هشدار درباره خطرات موتور برق در دسته‌های عزاداری

سید جلال ملکی گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم، شاهد برپایی دسته‌های عزاداری و حضور عزاداران در خیابان‌ها هستیم.

وی افزود: از روز‌های ابتدایی ماه محرم، دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها تردد کرده و این تردد‌ها در شب‌های آخر دهه اول ماه محرم به اوج می‌رسد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی دسته‌های عزاداری برای خودرو‌های امدادی اظهارکرد: اگر کنترلی به روی دسته‌های عزاداری نباشد و این دسته‌ها مسئول انتظامات نداشته باشند، ترافیک شدیدی در پشت دسته‌های ایجاد شده و اگر خودرو امدادی قصد تردد از مسیر آن‌ها را داشته باشد بدون شک با مشکل مواجه خواهد شد.

ملکی با تاکید بر اینکه دسته‌های عزاداری باید مسیری را برای تردد خودرو‌ها باز نگاه دارند تصریح کرد: لازم است دسته‌های عزاداری بخشی از معابر را برای تردد خودر‌ها باز نگاه دارند تا عبور و مرور خودرو‌ها با مشکل مواجه نشود.
وی در خصوص برخی اقدامات صورت گرفته از سوی بعضی از هیئت‌های عزاداری مبنی بر بستن کامل یک خیابان خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع شاهد هستیم که برخی از هیئت‌ها برای برگزاری مراسم‌هایی از قبیل: تعذیه، یک خیابان را به طور کامل بسته و حتی صندلی نیز در خیابان‌ها می‌چینند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: این اقدامات می‌تواند برای خودر‌های امدادی بسیار مشکل ساز بوده و توصیه می‌شود اگر هم قرار است هیئت‌های عزاداری خیابان‌ها را ببندند از چند روز زود تر، موضوع را به آتش نشانی، پلیس و اورژانس اطلاع دهند.

ملکی با ارائه هشداری مبنی بر خطرات سیم‌های برق موتوربرق‌هایی که در دسته‌های عزاداری مورد استفاده قرار می‌گیرند اذعان کرد: در موارد متعددی مشاهده شده که سیم‌های برق موتور برق‌ها دچار اتصال شده و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود هیئت‌های عزاداری پیش از اینکه در خیابان‌ها حضور پیدا کنند، از سلامت موتور برق و نحوه سیم کشی آن اطمینان حاصل کرده تا مشکلاتی برای شهروندان عزادار ایجاد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا