رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

مازندران در تولید مرکبات رکورد زد

به گزارش بصیر، رضا عظیمی پنجشنبه شب در جلسه شورای کشاورزی در فرمانداری تنکابن با بیان اینکه باغداری یک علم است، خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم کشاورزی علمی را ترویج دهیم و بروی باغداری مدرن و نوین کار کنیم به قطب بزرگ صادر کننده مرکبات با کیفیت تبدیل می شویم.

وی همچنین در خصوص ادوات مکانیزه کشاورزی گفت : متقاضیان این ادوات می توانند درخواست خود را ارائه دهند زیرا اعتباری برای تامین ادوات مکانیزه بصورت گلوبال در سازمان وجود دارد که به متقاضیان واجد شرایط داده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سیاست ناله و گلایه دیگر جوابگو نخواهد بود و در زمینه تقویت کشاورزی و حمایت از کشاورزان بایستی باغداری علمی شود.

وی افزود: قیمت نهایی شده  مرکبات در شب عید ۱۸۰۲ تومان است که ازمباشر تولید کننده خریداری می شود و ۲۰ درصد سود بانکی و ۸ درصد افت محصول و پارامتر های دیگر در تعیین این نرخ لحاظ شده است.

عظیمی اضافه کرد : بخش کشاورزی بطور جدی مظلوم است و دو مشکل منابع مالی و تکنولوژی از عمده ترین محدودیت های کشاورزی  در مازندران است.

این مسئول اظهار داشت: ما در سه بخش خدمات فنی و مهندسی ، مدیریت در تغذیه و مدیریت در آبیاری  به کشاورزان خدمات می دهیم و باغداران با اعمال این سه بخش می توانند میزان تولید بالایی را نیز داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا