۴ قابلیتی که iPhone X ندارد +عکس

آیفون ایکس یا همان آیفون ۱۰، مطمئناً یک دستگاه زیبا و جذاب است. اما اگر راستش را بخواهید، پس از دیدن چندین و چند گوشی پرچمدار بدون حاشیه در طی یکی دو سال گذشته، این محصول جدید اپل حداقل از لحاظ ظاهری نتوانست مخاطبان را شگفت‌زده کند. بنابراین، این کاملاً به عملکرد آیفون X بستگی دارد که بتواند کاربران را با ویژگی‌های مدرن و هیجان انگیز خود، مجذوب کرده و رقبا را شکست دهد. البته کمتر از این هم از یک گوشی ۹۹۹ دلاری انتظار نمی‌رود!

با همه این حرف‌ها، این محصول جدید اپل، برخلاف آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، یک آیفون جدید به معنای واقعی کلمه است و بنا به اظهارات اپل، پیشرفته‌ترین آیفونی است که تا به حال ساخته شده است. اما با این حال بسیاری از کاربران محصولات اپل، انتظاراتی از یک گوشی آیفون دارند که فقدان آن‌ها در iPhone X کاملاً احساس می‌شود و به این زودی‌ها نمی‌توان به نبود آن‌ها عادت کرد. در مطلب پیش رو قصد داریم تا شما را به ۴ مورد از ویژگی‌هایی که می‌توانستند آیفون ایکس را به محصولی بسیار بهتر و جذاب‌تر تبدیل کنند، آشنا کنیم.

۱- یک دکمه هوم واقعی

حذف دکمه هوم از iPhone X مطمئناً مسئله‌ای است که کاربران به این زودی‌ها نخواهند توانست به آن عادت کنند. دکمه فیزیکی هوم تا به حال در تمام مدل‌های آیفون وجود داشته و همه به استفاده از آن عادت کرده‌اند. قبل از رونمایی رسمی آیفون ایکس هم زمزمه‌هایی از حذف این دکمه به گوش می‌رسید، البته با این تفاوت که گفته می‌شد اپل در نظر دارد دکمه هوم را به همراه تاچ آی دی، در داخل صفحه نمایش ادغام کند. حال به نظر می‌رسد مشکلات فنی باعث شده تا اپل از طرح پیشین خود عقب نشینی کرده و به استفاده از یک جسچر و راه‌کار نرم‌افزاری برای پر کردن جای خالی دکمه هوم، بسنده کند. کاربران آیفون ایکس برای رفتن به صفحه اصلی گوشی، باید انگشت خود را از پایین صفحه نمایش به سمت بالا بکشند، جسچری که پیش از این برای باز کردن مرکز کنترل گوشی استفاده می‌شد. این مسئله باعث شده تا نحوه دسترسی به مرکز کنترل نیز تغییر کرده و به قسمت بالا و سمت راست صفحه نمایش منتقل شود.

اشتباه نکنید، ما در مورد کیفیت و کارایی iPhone X صحبت نمی‌کنیم، بلکه سخن ما این است که تغییر الگوی ده ساله استفاده از گوشی‌های آیفون و حتی تبلت‌های آیپد، مسئله‌ای نیست که بتوان به راحتی با آن کنار آمد. حتی خود اپل هم با توجه به ریسک بالای این کار، دو گوشی دیگر امسال (آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس) را با همان سبک و سیاق مرسوم گوشی‌های آیفون طراحی و معرفی کرده است.

۲- تاچ آی دی

یکی دیگر از قابلیت‌های بزرگی که با حذف دکمه هوم در آیفون ایکس، به ناچار کنار گذاشته شده است، سیستم امنیتی تاچ آی دی (TouchID) است. اپل یکی از پیشگامان استفاده از اسکن اثر انگشت برای ارتقای امنیت گوشی بود و توانست این فناوری را در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند جا بیندازد. اما حالا این شرکت برای بزرگداشت دهمین سالگرد تولید آیفون، گوشی هوشمندی را معرفی کرده که از این قابلیت کاربردی بی‌بهره است!

البته اپل جایگزینی برای این فناوری در نظر گرفته است. سیستم تشخیص چهره جدیدی که با نام فیس آی دی (FaceID) معرفی شده، در نگاه اول به نظر بسیار جالب می‌رسد، اما تا قبل از تست عملی آیفون ایکس نمی‌توان در مورد کارایی این فناوری جدید اظهار نظر کرد (به خصوص با اتفاقی که در حین رونمایی از گوشی افتاد و کرگ فدریگی مجبور شد برای نشان دادن قابلیت‌های فیس آی دی از یک گوشی دیگر استفاده کند). در مورد تاچ آی دی نیز پیش از این گفته شده بود که این فناوری هم در داخل صفحه نمایش ادغام خواهد شد، اما متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاده و به کلی باید با تاچ آی دی در iPhone X خداحافظی کنیم.

۳- کار کردن با قلم اپل

قلم اس پن (S Pen) سامسونگ هنوز در بازار گوشی‌های هوشمند بدون رقیب بوده و از این حیث بازار را در اختیار دارد. با اینکه قلم اپل (Apple Pencil) به نوبه خود قلم بسیار خوبی است، اما مشکلی که دارد این است که فقط برای کاربران آیپد پرو در دسترس است. به نظر می‌رسد اگر آیفون ۱۰ هم قلم مخصوص به خود را داشت، به محصول جذاب‌تری تبدیل می‌شد و طیف بیشتری از خریداران را به خود جلب می‌کرد.

۴- رنگ‌های متنوع‌تر

برخلاف شایعاتی که پیش از این منتشر شده بود، iPhone X در واقع تنها در دو رنگ عرضه خواهد شد؛ خاکستری و نقره‌ای. حتی هیچ خبری از رنگ طلایی و مشتقات آن مانند رزگلد، که طرفداران زیادی دارند، نیست. به نظر می‌رسد اپل در این مدل ویژه که برای دهمین سالگرد آیفون تدارک دیده، قصد داشته به رنگ‌های کلاسیک آیفون یعنی مشکی و سفید (که تا آیفون ۴ استفاده می‌شدند) پایبند بماند. اما با این حال، ممکن است بعضی از کاربران از عدم وجود رنگ‌های دیگر و سلب حق انتخاب خود، ناراحت باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا