راهکار کی‌روش برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی

کارلوس کی‌روش معتقد است مقامات کشورمان باید مشارکت بیشتری در راه آماده‌سازی برای حضور موفقیت‌آمیز در جام جهانی روسیه داشته باشند.

در شرایطی که تیم تحت امر او به عنوان تیم نخست آسیا در ماه ژوئن بلیت حضورش را برای این پیکارها قطعی کرد، راهیابی به مسابقات تابستان سال آینده پنجمین حضور تیم ملی ایران در یک دوره جام جهانی است.

زیرا قبلا در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ قهرمان ۳ دوره آسیا به جام‌های جهانی راه یافته اما همواره در دور نخست حذف شده است.

کی‌روش در مصاحبه با رویترز اظهار داشت:وضعیت اساسا همچون گذشته است.از فدراسیون خواسته‌ایم  بهترین تلاش خود را بکند.اما متاسفانه در ایران و فکر کنم در همه جهان، وقتی هر شخصی به خاطر حمایت‌های  اقتصادی می‌جنگد،همیشه کار مشکلی برای عرضه یک برنامه دارد.

وی ادامه داد:۳ ماه قبل برای جام جهانی انتخاب شدیم و اکنون هیچ دلیلی ندارد که ما هیچ طرح روشنی و بودجه اختصاص یافته‌ای نداشته باشیم تا تصمیمات لازم را بگیریم.اگر برنامه آماده‌سازی ۴ جام جهانی قبل را کپی کنید، هیچ جا نمی ‌توانید بروید.این نتیجه یک حساب ساده است.

به اعتقاد کی‌روش بازی مقابل تیم‌های درجه یک باید بیشتر انجام شود.

او ادامه داد: برمبنای ارتباطات شخصی‌ام،توانستم بازی دوستانه مقابل روسیه را مهیا کنم.روسیه میزبان جام جهانی است و پذیرفته مقابل ایران بازی کند و این اتفاق در سایه تاثیرات و یکسری اعتبارات بین‌المللی رخ داده اما نمی توانیم همه چیز را برمبنای ملاحظات و تماس‌های شخصی من بنا نهیم.اگر بخواهی بازی‌های خوب دوستانه انجام دهی، حرف اول را پول می‌زند.نمی‌توانی منکر این موضوع شوی.

به اعتقاد کی‌روش، ایرانی‌ها باید ساختار حرفه‌ای را برای آماده‌سازی تعریف کرده و با آماده‌سازی بهتر خطرات ناشی از ناکامی در در بازی‌ها را کاهش داده و فاصله خود را با ممالک صاحب فوتبال کاهش دهد.

وی عنوان کرد:هدف کوتاه‌مدتم این است که یک دوره آماده‌سازی خارق‌العاده، منحصر بفرد و لازم داشته باشیم و من هم تمام توانم را می گذارم متفاوت باشیم.اگر بپرسید که تا به حال ایران درچند دوره جام جهانی حضور داشته،‌پاسخ می‌دهیم ۴ جام جهانی. روسیه، پنجمین دوره حضور است. می‌پرسیم از ۴ دوره قبل چه یادگرفته‌ایم.اگر می‌خواهیم به مرحله دوم برویم، باید کاملا متفاوت با قبل باشیم و از نظر آماده‌سازی، جاه‌طلبی، خلاقیت، یکسری فانتزی‌ها داشته باشیم تا در ۱۰ ماه باقیمانده بتوانی شرایط را بهبود ببخشیم.یعنی برای این که متفاوت بوده، باید کاملا با انرژی به این هدف برسیم.چگونه می‌توانیم فدراسیون و مردم را متقاعد کنیم که مسئولیت دارند ما را حمایت کنند تا متفاوت با قبل باشیم؟ ما که نمیتوانیم پرتغال باشیم چون آنها از ۴۵ سال قبل شروع کردند.همینطور نمی‌توانیم مثل آلمان باشیم .چون آنها ۵۵ سال قبل شروع کردند. فرانسه هم ۵۵ سال قبل شروع کرد.واقعا چطور می‌توانیم در ۱۰ ماه این فاصله را برداریم؟ این موضوع اولین کار من خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا