نکات آماری جالب هفته چهارم لیگ برتر انگلیس

هفته چهارم لیگ برتر انگلیس با ادامه صدرنشینی منچستریونایتد، پیروزی پرگل منچسترسیتی در زمین لیورپول، بازگشت آرسنال به روند پیروزی و سه امتیازهای شیرین چلسی و تاتنهام پیگیری شد. نکات آماری جالب این هفته به شرح ذیل است:

۱٫ سرخیو آگوئرو در تمامی ۶ حضورش در دیدارهای خانگی منچسترسیتی در مقابل لیورپول در لیگ برتر موفق به گلزنی شده است.

۲٫ سرخیو آگوئرو موفق شد ۱۲۴مین گلش در تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند تا با عبور از دوایت یورک به بهترین گلزن غیر اروپایی تاریخ این مسابقات بدل شود.

۳٫ گابریل ژسوس در ۱۲ حضورش در ترکیب ثابت منچسترسیتی در لیگ برتر، موفق شده در ۱۳ گل تیمش اثرگذار باشد. وی ۹ گل به ثمر رسانده و ۴ پاس گل داده است.

۴٫ کوین دی بروین از زمان اولین بازی اش در منچسترسیتی در سپتامبر ۲۰۱۵، با ۲۹ پاس گل بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر پاس گل داده است.

۵٫ شکست ۵-۰ لیورپول در مقابل منچسترسیتی، سنگین ترین شکست یورگن کلوپ در طول دوران مربیگری اش در کنار شکست ۶-۱ ماینتس در مقابل وردر برمن در اکتبر ۲۰۰۶ بود.

۶٫ گرت بری با حضور در دیدار وست برومویچ در مقابل برایتون، در مقابل ۴۵ حریف لیگ برتری بازی کرده است تا در کنار رایان گیگز از این منظر رکورددار باشد.

۷٫ از آگوست ۲۰۱۶، فقط مارسلو با ۱۱ پاس گل، عملکرد بهتری نسبت به سئاد کولاشیناچ (۷ پاس گل) در پنج لیگ معتبر اروپایی داشته است.

۸٫ الکساندر لاکازت پس از مروان چاماخ دومین بازیکن تاریخ آرسنال است، که در هر دو دیدار ابتدایی خانگی اش در لیگ برتر موفق به گلزنی می شود.

۹٫ دنی ولبک در چهار دیدار فصل جاری لیگ برتر، تعداد گل بیشتری (۳ گل) نسبت به ۱۶ حضورش در فصل ۲۰۱۶/۱۷ (۲ گل) داشته است.

۱۰٫ هری کین پس از ۲۵ شوت بدون ثمر، موفق به گلزنی در لیگ برتر انگلیس شد. این دومین رکورد تعداد شوت های متوالی بی ثمر وی در لیگ برتر بود.

۱۱٫ گل اول هری کین مقابل اورتون، صدمین گل وی برای باشگاه تاتنهام هاتسپر در تمامی رقابت ها بود. هری کین اکنون به رکورد ۱۰۱ گل در ۱۶۹ بازی برای تاتنهام دست یافته است، در حالی که تیری آنری در ۱۸۱ بازی برای آرسنال به رکورد ۱۰۰ گل رسید.

۱۲٫ هری کین در ۱۲۰مین حضورش در لیگ برتر موفق شد ۸۰مین گلش را در این مسابقات به ثمر رساند، تا پس از آلن شیرر بهترین آمار را داشته باشد. آلن شیرر (۱۰۲ بازی)، هری کین (۱۲۰ بازی)، رود فن نیستلروی (۱۲۲ بازی)، سرخیو آگوئرو (۱۲۸ بازی) و تیری آنری (۱۳۲ بازی) به رکورد ۸۰ گل در لیگ برتر دست یافته اند.

۱۳٫ کریستین اریکسن در ۳۲ گل تیمش در لیگ برتر تاثیر داشته است و اکنون در کنار نیکلاس بنتنر از این منظر در میان بازیکنان دانمارکی رکورددار است.

۱۴٫ دله آلی هافبک تاتنهام هاتسپر برای صدمین بار پیراهن این باشگاه را بر تن کرد.

۱۵٫ وین رونی به دومین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که به تعداد ۱۰۰ کارت زرد در این مسابقات دست می یابد. گرت بری با ۱۱۹ کارت زرد رکورددار است.

۱۶٫ تنها وین رونی به عنوان یک بازیکن نوجوان، تعداد گل بیشتری برای منچستریونایتد (۱۵ گل) نسبت به مارکوس رشفورد (۱۲ گل) به ثمر رسانده است. رایان گیگز نیز ۱۲ بار دروازه حریفان را گشوده است.

۱۷٫ روملو لوکاکو موفق شد با رکورد گلزنی لوئیس ساها، رابین فن پرسی و زلاتان ابراهیموویچ یعنی ۴ گل در ۴ بازی ابتداییشان برای منچستریونایتد در لیگ برتر مساوی کند. این بهترین رکورد تاریخ منچستریونایتد است.

۱۸٫ مارک هیوز دومین مربی است که در چهار دیدار متوالی اش در مقابل ژوزه مورینیو در لیگ برتر شکست نمی خورد. رونالد کومان با ۵ دیدار متوالی رکورددار است.

۱۹٫ از آگوست ۲۰۱۶، فقط آندره آ بلوتی تعداد گل بیشتری با ضربه سر (۱۰ گل) نسبت به آلوارو موراتا (۹ گل) در پنج لیگ معتبر اروپایی داشته است. این مهاجم اسپانیایی هر سه گلش در فصل جاری لیگ برتر را با ضربه سر به ثمر رسانده است.

۲۰٫ کریس وود مهاجم نیوزلندی برنلی، دومین بازیکن اقیانوسیه پس از برت امرتون (۲۰۰۳، بلکبرن) است که در اولین حضورش از ابتدا در لیگ برتر موفق به گلزنی می شود.

۲۱٫ کریس وود به اولین بازیکن تاریخ برنلی تبدیل شد، که در هر دو مسابقه ای که برای این باشگاه در لیگ برتر به میدان رفته است، موفق به گلزنی شده است.

۲۲٫ کریستال پالاس اولین تیم تاریخ لیگ انگلیس پس از پرستون در فصل ۱۹۲۴/۲۵ است که هر چهار دیدار ابتدایی اش در لیگ را بدون به ثمر رساندن حتی یک گل، واگذار کرده است.

۲۳٫ فرانک دی بوئر اولین مربی تاریخ لیگ برتر است که در طول دوران مربیگری اش در یک باشگاه، تیمش موفق به گلزنی نشد.

۲۴٫ اخراج فرانک دی بوئر از کریستال پالاس به عنوان سریع ترین اخراج یک مربی در تاریخ لیگ برتر ثبت شد. وی پس از ۷۷ روز و برگزاری چهار مسابقه از کار برکنار شد.

۲۵٫ لی چونگ یونگ هافبک کره ای کریستال پالاس برای صدمین بار در لیگ برتر انگلیس به میدان رفت.

۲۶٫ آندروس تاونسند در هفته جاری لیگ برتر بیشترین عبور از بازیکن حریف (۸) و خلق موقعیت گل (۵) را ثبت کرد، اما باز هم کریستال پالاس در گلزنی ناکام ماند.

۲۷٫ تمامی سه گل جمال لاسلز در لیگ برتر با ضربه سر و از طریق ضربات کرنر به ثمر رسیده است، که دو تای آن ها مقابل سوانزی سیتی بوده است.

۲۸٫ جو هارت در جریان پیروزی ۲-۰ وست هم مقابل هادرزفیلد، برای اولین بار در ۲۳ مسابقه اخیرش در پنج لیگ معتبر اروپایی موفق به کلین شیت شد.

۲۹٫ هادرزفیلد آخرین تیمی است که در فصل جاری لیگ برتر دروازه اش باز شد. این تیم موفق شده بود ۳۵۲ دقیقه متوالی دروازه اش را بسته نگه دارد.

۳۰٫ پدرو اوبیانگ به اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که دروازه هادرزفیلد تاون را می گشاید.

۳۱٫ یوناس لوسل دروازه بان هادرزفیلد تاون فرصت حضور در میان دروازه بانانی که در چهار دیدار ابتدایی شان در لیگ برتر، گلی دریافت نکردند را از دست داد. الکس منینگر (آرسنال، ۱۹۹۷/۹۸، ۶ مسابقه)، آندرس لینگارد (منچستریونایتد، ۲۰۱۱/۱۲، ۵ مسابقه) و پپه رینا (لیورپول، ۲۰۰۵/۰۶، ۴ مسابقه) در این خصوص رکورددار هستند.

۳۲٫ اندی کرول مهاجم وست هم در دیدار مقابل هادرزفیلد در ۱۳ دوئل پیروز شد، که بهترین رکورد در فصل جاری لیگ برتر است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا