رئیس جمعیت هلال و احمر فریدونکنار خبر داد

نجات ۷۷ نفر در دریای فریدونکنار توسط ناجیان غریق

بصیر، هادی شفیع‌زاده در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به وضعیت هلال و احمر فریدونکنار اظهار کرد: فریدونکنار تنها شهری است که دارای پایگاه امداد و نجات دریایی ۴ فصله است.

وی با بیان اینکه آمبولانس در پایگاه امداد و نجات دریایی به کارگیری شد، خاطرنشان کرد: تنها پایگاه در این شهرستان است که عوامل در کانکس امدادی حضور دارند و در کنار آن یک زمین به این امر اختصاص داد و از سوی یک خیر آغاز به کار کرد.

رئیس جمعیت هلال و احمر فریدونکنار تصریح کرد: ۴ دستگاه موتوری در ۹ کیلومتر ساحل مشغول به گشت زنی و نظارت بر ناجیان طرح دریا هستند.

شفیع‌زاده از پرداخت حقوق ناجیان غریق خبر داد و یادآور شد: باتوجه به اینکه هلال احمر توزیع کننده حقوق ناجیان است، مطالبات آنان تا پایان مرداد ماه تسویه شده است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای تعطیل و شلوغ قایق و جت اسکی در دریا به کار گرفته می‌شود، گفت: گشت سحاب نیز از سوی هلال احمر انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار با بیان اینکه گشت‌های ثابت و سیار در دریا و هوایی صورت می‌گیرد، افزود: از شروع طرح تا به امروز ۷۷ نفر در دریای فریدونکنار نجات یافتند.

شفیع‌زاده با اشاره به اینکه  فریدونکنار یکی از شهرهایی بود که با توجه به حجم مسافر کمترین غریق را داشت، خاطرنشان کرد: از آغاز طرح یک فوتی در دریای فریدونکنار به ثبت رسید و ۲۸ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۸۵ نفر ناجی به روز مشغول فعالیت بودند گفت: ۱۵۱ نفر به صورت حضوری به پایگاه‌های امدادی هلال احمر مراجعه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا