آیت‌الله جنتی:

مجلس خبرگان مطالبه‌گر خواهد بود / آمریکا در برجام نشان داد که ذات آن‌ها قابل تغییر نیست / افراد نالایق و مشکل‌دار با ولایت در حال رشد کردن هستند

بصیر، لحظاتی پیش آیت الله جنتی، رییس مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه سومین اجلاسیه این دوره از مجلس با اشاره به اینکه ما هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم که قیام امام حسین(ع) نیز بر همین اساس بود اظهار داشت: نهادهایی مثل خبرگان رهبری در امر به معروف و نهی از منکر اولویت قطعی دارند، در تاریخ هم ما زیاد داریم که سکوت در برابر منکر چه بلاهایی را برای مسلمانان ایجاد کرده است. ما باید این فریضه را جدی بگیریم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه دفاع مقدس به اعتقاد من نعمتی از جانب خداوند بود گفت: اگر خداوند کوه دماوند را هم‌چون طلا به ما داده بود، باز هم با دفاع مقدس قابل قیاس نبود چرا که طلا باعث ایجاد تفرقه می‌شود اما دفاع مقدس باعث ترویج روحیه ایثار در کشور ما شد.

وی افزود: دفاع مقدس شرایطی را برای ما رقم زد که امام ما شهید فهمیده را رهبر مملکت دانستند. شهیدحججی هم در این اواخر باعث تکمیل رویش‌های انقلاب شد. برقراری این نظام به برکت جنگ و هشت سال دفاع مقدس است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه متاسفانه مملکت‌های اسلامی در برابر فجایع میانمار سکوت کرده‌اند و این سکوت برای کشورهای اسلامی گران تمام می‌شود تاکید کرد: میانمار مایه نگرانی ماست البته در نظام جمهوری اسلامی، هر کاری که شده انجام داده‌ایم و می‌دهیم.

آیت الله جنتی همچنین با بیان اینکه دشمنان قصد تجزیه کردستان از عراق و به وجود آوردن یک اسرائیل دیگر را دارند گفت: این همه‌پرسی خواسته آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل است چرا که آن‌ها می‌خواهند مسلمانان را تضعیف کنند. ان شاء الله که توطئه‌های دشمنان به جایی نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی است تصریح کرد: فقدان این نهاد می‌توانست مشکل بزرگی در انقلاب به وجود بیاورد که به تدبیر امام خمینی(ره) مدیریت شد، این نهاد برای حفظ امنیت، استقلال و آزادی کشور به وجود آمده و نقش مهمی در تداوم و حفظ انقلاب اسلامی دارد. این نهاد، آرامش را برای مردم فراهم کرده است.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه راه شهید حججی نشان داد که افتادن در دام دشمنان مستوجب خسارات دنیوی و اخروی است اظهار داشت: شهادت محسن حججی‌ها نشان داد که سرچشمه لایزال نیروهای ایرانی هم‌چنان جوشان است و این فرهنگ باید ادامه پیدا کند و ترویج شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آمریکا در برجام نشان داد که ذات آن‌ها قابل تغییر نیست، باید چشم به جوانان داخلی داشته باشیم و روی پای خود بایستیم و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت معیشت مردم فقط با کار بیشتر و ترویج فرهنگ کار میسر است تصریح کرد: دولت محترم بیشترین تلاش را برای تحقق خواسته‌های مردم انجام دهد، دور بودن از بازی‌های سیاسی از جمله مطالباتی است که مردم خواهان آن در دوره جدید دولت هستند.

وی با بیان اینکه در پس لبخند دشمن تیر سهمگینی وجود دارد که به هنگام اعتماد بی‌جا، آن را به طرف ما پرتاب می‌کند گفت: برجام مصداق تیر زهرآگین بود که در پس لبخندهای دوستانه نهان شده بود، آیا سوابق قبلی آمریکا برای شناخت این سرطان جهانی کافی نیست؟

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز حضور قدرتمند ایران در منطقه را مرهون تدبیر رهبر معظم انقلاب و ایثار و جانفشانی شهدای گرانقدری همچون حججی‌ها و همدانی‌ها هستیم.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان مطالبه‌گر خواهد بود اظهار داشت: اگر استکبار جهانی از حضور ایران در منطقه ناراحت است، به این دلیل می‌باشد که به خنده‌های دروغین آنان اعتماد نکرده‌ایم و در جهت رسیدن به قله‌های بالاتر تلاش کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان خبرگان رهبری همواره سخنان معظم له را بررسی می‌کنیم و در جهت تحقق آن‌ها پیش می‌رویم، مثلا سبک زندگی اسلامی یک مسئله مهمی است که ما آن را رصد کردیم، عدالت، ایستادگی و مقاومت، دوری از تجمل، پاکدامنی و … از مصداق‌های سبک زندگی اسلامی هستند و در برابر حق‌کشی و ستمگری قرار دارند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر انقلابی بودن تاکید داشتند و دارند تصریح کرد: حتی حوزه علمیه و خبرگان هم باید انقلابی باشد. همه ارگان‌های ما باید انقلابی باشند.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی و بعد از انتخابات که مقام‌‌های رسمی دولت رسما تخلف کردند، باید مراقب باشیم که نیروهای انقلابی دفع نشوند گفت: ما باید بر روی فتنه حساس باشیم و آن را قبل از وقوع بشناسیم و مراقب باشیم، افراد نالایق و مشکل‌دار با ولایت فقیه و اسلام در حال رشد کردن هستند و ما باید حواسمان را جمع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما مطالبه‌گر هستیم و این حق ماست که فرمایشات رهبرمان را پیگیری کنیم اظهار داشت: از کمیسیون سیاسی بابت پیگیری‌های مستمر تشکر می‌کنم، این کمیسیون افراد و مسئولان مختلف را دعوت و از آن‌ها درباره موضوعات مختلف توضیح خواسته است، فرد فرد ما باید جداگانه این مسائل را پیگیری کنیم.

در پایان سخنان رییس مجلس خبرگان از آیت‌الله معصومی هم که اخیرا رحلت کرده است، یاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا