برگه‌ زرد آلو با طعم مواد شیمیایی

رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران گفت: برخی آجیل‌ها با رنگ‌های غیرمجاز و ظاهری فریبنده در دسترس خریداران قرار گرفته که موجب مسمومیت می‌شوند. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

برگه‌های زرد آلو با طعم مواد شیمیایی
محمد حسین عزیزی رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران درمورد رعایت نکات بهداشتی و سلامتی برای آجیل بیان کرد: آجیل از جمله تنقلاتی است که بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و با رنگ و لعاب‌های جذاب، هر بیننده‌ای را به خرید تشویق می‌کند.

وی افزود: یکی از عوامل جذابیت آجیل، رنگ‌های خوراکی است که در پسته، انواع تخمه و بادام و … استفاده می‌شود و متأسفانه به اسم محصول صادراتی و مرغوب توزیع شده و سودهای زیادی را روانه جیب سودجویان کرده است.

رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران گفت: رنگ‌های مصرفی در خوراکی‌ها حاصل مواد طبیعی و خالص، و یا ترکیبات شیمیایی است که اثرات سوء در بدن و سلامت محصولات طبیعی خوراکی دارندو بسیاری از این رنگ‌ها از کشورهای دیگر وارد شده است که کیفیت آن بستگی به کشور تولید کننده آن دارد.

وی عنوان کرد: بسته بندی رنگ‌های خوراکی باید تاریخ، استاندارد غذایی و شماره درج شده و مجوز لازم را کسب کرده باشد؛ با این حال حتی رنگ‌های مجاز خوراکی، نیز باید به اندازه تعیین شده مصرف شود و استفاده بیشتر آن می‌تواند خطرساز شود.

عزیزی عنوان کرد: رنگ‌های مجاز مصرفی در مواد خوراکی، خالص و عاری از سموم و مواد شیمیایی است در حالی که در برخی موارد شاهد رنگ‌های غیر طبیعی بر آجیل و خوراکی‌هایی، چون برگه‌های زردآلو هستیم که با ظاهر فریبنده، خریداری شده و مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: دفع سموم حاصل از رنگ‌های خوراکی از بدن بسیار مشکل و مسمومیت زا است بنابراین توصیه می‌شود حتما از آجیل‌های خام و بدون نمک و رنگ‌های پررنگ استفاده شده همچنین خریداران این محصولات را از مغازه‌های معتبر تهیه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا