محبوب‌ترین پیام‌رسان ایرانی‌ها چیست؟

محمد آقاسی در خصوص آخرین نظرسنجی این مرکز با محوریت سنجش میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: روند عضویت در حداقل یک شبکه اجتماعی همچنان رو به افزایش است به‌طوری‌که طبق نظرسنجی های ایسپا، میزان عضویت در آذرماه سال ۱۳۹۴، ۳۷درصد؛ در بهمن ماه سال ۱۳۹۵، ۶۰ درصد و در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ این میزان به ۶۲٫۲ درصد رسیده است.

وی افزود: پیام‌رسان تلگرام در مقایسه با دیگر اپلیکشن‌های پیام‌رسان در ایران بر سکوی نخست ایستاده است و ۵۸٫۴ درصد افراد ۱۸ سال به بالای جامعه از آن در حال حاضر استفاده می‌کنند.

آقاسی خاطرنشان کرد: اگر روند پیگیری مطالب مخاطبان تلگرام را در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ مقایسه کنیم، به خوبی متوجه تغییر ذائقه مخاطبان این پیامرسان محبوب می‌شویم؛ چرا که در آذرماه سال ۹۴، ۶۶٫۷ درصد مخاطبان، در بهمن ماه ۹۵، ۲۴ درصد مخاطبان و در شهریور ۹۶، ۲۲٫۲ درصد مخاطبان از تلگرام بیشتر بعنوان سرگرمی استفاده می‌کنند.

رییس مرکز افکارسنجی افزود، طبق آخرین نظرسنجی ایسپا در خصوص شبکه‌های اجتماعی، ۵۴٫۲ درصد پاسخگویان در مجموع شبکه‌های اجتماعی مجازی را مفید تلقی کرده و ۳۸٫۸ درصد آن را آسیب رسان می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا