رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

مخالفت هیئت رئیسه مجلس با استعفای نمایندگان/‌بودجه‌ تصویب نمی‌شود

به گزارش بصیر به نقل از فارس، عباس رجایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده ۱۷ درصد نسبت به سال جاری شاهد افزایش اعتبارات هستیم، اما با توجه به اینکه بودجه مطابق با نرخ ۳۵ درصدی تورم فعلی نیست، عملا بیلان بودجه نسبت به سال جاری کمتر خواهد بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک اتفاقی که در لایحه بودجه سال آینده رخ داده این است که دولت برای ۲۶۴ طرح عمده، اعتبارات ویژه‌ای را در نظر گرفته که این اعتبار بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی کشور را به خود اختصاص داده است که این مسئله اعتراض نمایندگان را در پی داشت، چرا که نمایندگان معتقد هستند این روش موجب می‌شود توازن منطقه‌ای بودجه به هم بخورد.

وی با بیان اینکه در پی کاهش اعتبارات بودجه، اعتبارات استان نیز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت، بیان کرد: بدون شک مجلس زیر بار این بودجه‌ریزی نرفته و تغییراتی را در لایحه بودجه اعمال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت معتقد است به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌توان همه پروژه‌های موجود در کشور را فعال نگاه داشت و باید پروژه‌های با اهمیت‌تر را زودتر به پایان رساند، اما در این صورت توازن و عدالت منطقه‌ای رعایت نمی‌شود.

رجایی با اشاره به اجماع صورت گرفته در مجلس ادامه داد: در پی اعلام بودجه سال آینده تعدادی از نمایندگان مجلس استعفا دادند که هیئت رئیسه مجلس با آن مخالفت کرد و اجماع صورت گرفته نیز واکنشی به بودجه بود، من معتقد هستم در بحث بودجه به همفکری جدی نیاز داریم و اعتقاد دارم مسائل کشور را باید با تدبیر حل کرد و با استعفا و تهدید کارهای کشور به پیش نخواهد رفت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم تزریق اعتبارات مورد نیاز برای احیای قنوات تاکید کرد و گفت: برای احیای قنوات اراک اعتبار ناچیزی تخصیص یافته که این اعتبار کافی نیست و با توجه به نابودی باغات سنجان و کرهرود به دلیل خشکسالی مقرر شد با ایجاد چاه‌های جدید این مشکل بر طرف شود.

رجایی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی خبر داد که طی آن باید سرانه فضای سبز به ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یابد که یکی از راهکارهای آن، این است که شهرداری در ایجاد کمربند سبز با همکاری منابع طبیعی وارد عمل شده و راهکار دیگر این است که صنایع حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد از مساحت خود را به فضای سبز اختصاص دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا