ ضمن اینکه ۴۰ درصد از مجرمینی که کودکان زیر ۶ سال را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، زیر ۱۸ سال سن داشتند.

این سازمان اظهار کرده است که ۹۶ درصد کودکان قربانی، فرد متجاوز را می‌شناخته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا