مشکلات فریدونکنار و پرسش‌های بی‌پاسخ مردم؛

مسئولان فریدونکنار “دقیقا” چه می‌کنند؟

بصیر، سوالی که این روزها تعداد زیادی از جوانان فریدونکناری از خود می‌پرسند این است که در این شهرستان مسئولان دقیقا چه کاری انجام می‌دهند و برای چه کارهایی حقوق دریافت می‌کنند.
به عنوان مثال اداره راه و شهرسازی در این شهرستان دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و یا اداره گردشگری برای چه امری در فریدونکنار حضور دارد.
از این دست سوالات در ذهن مردم و به ویژه جوانان این شهرستان به وفور یافت می‌شود، سوالی که شاید هر فرد عامه‌ای به آسانی به این پرسش پاسخ بدهد و آن نیز «تقریبا هیچ» است.
قطعا پس از این یادداشت مسئولان ادارات در فریدونکنار دست به قلم و دوربین شده و اقدام به ثبت و نگارش گزارش عملکرد خود از تخم مرغ تا شیر آدمیزاد می‌شوند اما آیا گزارش‌هایی که در آینده احتمالا خواهیم شنید در زندگی عموم مردم به آسانی قابل لمس است؟
در شهرستانی که روند کار فرهنگی بسیار کند است، به گونه‌ای که به عنوان مثال یک روز در فریدونکنار سینما داشتیم و مردم از شهرهای مجاور برای استفاده از آن به این شهرستان می‌آمدند اما امروز برای مشخص شدن یک رئیس و داشتن مکانی برای آن اداره با مشکل بزرگی رو به رو هستیم به همان پاسخ تقریبا هیچ می‌رسیم.
نکته جالب اینجا است که در راستای فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان گروه تئاتر ایثار فریدونکنار نخستین انجمن تئاتر استان مازندران را تشکیل داده بود که نکته حائز اهمیت آن، تقدیم ۱۴ شهید از این گروه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
این گروه که بسیاری از آنان را جوانان تشکیل می‌دادند حتی برای بالا بردن انگیزه و روحیه رزمندگان به مناطق جنگی و خط مقدم اعزام می‌شد و در آن محیط نمایش اجرا می‌کرد.
در امور ورزشی و فعالیت‌های مختص به جوان چه شده است که با یک افول تاریخی رو به رو بوده‌ایم و اگر افتخاری بوده است به صورت انفرادی و شخصی به دست می‌آید.
نکته مهم اینجا است که جوانان و ورزش دو مقوله جدا از هم هستند اما هر دو با یک نگاه دیده می‌شوند که ضرر آن امروز به سوی همین جوانانی است که به سن ۳۰ سالگی رسیدند و بدون شغل و امکانات اولیه ازدواج آنها به تاخیر افتاده است و آسیب‌های اجتماعی روز به روز افزایش یافت و آنهایی که ازدواج کردند نیز در زندگی با مشکلات فراوانی در ابتدای راه مواجه هستند.
در ادارات فریدونکنار زمانی که به دنبال بودجه مختص جوانان می‌رویم می‌بینیم که این مبالغ به صفر میل می‌کند و بودجه اختصاصی در نظر گرفته شده از سوی وزارت برای جوانان کشور، پاسخگوی جوانان شهر فریدونکنار نیست، مدیران باید از جوانان در زمینه‌های مختلف استفاده کنند و جلسه‌های کارگروهی و تخصصی در زمینه‌های سیاسی، ورزشی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و امنیتی با حضور جوانان برگزار شود اما کدام اداره یا نهاد و با کدام پول و هزینه؟! و اینجا است که باز هم در اذهان عموم مردم این پرسش پیش می‌آید که دلیل حضور این ادارات در فریدونکنار چیست؟
در شهرستان فریدونکنار جلسات مقطعی با جوانان برگزار می‌شود، در واقع در فریدونکنار جوانان به بازی گرفته نمی‌شوند و اگر هم این عمل صورت بپذیرد به دلیل ارائه آمار است.
مردم فریدونکنار در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در تفرجگاه‌ها و مناطق توریست‌پذیر که بی نهایت مورد توجه مسافران قرار گرفته است بی‌مهری‌های فراوانی را شاهد هستند.
همین مدیران ادارات به دلیل غیربومی بودن و حضور نداشتن در محل کار خود در زمان‌های غیراداری حتی برای یکبار هم از این تفرجگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی بازدید نکردند و این یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.
از سوی همین ادارات وقتی در جلسات مختلف حضور می‌یابیم صدای به به و چه چه های فراوانی به گوش می‌رسد اما زمانی که برای تعویض لامپ‌های سوخته یک مکان با چندین نهاد و ارگان تماس گرفته می‌شود و کسی به داد نمی‌رسد و تنها یک پروژکتور تعمیر می‌شود باری دیگر به این پرسش باید اینگونه پاسخ داد که مسئولان تنها به دنبال ارتقای خود هستند و در این میان مردم تقریبا هیچ هستند.
از سوی دیگر زمانی که در جلسات می‌نشینیم و حرف از ماندگاری توریست به میان می‌آید بر فراهم کردن تمامی شرایط برای استفاده مسافران و مهمانان تاکید می‌شود اما آقایان مسئول، مشکل زباله رو به روی شهرک فرزادشهر را چه کسی یا گروهی باید برطرف کند، مگر مردم آن منطقه انسان نیستند، مگر حق حیات و زندگی ندارند، چرا فکری اساسی برای آن صورت نمی‌پذیرد، تا کی فقط شعار و شعار و شعار…
اگر سخن از جذب توریست می‌زنید فقط یک دقیقه کافی است تا به سرویس‌های بهداشتی پارک لاله فریدونکنار سری بزنید، روزانه تعداد زیادی از مسافران به این پارک و تنها محیط سرسبز شهری می‌آیند اما این ماندگاری به ساعتی طول نمی‌کشد، چند مسئول نیز برای یکی دوبار از آن پارک گذر کردند اما همچنان این مشکل باقیمانده است و شکی نیست که تداوم می‌یابد و ما همچنان درگیر برگزاری جلسات بدون خروجی هستیم.
مشکلات شهر مظلوم فریدونکنار آنقدر فراوان است که ساعت‌ها می‌توان برای آن درد نوشت اما آن چه مشخص است مردم این خطه مبارک فریدونکنار هنوز به پاسخ این پرسش خود نرسیده‌اند که این مسئولان دقیقا برای چه کار انجام شده‌ای حقوق می‌گیرند.
از امروز منتظر ارائه عملکردهای درخشنده مسئولان باشید هرچند ما آن را لمس نکرده‌ایم یا اینکه خیلی قابل لمس نبود.
یک شهروند فریدونکنار- سیداحمد حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا