بازرس ویژه وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل:

وضعیت طرح ساماندهی سواحل در فریدونکنار مطلوب است/ فعالیت خوب گروه فرهنگی کوثر جای قدردانی دارد

بصیر، یونس نوبخت بازرس ویژه وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی فرماندار و مجریان طرح‌ ساماندهی سواحل دریای فریدونکنار مشخص شد که وضعیت طرح ساماندهی در این شهرستان مطلوب است و پس از بازدیدهای میدانی نقاط ضعف و قوت شناسایی می‌شود و برای تقویت نقاط قوت یا برطرف کردن مشکلات دستورالعمل‌هایی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور و اویل مهر ماه طرح ساماندهی سواحل ادامه دارد و مواردی برای سال بعد درنظر گرفته شده که به مسئولان یادآوری شد.

بازرس ویژه وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل تصریح کرد: طرح ساماندهی سواحل در زمینه های اجرایی و تامین امکانات رفاهی در فریدونکنار تا حدودی رضایت بخش است و البته این امکانات مورد رضایت و شان مردم نیست.

نوبخت یادآور شد: باید تلاش بیشتری برای توسعه طرح‌های ساحل از نظر کمی و هم از نظر کیفی ایجاد شود تا رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: گروه فرهنگی تبلیغی کوثر اقدامات خوبی را در زمینه فرهنگی در سطح ساحل فریدونکنار انجام داده است که جای قدردانی دارد.

نوبخت تاکید کرد: برای تقویت برنامه‌های فرهنگی در سواحل باید به بخش خصوصی و هنرمندان توجه ویژه‌ای شود تا از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

بازرس ویژه وزارت کشور در طرح ساماندهی سواحل گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می‌توانند کمک زیادی برای آگاهی رسانی، اطلاع رسانی، آموزش، پیشگیری از مخاطرات دریا و شناسایی نقاط حادثه خیز انجام دهند.

نوبخت اظهار کرد: لازم است که مردم در استفاده از سواحل مواردی را که به آن‌ها توصیه می‌شود برای تامین امنیت جانی و حفظ ارزش‌های اسلامی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها باید برای اجرای مناسب این طرح تمام تمهیدات را در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: ۹ کمیته تخصصی برای همپوشانی، هماهنگی، همفکری و همکاری دستگاه‌ها تشکیل شده است و وزارت کشور اعتباراتی را برای این امر اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات ویژه‌ای در زمینه فرهنگی از سوی وزارت کشور برای ۳ استان شمالی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اقدامات مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت برنامه‌های فرهنگی در سواحل درنظر گرفته شده است.

نوبخت افزود: در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی در موضوع زیرساخت به شهرداری‌ها تخصیص داده شده است که مسئولان شهری اقداماتی را برای توسعه طرح‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی انجام داده‌اند و البته انتظار این است که این اقدامات افزایش پیدا کند.

وی در پایان گفت: مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای ۳ استان شمالی در نظر گرفته شده است که سهم مازندران از این میزان مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا