فرمانده سپاه کربلا مازندران پیام صادر کرد

استکبار ستیزی و ولایت مداری سیره عملی شهیده طاهره هاشمی

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، سردار سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه کربلای مازندران و دبیرکل اجلاسیه کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید مازندرانبه مناسبت کنگره ملی شهید سیده طاهره هاشمی،پیامی صادر کرد که به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

حماسه حضور زنان در جبهه‌های دفاع از آرمان‌های الهی،حدیث دیرینه‌ای است که ردپای آن در طول تاریخ اسلام به وضوح قابل مشاهده است.

روزی که سمیه در دفاع از اندیشه‌ای آسمانی به مسلخ زراندوزان و دنیا طلبان رفت، روزی که صدیقه طاهره (س) به مسلخ زراندوزان و دنیا طلبان رفت، روزی که صدیقه طاهره (س) شهیده راه ولایت لقب گرفت و روزی که زینب کبری (س) پیام رسان واقعه‌ای به وسعت تاریخ شد، جلوه‌هایی از نقش آفرینی فعال زنان در مسیر تحقق حکومت عدل و اخلاق به نمایش درآمد.

تاریخ پر فراز و فرود انقلاب اسلامی نیز،جلوه‌گاه حضور زنان در عرصه‌های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب است.

حضور تاریخ‌ساز زنان این مرز و بوم در پشتیبانی و تأمین نیازهای میدان رزم، مجاهدت نستوه زنان امدادگر، شکیبایی و پای مردی مادران و همسران شهدا،همه و همه در ترسیم تابلوی جاودان حماسه زنان در تاریخ دفاع مقدس،نقش آفرین بوده‌اند.

در این میان شهیده سیده طاهره هاشمی،سیده زنان شهید استان مازندران نیز از رهگذر سبک زندگی مؤمنانه و اندیشه تعالی خواه و آرمان جویش چهره‌ای ماندگار در مصحف هزار برگ حماسه زنان بدل شده است.

کنگره ملی شهیده سیده طاهره هاشمی،فرصت مغتنمی برای بازشناسی اندیشه‌ها و کند و کاو در سیر مبارزاتی و سلوک اخلاقی این عارفه شهید است.

استکبار ستیزی، ولایت مداری، اخلاق گرایی و خستگی ناپذیری در راه هدف،کلیدواژه‌هایی هستند که در جای جای سیره عملی این جاودانه تاریخ،رخ نمایی می‌کنند.

بی‌شک واکاوی و استخراج مفاهیم و آموزه‌های زندگی چنین الگوهایی می‌تواند همچون سدی مستحکم، در برابر تهاجمات گسترده و مخرب ضد فرهنگی نقش آفرین بوده و ضامن بقای سازمان اخلاقی خانواده باشد.

چنین رویکردی، سنگ سامان تجلی سبک زندگی اسلامی ایرانی به عنوان یکی از دغدغه‌های کلیدی مقام عظمای ولایت،این سکان‌دار بیدار انقلاب است، و تحقق این مهم نیازمند اراده ملی و عزم جمعی همه متولیان فرهنگی و آموزشی کشور در مسیر نهادینه سازی این آموزه‌ها و عمق بخشی و بصیرت افزایی در جامعه زنان ایران اسلامی است.

در پایان با گرامیداشت یاد و نام سیده زنان شهید استان مازندران و ادای احترام به مقام شامخ ۷هزار شهیده گلگون کفن ایران اسلامی، از همت همه جانبه و مساعی بی شائبه خادمان فرهنگ پایداری و همه تلاش گرانی که در مسیر برگزاری این کنگره اثرگذار بودند، قدردانی می‌کنم و توفیقات روزافزون این عزیزان را از آستان حضرت حق خواستارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا