موضع ناپخته وزیر امور خارجه در عرصۀ بین المللی!

آقای ظریف!وزارت جنگ آمریکا سخنگو دارد

به گزارش بصیر، عرصۀ دیپلماسی خارجی کشور به عنوان خط مقدم ارائه نظرات و اندیشه های عزت مندانۀ نظام اسلامی مد نظر می باشد،لذا ضرورت صیانت از اهداف و اصول انقلاب اسلامی و استفادۀ بهینه از توان دفاعی و نظامی کشور در مقولۀ بازدارندگی و در عرصه های بین المللی باید به عنوان اصل راهبردی برای همۀ مسئولان به ویژه رئیس دستگاه دیپلماسی خارجی کشور مورد اذعان و التزام قرار گیرد.

 آقای ظریف وزیرامور خارجه  در اقدامی اخیر در جایگاه برخی سخنگویان تریبون های تهدید کنندۀ نظام برآمد و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان چنین عنوان داشت: آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟!!

 

به راستی آیا اتخاذ چنین موضع منفعلانه و ناپخته در عرصۀ بین المللی می تواند توجیه پذیر باشد؟آیا بیان این جمله  ،تضعیف اقتدار نظام دفاعی کشور و توهین به زحمات دلاورمردانی همچون سردارشهید حسن تهرانی مقدم و دیگر شهدای عرصۀخودکفائی نظامی کشور نیست؟

 

آیا مواضع ناپختۀ جناب آقای ظریف دشمنان را برای افزایش تهدید نظامی و حتی حملۀ نظامی بر علیه ایران جری تر نخواهد کرد؟به راستی  موضع جناب ظریف با مواضع برخی رسانه های معاند نظام از قبیل رسانه های غربی صهیونیستی که بسیاری از دستاوردهای موشکی و دیگر موفقیت های نظامی و دفاعی کشور را به عنوان بلوف نظام اسلامی مطرح می کنند!همخوانی و انطباق ندارد؟

 

آیا افکار عمومی دنیا با این گونه مواضع جناب آقای ظریف در هم نوائی با رسانه های غربی که نفی کنندۀ دستاوردهای چشمگیر نظام می باشددر مواجهه با حقانیت انقلاب اسلامی دچار شک و تردید نخواهند گردید؟

 

به راستی چه پاسخی برای بسیاری از کشورهای آزادی خواه و عدالت طلب که همۀ چشم امیدشان به صلابت و اقتدار نظام اسلامی است خواهیم داشت؟به راستی دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم چه پاسخی برای ملت هایی مظلوم از قبیل فلسطین و لبنان سوریه…که   بسیاری از دستاوردهای نظامی و دفاعی کشور به عنوان ارتقاء دیپلماسی این دولت ها و ملت های آزاده جهان در مقولۀ مقاومت در برابر استکبار می باشد،خواهند داشت؟و….

 

لذا ضرورت اصلاح و تغییر برخی مواضع سست و ناپخته از سوی برخی مدعیان اعتدال باید به عنوان اصل مهم و کلیدی برای تعامل با دولت ها و ملتهای مظلوم جهان مد نظر قرار گیرد.

 

گرچه رویکرد دولت یازدهم در چند ماهۀ اخیر، بیانگر عطش و ذوق زدگی فراوان برخی مسئولان دولت یازدهم برای ارتباط با غرب و دول غربی می باشد،لیکن نباید فراموش نمود بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نظام اسلامی باید برای مستضعفان جهان به عنوان تکیه گاه قرار گیرد لیکن برخی مواضع دولتمردان دیپلماسی خارجی کشور نه تنها سنخیتی با این مقوله ندارد بلکه به نوعی تضعیف روحیۀ امید  مستضعفان جهان و تخریب جایگاه انقلاب اسلامی در بین دیگر کشورهای مظلوم جهان می باشد،که این نوع رویکرد خطرناک قطعا در رویکرد استکبار ستیزی کشور در رویاروئی با قدرت های زور گو و مداخله گر خدشه ایجاد خواهد نمود.

 

در خاتمه باید گفت جناب آقای ظریف در پاسخ به  مواضع عجیب خود،تأکید بر نقش بی بدیل  مردم مسلمان ایران در تقویت اقتدارایران را  رابه عنوان عامل اصلی مواضع منفعلانه خود عنوان نمود،که باید از وزیر محترم خارجه پرسید ؟مگر نمی توان با اذعان به واقعیات درخشان و دستاوردهای غیر قابل انکار دفاعی کشور به نقش مردم اشاره نمود؟ آیا  برای تبین نقش مردم باید بعد دفاعی کشور را ناکارآمد جلوه داد؟آیا این نوع مواضع شما با اصول اولیۀ دیپلماسی کشور  همخوانی دارد؟و…

امید است جناب آقای ظریف با در نظر گرفتن بدیهیات اصول دیپلماسی در عرصۀ بین المللی ، واجتناب از تضعیف اقتدار دفاعی کشور و استفادۀ بهینه از توان و دستاوردهای بی نظیر نظامی و دفاعی کشور ،مقولۀ بازدارندگی در عرصۀ بین المللی و  مواجهه با قدرت های استکباری را به عنوان فرصت مهم و استراتژیک اتخاذ نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا