توقیف ۲۳ کانتینر پارچه قاچاق در گمرک

علیرضا دشتانی ناظر گمرکات استان هرمزگان، با اشاره به خبر کشف اخیر ۲۳ کانتیر پارچه قاچاق،گفت: خبر کشف موصوف  به بیست روز گذشته (حدودآ ۱۳۹۶/۶/۱۲) باز میگردد و بر این اساس تعداد ۹ کانتینر مربوط  به منطقه آزاد تجاری و گمرک کیش بوده که در داخل گمرک کشف شده است.

وی افزود، حدود ۵۰% کالای موصوف با نام دیگر و ارزش کمتر اظهار شده بود، به این معنا که کالا  آکسفورد اظهارشده در حالی که اصل کالا پارچه بوده است. به عبارتی مآخذ تعرفه کاهش یا افزایش نداشته ولی ارزش کالا نیز متفاوت بوده است.

دشتانی تاکید کرد، گمرک و نیروی انتظامی کاشف محموله قاچاق بوده اند و پرونده مذکور  با اعلام جرم انجام شده از سوی حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان به مرجع قضائی ارسال گردیده و در حال رسیدگی میباشد.

گفتنی است،  با تلاش مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان هرمزگان بر اساس اقدامات اطلاعاتی از اواسط شهریور امسال تا کنون تعداد ۲۳ کانتینر حامل پارچه قاچاق کشف شده است.   بر اساس این گزارش، در ۱۱ شهریور ۹۶، ۴ دستگاه کانتینر از این محموله در ایست و بازرسی شهید میرزایی شهرستان بندرعباس و ۹ دستگاه دیگر نیز در (گمرک)کیش و در مجموع شامل  ۶۷۸ هزار و ۳۱۳ متر پارچه قاچاق توقیف شده است.

همچنین بنابر آخرین اعلام دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان تعداد ۱۰ دستگاه کانتینر دیگر از این محموله شامل ۲ هزار و ۶۳۸ نگله در انبار گمرک شهید رجایی بندرعباس شناسایی شده است.

ارزش مجموعه این محموله با احتساب ۱۰ میلیارد ریال برای هر کانتینر، ۲۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است. مقصد نهایی کانتینرهای حامل پارچه قاچاق، استان تهران بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا