علت مرگ و میر یک‌پنجم مردم جهان

مطالعات جهانی هشدار می‌دهد که رژیم غذایی ضعیف و نامناسب عامل مرگ و میر یک پنجم از مردم جهان است؛ در واقع از هر ۵ نفر، یک نفر به علت تغذیه نامناسب جان می‌بازد.

محققان واشنگتن هشدار می‌دهند، مهمترین عاملی که موجب مرگ و میر می‌شود، فقدان غلات کامل، میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی است.

محققان در یک بررسی جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم غذایی ضعیف با مرگ یک نفر در هر ۵ نفر در جهان مرتبط است؛ این مطالعه جامع‌ترین بررسی در زمینه میزان مرگ و میر جهانیست که تا کنون انجام شده است.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن باور دارند عدم تغذیه مناسب در  جوامع فقیر و مصرف غذاهای ناسالم در جوامع ثروتمند منجر به مرگ و میر یک پنجم از مردم جهان می‌شود.

مهم‌ترین عاملی که زمینه بروز بیماری‌ها را در افراد پدید می‌آورد و در نهایت موجب مرگ آنها می‌شود، رژیم غذایی سرشار از نمک و چربی و نبود کافی میوه، سبزیجات،‌ آجیل، دانه‌ها و امگا۳ است.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند: «در میان انواع سوء تغذیه،‌ عادات غذایی بد به خصوص عدم دریافت کافی مواد غذایی سالم عامل اصلی مرگ و میر افراد است».

این مطالعات که با حضور ۲۵۰۰ کارشناس بهداشتی انجام شده نشان می‌دهد، یک نفر در هر ۷ نفر یعنی حداقل یک میلیارد نفر در جهان دچار اختلالات سلامتی هستند.

بر اساس آمارها، جمعیت جهانی مبتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون در سال ۲۰۱۶، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده که در مقایسه با دهه گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا